سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجات دور افتـد و در گمراهی و نادانی ها درافتد . [امام علی علیه السلام]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 12

  

 

حضرت آیت ا... خامنه ای، رهبر معظم انقلاب به سوالات مردم درباره مراسم چهارشنبه آخر سال پاسخ دادند.
به گزارش ایرنا، این استفتاء که در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده، به شرح ذیل است:

 

سوال: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟

جواب)
علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
علاوه بر استفتاء رهبر معظم انقلاب، از دفتر برخی مراجع عظام تقیلد نیز در این زمینه سوال شد که پاسخ دادند: مراسم چهارشنبه آخر سال، علاوه بر اینکه مبنای شرعی ندارد، نوعی آتش پرستی است و خواندن اشعاری مانند " زردی من از تو و سرخی تو از من" مصداق حاجت خواستن از آتش است.
آیت‌ ا... جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز مراسم چهارشنبه آخر سال را نوعی خرافه و اعمال آن را خلاف شرع و عقل دانست.
وی اظهار داشت: قرآن مجید می‌فرماید یکی از اهداف بعثت پیامبر این است، غل و زنجیری که بر افکار مردم بسته شده بود را باز کند.
وی اضافه کرد: مراد از غل و زنجیر، آداب و رسوم جاهلی است که هیچ اثری در اخلاقیات و زندگی انسان ندارد. از این رو، پیامبر اسلام تمام رسوم جاهلیت را که به ضرر انسان بود، لغو کرد.
آیت‌ا... سبحانی، مراسم چهارشنبه آخر سال را یکی از این رسوم غلط برشمرد و افزود: مراسم آخرین چهارشنبه سال، به نحوی که در ایران رسم شده، جهل است و ضررهای آن برای همه مشهود است.
این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: متاسفانه به خاطر همین رسوم غلط، جوانان زیادی زخمی و کشته می‌شوند و پدران و مادران آنها در سوگ آنها می‌نشینند.
آیت‌ا... سبحانی با بیان اینکه عقل و شرع به هیچوجه این آداب غلط را نمی‌پسندد، تصریح کرد: همه انبیا و اولیای الهی آمدند تا با خرافات مبارزه کنند و مراسم چهارشنبه آخر سال هم نوعی خرافه است.
وی با اشاره به برخی اعمالی که در چهارشنبه سوری انجام می‌شود، گفت: پریدن از روی آتش و گفتن برخی جملات به هیچوجه درست نیست.
این مرجع تقلید از مردم خواست مراقب اعمالشان باشند و در چهارشنبه آخر سال سال، دچار مسایل خلاف شرع و عقل نشوند.
حجت الاسلام و المسلمین " سید هاشم حسینی بوشهری"، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تاکید بر اینکه جوانان و مردم باید تنها دنبال مسایلی باشند که در دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بر آنها تاکید شده است، گفت: برنامه چهارشنبه آخر سال، هیچ مبنای عقلی و دینی ندارد.
وی با بیان اینکه نباید مسایل اصلی را رها کنیم و دنبال خرافات برویم، اظهار داشت: برنامه چهارشنبه آخر سال برای جوانان و جامعه تبعاتی دارد و باعث ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری از نسل جوان و مردم خواست در برنامه هایی که از طرف بزرگان، مورد نهی و سرزنش قرار گرفته است، شرکت نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین"محمود رجبی"، عضو دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: برنامه آخرین چهارشنبه سال، یک سنت غلط و خرافی است که با منطق اسلام، شرع مقدس و هیچ استدلال و برهان عقلی سازگاری ندارد.
وی اظهار داشت: در هیچ تحقیقی ثابت نشده است که چهارشنبه سوری باعث خوشبختی کسی می شود.
وی خاطرنشان کرد: این روز در سال های اخیر، منشاء آسیب رسانی به برخی از افراد جامعه شده است که به خاطر عوارض آن باید برداشته شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بیماران قلبی فراوانی در جامعه داریم و گاهی یک انفجار موجب می شود کسی جان خود را از دست بدهد.
وی افزود: این مساله فی النفسه، اثر منفی و زیانبار دارد و باید با کسانی که باعث سلب آسایش مردم می شوند برخورد شود.
رجبی یادآورشد: جوانان باید دنبال منطق و استدلال بروند و بزرگان ما بارها اعلام کرده اند که مراسم چهارشنبه آخر سال از نظر شرعی و عقلی مردود است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/12/23 و ساعت 6:47 عصر | نظرات دیگران()
    با هدف ارتقاء توان دفاعی کشور؛
    سامانه‌ جدید پدافند هوایی برد متوسط تحویل نیروهای مسلح می‌شود

     سامانه‌های جدید پدافند هوایی برد متوسط به زودی تحویل نیروهای مسلح کشورمان خواهد شد.


     سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سفر به بندرعباس در خصوص ارتقاء توان تجهیزات پدافندی کشور اظهار داشت: تولید انبوه سامانه‌های پدافند هوایی با برد متوسط با موفقیت در حال انجام است و این سامانه‌ها به زودی به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الابیاء(ص) تحویل داده می‌شود.
    به گزارش فارس، برد این سامانه پدافندی پیشرفته بیش از 40 کیلومتر بوده و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت، تعقیب و مورد هدف قرار دهد.
    مقاوم بودن در مقابل جنگ‌ الکترونیک، توانایی در ره‌گیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف از ویژگی‌های دیگر این سامانه است.
    این سامانه پدافند هوایی نقش بسزایی در تقویت دفاع منطقه ای و نقطه‌ای دارد که امروزه به عنوان روشی مدرن در دفاع از حریم هوایی مطرح بوده و نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می‌کند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/20 و ساعت 7:55 عصر | نظرات دیگران()
    لاوروف: ایران نه آمریکا را تهدید می‌کند و نه اروپا را

    وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از استقرار دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپای شرقی و رد ادعاهای واشنگتن در این رابطه اظهار داشت ایران نه تهدیدی برای آمریکا است و نه برای کشورهای اروپایی.


     به نقل از خبرگزاری "ریانوواستی "، "سرگی لاوروف "، وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت، ایران موشک‌هایی در اختیار ندارد که قادر باشد اروپا را مورد اصابت قرار دهد، تا چه رسد به خاک آمریکا.
    وزیر خارجه روسیه ضمن صحبت درباره سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپای شرقی اظهار داشت، نباید فراموش کرد که این سیