سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر پلیدیى که در پارگین بود گذشت و فرمود : ] این چیزى است که بخیلان در آن بخل مى‏ورزیدند . [ و در روایت دیگرى است که فرمود : ] این چیزى است که دیروز بر سر آن همچشمى مى‏کردید . [نهج البلاغه]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 12
دیلی‌تلگراف: سیا پول و تسلیحات گروه "ریگی " را تامین می‌کرد

 یک روزنامه انگلیس در گزارشی ضمن اشاره به جزئیات بیشتری درباره دستگیری "عبدالمالک ریگی " اعلام کرد سازمان جاسوسی آمریکا پول و تسلیحات گروه ریگی را فراهم می‌کرد.


روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف " در گزارشی به جزئیات بیشتری از دستگیری سرکرده اشرار شرق ایران اشاره کرد.
در حالی که نحوه دستگیری "عبدالمالک ریگی " همچنان به طور کامل مشخص نیست این روزنامه اعلام کرد که فرودگاه "بیشکک " قزاقستان تایید کرده است که پرواز "QH454 " که از دبی به سمت قرقیزستان پرواز می‌کرده است چندین ساعت تاخیر داشته است.
برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی بر فراز خاک ایران مجبور به فرود آمدن می‌شود و پس از دستگیری ریگی هواپیما به مسیر خود ادامه می‌دهد.
دیلی تلگراف در ادامه گزارش خود نوشت که ایران بارها اعلام کرده است گروهک ریگی به طور مستقیم از سوی انگلیس، اسرائیل و آمریکا حمایت می‌شده است.
این روزنامه انگلیسی افزود که چندین رسانه از جمله هفته نامه "ساندی تلگراف " در گزارش‌های خود تاکید کرده‌اند که سازمان جاسوسی آمریکا در سال 2007 برای گروه ریگی پول و تسلیحات فراهم کرده است.
در حالی که این روزنامه انگلیسی و روزنامه "مک‌کلاچی " آمریکا در گزارش‌های خود بر حمایت سازمان جاسوسی آمریکا از گروهک ریگی تاکید کرده‌اند اما واشنگتن همچنان ارتباط داشتن با این گروهک تروریستی را انکار می‌کند.
"حیدر مصلحی "، وزیر اطلاعات ایران بعد از دستگیری ریگی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این تروریست 24 ساعت قبل از دستگیری در یک پایگاه آمریکایی در افغانستان حضور داشته است.
یک مقام آمریکایی امروز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهارات وزیر اطلاعات ایران را انکار کرد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
    جعفری دولت‌آبادی در گفتگو با فارس خبر داد:
    اعطای مرخصی 10 و 7 روزه به ابراهیم یزدی و هدایت آقایی
     دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ابراهیم یزدی و هدایت آقایی برای سپری کردن به ترتیب 10 و یک هفته مرخصی طی امروز و فردا از زندان آزاد خواهند شد.

    عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس از اعطای مرخصی به دو تن از متهمان و محکومان حوادث پس از انتخابات خبر داد.
    دادستان تهران در این باره گفت: ابراهیم یزدی فعال ملی مذهبی که پرونده اتهامی وی تحت رسیدگی است و هدایت‌الله آقایی عضو سابق حزب کارگزاران که به 2 و نیم سال تحمل حبس قطعی محکوم شده است با تودیع وثیقه در نظر گرفته شده به مرخصی خواهند رفت.
    وی افزود: بر این اساس ابراهیم یزدی برای طی مرخصی 10 روزه خود امروز و آقایی نیز برای طی یک هفته‌ مرخصی فردا از زندان آزاد خواهد شد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
    دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس در گفتگو با فارس:
    دستگیری ریگی بیانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است

     محمد رضا تابش دستگیری ریگی از سوی نهادهای امنیتی کشور را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: تعامل خوب و هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی با نیروهای نظامی و انتظامی موجب دستگیری ریگی شد که این امر بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.


    محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور این اقدام دستگاه‌های امنیتی و نظامی را درخور تقدیر دانست و گفت: کار دستگاه‌های امنیتی در بازداشت ریگی بسیار ارزنده و نشاندهنده اقتدار و کار سنجیده دستگاه‌های اطلاعاتی ما و هماهنگی آنان با نیروهای نظامی و انتظامی بود.
    وی بازداشت ریگی را برای افکار عمومی بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: این کار در راستای وظایفی که برای دستگا‌ه‌های اطلاعاتی کشور پیش‌بینی شده بود صورت گرفت و افکار عمومی نیز همین انتظار را در مورد این گروهک تروریستی داشت تا با این پدیده برخورد شود.
    تابش در پاسخ به اینکه شناسایی و دستگیری ریگی چه تاثیری در امنیت شرق کشور خواهد داشت، تصریح کرد: دستگیری این فرد نشاندهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند بسیاری از مسائل و حواشی چند سال اخیر در این منطقه را خنثی کند.
    وی با اشاره به پیام دستگیری ریگی برای سایر گروهک‌های تروریستی، خاطرنشان کرد: سایر گروهک‌های تروریستی باید بدانند که نمی‌توانند از دست قانون نظام جمهوری اسلامی ایران خارج شوند.
    دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی برخورد با گروهک‌های تروریستی نظیر گروهک ریگی را نیازمند آگاه سازی برای افکار عمومی عنوان کرد و ادامه داد: این آگاه سازی در افکار عمومی باید در میان مردم بومی این مناطق صورت گیرد. چرا که این امر موجب می‌شود تبعات سوء اقدامات گروهک‌ها کمتر شود و نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.
    وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی همچون صدا و سیما و رسانه‌ها و نیز دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی باید به آگاه‌سازی این مسائل نسبت به جرایم و جنایات گروهک‌های تروریستی بپردازند.
    تابش در پاسخ به اینکه دستگیری ریگی با توجه به اینکه برخی معتقد بودند حوادث بعد از انتخابات موجب تضعیف نهادهای کشور از جمله دستگاه‌های امنیتی شده است، در ارزیابی این مسئله گفت: در آن مقطع برخی عملکردها مطلوب نبود و برخوردها با نیروهای خودی منطبق بر عرف جامعه نبود اما برخورد با گروهک‌های تروریستی و جنایتکار نشاندهنده اقتدار نظام است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()
    امیرعلوی
    تشکیل اولین گردان جنگنده‌های صاعقه با قابلیت مقابله با تهدیدات هوایی

    معاون عملیات نیروی هوایی ارتش از تشکیل اولین گردان شکاری بمب‌افکن صاعقه در نیروی هوایی ارتش خبر داد.


    امیر خلبان سید محمد‌علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با اعلام این خبر گفت: این گردان اولین گردان شکاری بمب‌افکن با تجهیزات و جنگده‌های ساخت داخل است که این جنگده‌ها توسط پرسنل نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع به صورت مشترک ساخته شده است.
    علوی با بیان اینکه معمولا اسکادران‌ها از 12، 18 و 24 فروند جنگده تشکیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز ما به استعدادی رسیده‌ایم که می‌توانیم یک اسکادران جنگده تشکیل داده و به دنبال آن هستیم تا با اضافه کردن جنگده‌های جدید با کمک وزارت دفاع، این تعداد را به حد نهایی خود برسانیم.
    وی آموزش خلبانان این اسکادران در داخل کشور را از نقاط قوت آن دانست و تاکید کرد: تمامی خلبانان حاضر در این اسکادران در داخل کشور آموزش دیده‌اند و این جنگده‌ها نیز طی چندین مرحله در رزمایش‌های مختلف با مهمات مشقی و جنگی تست شده‌اند و توانایی حمل انواع مهمات را نیز دارند.

    * نسل 4 و 5 صاعقه در راه تولید

    معاون عملیات نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این جنگده‌ها پرواز در سطح آب و خشکی و هدف قرار دادن اهداف دوربرد را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند و ما امیدواریم بتوانیم ضمن ارتقاء جنگده صاعقه، نسل‌های 4 و 5 آن را نیز تولید و به توان نیروی هوایی ارتش اضافه کنیم.
    علوی پشتیبانی سطحی از نیروها، ماموریت شکاری بمب‌افکن و مأموریت شکاری رهگیر را از جمله مأموریت‌های این اسکادران جدید دانست و یادآور شد: این اسکادران هم توانایی رهگیری هواپیماهای متجاوز و مقابله با آنان را دارد و هم می‌تواند اهداف زمینی را در هر نقطه‌ای به خوبی مورد حمله قرار دهد و این جنگده‌ها توانایی حمل بمب، انواع راکت و مسلسل را دارا هستند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()
    دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفتگو با فارس:
    دستگیری عبدالمالک ریگی با برنامه ریزی اطلاعاتی و امنیتی بود

    دادستان عمومی و انقلاب زاهدان جزئیان بیشتری از نحوه و زمان دستگیری عبدالمالک ریگی بیان کرد.


    محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان  با اشاره به دستگیری "عبدالمالک ریگی " سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جندالله گفت: دستگیری ریگی با برنامه‌ریزی اطلاعاتی و امنیتی در اوایل صبح امروز سه‌شنبه صورت گرفت.
    وی افزود: دستگیری ریگی با اقدامات اطلاعاتی‌ که مدت‌ها در حال انجام بود، به سرانجام رسید و در حال حاضر نیز وی وارد خاک ایران شده است و تحویل مقامات امنیتی و قضایی خواهد شد.
    دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ادامه تاکید کرد: ‌عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی عملیاتی غافلگیرانه بود و وی در حال حاضر در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.
    ترور‌های متعدد از جمله ترور برخی مقامات سپاه پاسداران، قاچاق مواد مخدر،‌آدم ربایی و ایجاد آشوب در منطقه از جمله اقدامات این تروریست است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/4 و ساعت 10:6 صبح | نظرات دیگران()
    وزیر کشور در جمع خبرنگاران:
    ریگی خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده است

     نجار گفت: ریگی که در اختیار نیروهای امنیتی اطلاعاتی کشورهای بیگانه قرار داشت و دست به شرارت می‌زد با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان در یک فرصت مناسب خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شد.


     مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به بیرجند با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات دستگیری عبدالمالک ریگی شرور معروف گفت: این فرد شرور که در اختیار نیروهای امنیتی اطلاعاتی کشورهای بیگانه قرار داشت و دست به شرارت می‌زد با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان در یک فرصت مناسب خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شد.
    وی تصریح کرد: این اقدام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به منطقه است.
    وزیر کشور با تبریک به فرماندهی معظم کل قوا و نیروهای نظامی و سربازان گمنام امام زمان اظهار داشت: عبدالمالک ریگی که درصدد بود از نقطه‌ای به نقطه دیگر برای طراحی شرارت جدیدی عازم بود با تور امنیتی که از قبل پهن کرده بودیم وی را دستگیر کردیم و الان در چنگال ملت ایران است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/4 و ساعت 10:6 صبح | نظرات دیگران()
    فوری/
    عبد المالک ریگی دستگیر شد

     وزارت اطلاعات اعلام کرد: عبد المالک ریگی رهبر گروه تروریستی جند الله دستگیر شد.


    به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ رهبر گروه تروریستی جند الله دستگیر شد.
    ریگی در اقدامات تروریستی که در شرق کشور انجام داد ده‌ها نفر از نیروهای انتظامی و مردم بی‌گناه را قتل عام کرده است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/4 و ساعت 10:4 صبح | نظرات دیگران()

     دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تقلب در انتخابات توسط سران اصلاحات به مردم تلقین شد.

     

    حسین فدایی شب گذشته در نشستی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه از نظر تاریخی همواره بین دو گروه و جبهه حق و باطل صف‌آرایی بوده است، افزود: افرادی که به دنبال کرامت و آزادی انسان بوده در جبهه حق و مخالفان در اردوگاه باطل صف‌آرایی کرده و این مسیر تا همیشه تاریخ ادامه دارد.
    وی با بیان اینکه برای تحلیل انقلاب اسلامی نیز باید بتوانیم جبهه حق و باطل را تشخیص دهیم، اظهار داشت: سردمدار و پرچمدار جبهه حق از شروع انقلاب تاکنون امام خمینی (ره) و مومنان بوده‌اند.
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جبهه باطل نیز با سرپرستی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی انگلیس و اسرائیل بوده که در آستانه انقلاب اسلامی شوروی نیز با آنان همراه بوده است.
    وی با اشاره به اینکه در رابطه با جریانات و فتنه‌های اخیر نیز پنج مورد را در ایجاد این جریانات دخیل می‌دانند، بیان داشت: عده‌ای آن را یک حادثه ناشی از بداخلاقی انتخاباتی می‌دانند، افزایش قدرت سیاسی جناح‌ها و افراد سیاسی، مورد سوم اینکه این جریان را جنبش اجتماعی می‌دانند که مطالبات مردم در این 30 سال پس از انقلاب تجمع شده و به یکباره سرازیر شد، کودتای مخملی و فتنه نیز از دیگر مواردی است که جریانات اخیر کشور را ناشی از آنها می‌دانند.

    * جریان فتنه از زیرپا گذاردن نظرات مردم و دولت آغاز شد
    فدایی با بیان اینکه سخن عده‌ای را که می‌گویند این جریانات یک بداخلاقی انتخاباتی بوده را قبول داریم، گفت: البته این عده می‌گویند که اوج این بداخلاقی‌ها در مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری به اوج خود رسیده که باید گفت این جریان مربوط به این دوره زمانی نبوده و از زمانی آغاز شد که گروه‌های مختلف خواستند نظر دولت و مردم را زیر سئوال ببرند.
    وی ادامه داد: جنگ قدرت بین جناح‌های سیاسی نیز از موارد مطرح شده‌ای است که می‌توان قبول کرد، اما باید توجه داشت که همیشه این جنگ قدرت بوده است، اما مردم در زمان‌های گذشته به خیابان‌ها نمی‌آمدند.

    * مخالفان با سوء استفاده خواهان تغییر نظام اسلامی ایران بودند
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز این جریانات و مخالفت‌ها را مطالبات مردمی می‌دانند که 30 سال پس از انقلاب آن را مخفی کردند و به یکباره سرریز کرده، خاطرنشان کرد: همه افرادی که به پای صندوق‌های رای رفتند به دنبال مخالفت با تبعیض، بی‌عدالتی و فساد بوده‌اند اما عده‌ای با سوء استفاده از این برخورد حمایتی مردم می‌خواستند که خود نظام جمهوری اسلامی تغییر یابد.
    وی افزود: افرادی که در دوم خرداد 76 نیز به خیابان‌ها آمدند به دنبال تبیین اندیشه اصلی امام خمینی (ره) و اصل گفتمان انقلاب و اجرای آن بودند و تغییر در روش‌های اجرایی را خواستار بودند و ما نیز این نظر را داریم، اما عده‌ای با سیاه‌نمایی در جریان اخیر و دوم خرداد 1376 به دنبال تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.

    * معاندان با عناصر نظام علیه نظام اسلامی قصد کودتای مخملی داشتند
    فدایی با اشاره به اینکه ایجاد انقلاب مخملی نیز از دیگر نظرات ارائه شده در جریانات اخیر است، اظهار داشت: اساس انقلاب مخملی یعنی شکل دادن برنامه‌ای به واسطه نظام سلطه با جریانات درون یک نظام برای تغییر آن نظام است و قصد داشتند به واسطه عناصر و شخصیت‌های پرنفوذ نظام علیه نظام و برای تغییر آن قیام کنند.
    وی با بیان اینکه عده‌ای نیز این جریانات را یک فتنه بزرگ که دارای پیشینه تاریخی است می‌دانستند، بیان داشت: فتنه به این معنا که فضایی غبارآلود ایجاد شده که امکان تشخیص حق از باطل دشوار است و به دلیل حوزه شمول عمق این مسئله بسیار بزرگ و ریشه تاریخی دارد.

    * جریان فتنه از پیروزی انقلاب تاکنون ادامه دارد
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول سال‌های آستانه پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وقایع و رخدادهای بسیاری صورت گرفت که هر کدام سبب ایجاد یک فتنه و ایجاد اختلاف بین جامعه اسلامی ایران شده است.
    وی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی که اعتقادی به روحانیت و مرجعیت نداشتند قبل از انقلاب سه دسته بودند، اظهار داشت: هر سه دسته اعتقاد داشتند با تکیه بر قدرت جهانی می‌توانند با نظام طاغات مبارزه کنند و متناسب با گرایش‌های فکری غربی و شرقی مباحث را در کشور پیاده کنند.
    فدایی ادامه داد: عده‌ای تحت عنوان لیبرال دموکراتیک به جبهه راست معروف بودند، عده‌ای متکی به بلوک شرق بودند و جریانات التقاطی نیز متمایل به چپ بودند.

    * گروه‌های سیاسی قبل انقلاب نهضت امام خمینی (ره) را پوچ و باطل می‌دانستند
    وی با اشاره به اینکه تنها نهضت امام خمینی (ره) متکی بر هیچ قدرت جهانی غربی و شرقی نبود و با اتکا بر خداوند و همت، اراده و پشتیبانی مردم تشکیل شده بود، گفت: جبهه‌هایی که در داخل کشور زیر حمایت قدرت‌های شرقی و غربی بودند نهضت امام خمینی (ره) را غیرعلمی و به بن‌بست می‌رسد.
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جریانات و گروه‌های سیاسی در تمام نظرات و مباحث مخالف امام بودند و تنها دارای یک هدف یکسان بودند که آن مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی بود، بیان داشت: این گروه‌ها پس از پیروزی نهضت امام خمینی (ره) از ابتدا سعی کردند خود را وارد نهضت انقلاب کنند هر چند که از اساس با مباحث آن اختلاف داشتند.
    * گروه‌های سیاسی نفوذی در انقلاب با گفتمان انقلاب مقابله می‌کردند.
    وی ادامه داد: از ابتدا این گروه‌ها با انقلاب و روش‌های آن اختلاف نظر داشتند و برای تنظیم قانون اساسی مخالفت کرده و پس از آن نیز نامزدهایی را انتخاب کردند که راه و روش امام خمینی (ره) را قبول نداشتند و در تمام مباحثی که روحیه استکبارستیزی و آزادی مطرح می‌شد آنها ایجاد چالش می‌کردند و با اصول گفتمان انقلاب زاویه ایجاد می‌کردند.
    فدایی با اشاره به اینکه این گروه‌ها از ابتدا با تشکیل نهادهای انقلابی همچون سپاه و جهاد مخالفت داشتند، بیان داشت: در مواردی نیز به دنبال انحلال این نهادها بودند.
    وی با بیان اینکه فرافکنی‌ها و تفرقه در نیروهای انقلابی را از همان ابتدای انقلاب گروهک‌های مختلف آغاز کردند، بیان داشت: به این نحوی که در سال جاری در روز عاشورا بی‌حرمتی کردند در آن زمان نیز با هلهله و کف در روز عاشورا توهین به اسلام کردند.

    * تحلیل‌های دروغین سیاسی بین نیروهای انقلابی فاصله ایجاد کرد
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بعد از سال 60 بهزاد نبوی تحلیل ارائه کرد تحت این عنوان که علما، روحانیان و شاگردان امام خمینی (ره) دو جبهه و دو جناح هستند، اظهار داشت: عده‌ای طرفدار سرمایه‌داری هستند که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و عده‌ای نیز طرفدار افراد مستضعف که جامعه روحانیت مبارز تهران جزو آن دسته هستند و به این نحو دو دستگی را در جامعه افزایش دادند.
    وی تصریح کرد: این تحلیل در بین سیاسیون، دانشجویان، دولت، مجلس و نیروهای انقلابی تفرقه ایجاد کرد و سبب شد که نیروهای انقلاب در مقابل یکدیگر قرار گیرند.
    فدایی با بیان اینکه خط سوم با استفاده از برخی از موارد مخالفت‌هایی را بر ضد انقلاب پیاده کردند، گفت: این گروه به فکر افتادند که پس از امام خمینی (ره) چه کسی زمام امور را به دست گیرد.

    * خط سومی‌ها روحانیونی را که قابلیت رهبری داشتند ترور می‌کردند
    وی با اشاره به اینکه افراد خط سومی با تبیین برخی از مباحث و فرافکنی‌ها در شهر اصفهان فضایی را ایجاد کردند که هر موقع نام منتظری برده شود همه صلوات فرستند و درصدد بودند رهبری جامعه اسلامی را به وی بسپارند، افزود: این افراد هر روحانی را که گمان می‌کردند پس از امام خمینی (ره) امکان رهبریت برای آن است را ترور شخصیتی یا در صورتی که می‌توانستند ترور فیزیکی می‌کردند.
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: این تفرقه‌افکنی‌ها توسط کسانی که از ابتدا با اساس انقلاب مخالف بودند به قدری گسترده شد که بین نیروهای سپاه علیه فرماندهی سپاه تفرقه ایجاد شده بود که برای نمونه در پادگان ولیعصر سردمدار آن اکبر گنجی بود و حتی نیروهای بسیجی نیز مقابل یکدیگر ایستادند.

    * اطلاعات محرمانه نظام قبل از اطلاع رهبری از BBC پخش شد
    وی گفت: از طرف منتظری نیز در زندان آمار و ارقام جعلی و همچنین در مورد میزان آزار و شکنجه‌های زندانیان سیاسی اطلاعاتی جمع‌آوری شد و پس از عملیات مرصاد حسینعلی منتظری نامه‌ای نوشت و قبل از رسیدن به دست امام خمینی (ره) از طریق BBC اطلاعات محرمانه نظام پخش شد.
    فدایی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در نامه‌ها و سفارش‌هایی منتظری را سفارش می‌کردند که فضای بیت خود را از منافقان پاک کند که البته این سخنان نتیجه بخش نبود، افزود: سرانجام سبب شد در تاریخ 6 فروردین 1368 پیام معروف امام به منتظری مبنی بر عزل وی داده شود.
    وی با بیان اینکه روز به روز به جریانات و فتنه‌های سیاسی کشور اضافه می‌شد، گفت: در سال 1378 نیز دو نظر و تصمیم سیاسی مبنی بر توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی در جامعه مطرح شد که سبب بروز حوادث و جریانات تازه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

    * جریان دوم خرداد 1376 در سال جاری دوباره تکرار شد
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اسناد وزارت اطلاعات در روزنامه سلام به چاپ رسید و پس از آن روزنامه توقیف شد و دانشجویان و مردم به اعتراض به کوی دانشگاه آمده و اعتراض خود را اعلام کردند که مشابه اتفاقات جریان دوم خرداد 1376 پس از انتخابات جاری ریاست جمهوری تکرار شد و مردم به خیابان‌ها آمدند.
    وی با اشاره به اینکه مخالفان اصل انقلاب و نظام عده‌ا‌ی را برای آموزش به خارج از کشور فرستادند تا پس از آموزش مبانی و مباحث غربی را در کشور اسلامی ایران پیاده کنند، بیان داشت: برای نمونه گفتند اسلام به اقتضای زمان باید باشد و اسلام مبحث مطلقی نیست.

    * تمام گروه‌های سیاسی در مقابل احمدی‌نژاد بودند
    فدایی با بیان اینکه در چهار سال پیش که انتخابات بین هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد بود فرافکنی‌هایی ایجاد شد و تمام گروه‌های سیاسی مختلف به حمایت از هاشمی در برابر احمدی‌نژاد ایستادند، افزود: در همان سال نیز با راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و انجام حرکات بسیار نامناسب درصدد ایجاد فتنه بودند که مردم با رای خود فتنه را سرکوب کردند اما ریشه‌کن نشد.
    وی با اشاره به اینکه در همان سال نیز طراحی شده بود در صورت موفق نشدن هاشمی در انتخابات در خیابان‌ها آشوب به پا کنند، اظهار داشت: خود هاشمی رفسنجانی پس از اطلاع به محمد هاشمی گفت از انجام این عملیات جلوگیری کنند.

    * برای نبود احمدی‌نژاد دو گروه سیاسی مخالف با یکدیگر پیوند خوردند
    دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر نوع تخریب و سیاه‌نمایی علیه دولت نهم انجام شد و بحث شرایط استراتژی در کشور و تشکیل دولت وحدت ملی مطرح شد، ادامه داد: تصمیم‌ گرفتند برای اینکه احمدی‌نژاد نباشد عده‌ای از اصلاح‌طلب‌ها و اصول‌گرایان با یکدیگر در مورد مباحث مختلف تصمیم‌گیری کنند.
    وی با بیان اینکه با این تفکرات در بین اصول‌گرایان انشقاق ایجاد شد، بیان داشت: در اردیبهشت ماه سال 1388 حجاریان طی تحلیلی گفت که اطلاحات خون می‌خواهد و کمتر از طالبان و القاعده نیست و باید کاری کند.

    * تقلب در انتخابات توسط سران اصلاحات به مردم تلقین شد
    فدایی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات تحلیلی از طرف تاج‌زاده انجام گرفت که چه موسوی پیروز شود و یا نشود باید به خیابان‌ها بیاییم، ادامه داد: قبل از رای نهایی سران جبهه اصلاحات یا مانند خاتمی پیام تبریک به موسوی دادند و یا مانند عفت مرعشی در صورت پیروز نشدن موسوی مردم را به آشوب و راهپیمایی در خیابان‌ها سوق دادند و این باور را تلقین کردند که به قطع یقین تقلب شده است.
    وی خاطرنشان کرد: در ساعت 11 شب و قبل از رای نهایی موسوی با دعوت از خبرنگاران اعلام جشن پیروزی کرد و خود را پیروز انتخابات معرفی کرد.

    * کف مطالبات موسوی، خاتمی و سید حسن خمینی ابطال انتخابات بود
    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس از هاشمی رفسنجانی دلیل این جریانات و اتفاقات را پرسیدند و گفتند چرا این کارها صورت گرفت، بیان داشت: وی نیز با بیان اینکه موسوی، خاتمی و سید حسن خمینی آمدند و مطالباتی داشتند که کف مطالبات و خواسته‌های آنان این بود که انتخابات باطل است.
    وی با اشاره به اینکه با توجه به این مباحث از صدر پیروزی انقلاب اسلامی مشخص می‌شود که فتنه یک پیشینه تاریخی دارد، افزود: عمق این فتنه نیز به ایجاد فاصله بین انقلاب اسلامی بود و حکومت دینی، مرجعیت و روحانیت را جریان فتنه قبول نداشت.

    * چنگ زدن به ریسمان ولایت باتلاق فتنه را از بین می‌برد
    فدایی تصریح کرد: با توجه به گفته مقام عظمای ولایت بهترین روش برای برخورد با فتنه و درگیر نشدن با آن بصیرت است و باید با بالا بردن بصیرت و چنگ زدن به ولایت فقیه که همان کشتی نجات است از فتنه دور شویم.
    وی با بیان اینکه کشتی نجات همان نایب امام زمان و ولایت فقیه است،‌ خاطرنشان کرد: با افزایش بصیرت و چنگ زدن به ریسمان ولایت از هر جریان فتنه مصون خواهیم ماند.
    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد سیاسی تصور کردند که در این جریانات می‌توانند مدیریت کنند، اما به طرز زیرکانه از طرف مدیریت استراتژیک مدیریت شدند، اضافه کرد: این اتفاق سبب شد آنان در دام یک جریان فتنه وارد شوند و باید دانست که هر کس با عبور از خواسته‌های ملت و رهبری بخواهد اقدامی انجام دهد موفق نخواهد شد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/12/2 و ساعت 10:17 صبح | نظرات دیگران()

     بهمن 1388 پایان پیروزمندانه 8 ماه دفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی علیه 8 ماه تهاجم تحمیلی، همه جانبه و تمام عیار دشمنان ایران اسلامی بود که این بار در جبهه‌ای نرم رقم خورد.

     

    مالک شریعتی نویسنده وبلاگ "محرمانه "، مطلبی را با عنوان "هشت ماه دفاع مقدس " در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.
    بر اساس این گزارش در بخشی از این مطلب آمده است:

    22 بهمن ماه 1388 یک بار دیگر انقلاب اسلامی پس از 31 سال به پیروزی رسید. 22 بهمن ماه 1388 پایان پیروزمندانه هشت ماه دفاع مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی علیه هشت ماه تهاجم تحمیلی، همه جانبه و تمام عیار دشمنان ایران اسلامی بود که این بار در جبهه‌ای نرم رقم خورد.
    اگرچه "جنگ نرم " همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند بلافاصله پس از پایان جنگ سخت در سال 67 آغاز گردید، بی‌تردید هشت ماه مابین 22 خرداد تا 22 بهمن 1388، صحنه رویارویی تمام عیار جبهه انقلاب در برابر جبهه استکبار در این عرصه بود. به عبارت دیگر همچنانکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره تهدیدات دشمن در عرصه سخت وجود داشته است و تنها 8 سال آن بروز عملی یافت، پس از آن هم همواره ایران اسلامی با تهدیدات دشمن در عرصه سخت روبرو بوده است که در این 8 ماه به طور کامل به مرحله اجرا در آمد و به فرموده مقام معظم رهبری هر آنچه که می توانستند انجام دادند ولی تیغشان نبرید.
    با نگاهی عمیق به اتفاقات 8 ماه گذشته و مقایسه آن با دوران 8 سال دفاع مقدس، نکات حیرت انگیزی به دست می آید که می تواند در مواجهه آینده که قطعا به مراتب سخت تر از این ماهها و روزها خواهد بود راهگشا باشد. در این مجال اندک به برخی از آنها اشاره می شود:

    *نیاز لحظه مهمترین مولفه
    اولین نکته همین تفاوت ماه و سال در واحد شمارش این دو دوران دفاع مقدس است که به خوبی بیانگر شتاب و سرعت بسیار زیاد جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت است. اگر در آن دوران، برای شناسایی موقعیت و تجهیزات دشمن، طراحی تک یا پاتک، تجهیز و توجیه نیروهای عمل کننده و ... فرصتهایی چند ماهه در اختیار بود، دوران جنگ نرم، یک روز هم نباید از دست برود. تجهیز و توجیه نیروی عمل کننده یا مدافع باید از قبل صورت گرفته باشد. دقیقه ها و در مواردی ثانیه ها نیز تعیین کننده اند. نیاز لحظه مهمترین مولفه جنگ نرم است.

    *رسانه، مهمترین ابزار تهاجم و دفاع
    اگر در جنگ سخت، اطلاعات عملیات ابزار کمکی مهمی است، جنگ نرم اساسا مساوی "عملیات اطلاعات " است و سایر موارد حاشیه ای و کمک کننده اند. اگر رسانه در جنگ سخت، ابزار جنگ روانی است تا توپ و تانک و فانتوم دشمن را به انحراف وادار کند، در جنگ و البته دفاع نرم، رسانه همان توپ و تانک و فانتوم است.

    *هیچ خطایی بخشودنی نیست
    اگر در جنگ سخت، خطای چند متری در اصابت گلوله به هدف، پذیرفته شده است و توان انهدام تمام یا بخشهای مهمی از هدف را داراست، در جنگ نرم، تیر و گلوله ای که رها می شود، اگر درست به مرکز هدف برخورد نکند، خسارتی جبران ناپذیر در نیروهای خودی برجا می گذارد؛ علاوه بر اینکه در شلیک بعدی چون زمان از دست رفته است، اثر بخشی وجود نخواهد داشت.

    *مرزهای نامرئی جنگ و دفاع
    با اینکه در هر جنگی، مرزی برای تهاجم و دفاع تعریف می شود، جنگ نرم در مرزهای فکر و قلب انسانها جریان دارد که به نوعی نادیدنی است. این جنگ تا پشت در و چه بسا تا درون خانه های مردم ادامه می یابد. مهمترین راه مقابله با نفوذ دشمن به این مرزها، بصیرت است که هر کس به تنهایی باید دارا باشد. همانگونه که برای مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی، هر فردی باید به ماسک و لباس مخصوص مجهز باشد، بصیرت و صبر نیز سلاحهایی است که فرد فرد جامعه باید دارا باشد تا از آسیبهای کشنده حملات نرم مصون بماند؛

    *جنگ نرم شهید ندارد، کشته ها تلف می شوند.
    کشته و مجروح جنگ سخت، شهید و جانباز است. والا مقام، مورد احترام و گرانمایه است. کشته جنگ نرم اما تلف شده است چون به جای جان، اعتقادات خود را می بازد. مجروح جنگ نرم نیز تنها یک بیمار است که باید علاج شود و البته از یک منظر خطرناک هم هست، چون حاوی ویروس تردید و ابهام است. دیگران را هم آلوده می کند.

    *حماسه سازان هر دو صحنه
    همچنانکه افسران و فرماندهان ظفرمند و حماسه ساز 8 سال دفاع مقدس، اکثرا از میان دانشجویان، استادان و طلاب حزب اللهی نظیر علم الهدی، حسن باقری، چمران و ... بودند، دانشجویان و طلاب بصیر افسران جنگ نرم و استادان فرماندهان این میدان لقب گرفته اند. این میدان، درجه دار و دکتر و نمی شناسد، چه بسا یک دانشجوی بصیر نقشی به مراتب کلیدی تر از فلان به اصطلاح روشنفکر ایفا نماید.

    *رهبری حکیمانه
    در جریان هر دو مواجهه است که انسان ضرورت وجود یک رهبر بصیر، مدیر و مدبر، باتقوا، شجاع, کاردان، متوکل به خدا و معتمد به نفس را با تمام وجود حس می کند. الان پس از هشت ماه پرتلاطم و طوفانی است که می توان دریافت که رهبر حکیم انقلاب چگونه کشتی انقلاب را به سلامت از دل امواج سهمگین نفاق عبور داد و به ساحل شفافیت و امنیت و آرامش رساند.
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
    خامنه ای رهبر به لطف خود نگهدار



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/12/2 و ساعت 10:16 صبح | نظرات دیگران()
    ابعاد جدیدی از جنایات صهیونیست‌ها فاش شد،
    شکنجه یک کودک 12ساله فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

     نظامیان صهیونیست یک کودک 12ساله فلسطینی را به شدت شکنجه کردند و او را با دیگر کودکان زندانی به زنجیر بستند.

    به نقل از پایگاه خبری الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی یک ماه قبل فرزند "داود صیام " شهروند فلسطینی را از منزلش ربوده و وی را به مدت 9 ساعت در بازداشت و زیر شکنجه قرار دادند.
    صیام در این زمینه گفت که موفق شده است تا از عملیات ربایش فرزندش احمد که 12 سال دارد، تصویربرداری کند.
    وی در سخنان خود تاکید کرد که احمد به بهانه پرتاب سنگ به سوی یک جیپ نظامی رژیم صهیونیستی مورد شکنجه قرار گرفته و کتک خورده است.
    احمد نیز در این زمینه به الجزیره گفت که رژیم صهیونیستی وی را بازداشت کرده و به همراه چند کودک دیگر در جیب نظامی قرار داد. نظامیان اسرائیلی این کودکان را با زنجیرهای آهنی به هم بستند.
    بنا بر اظهارات این کودک بازجوهای صهیونیستی از وی خواسته بودند که دو زانو سرش را به زمین بگذارد و او را به شدت کتک زده بودند به طوری که خون از بینی‌اش جاری شد، آنها همچنین وی را از رفتن به حمام نیز منع کرده بودند.
    این کودک فلسطینی ادامه داد که بازجوها دستان وی را سوزاندند و او را وادار کردند که پیش از آزادی و در مقابل دریافت مبالغی چندین برگه بی‌نشان را امضا کند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/12/2 و ساعت 10:15 صبح | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5      >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا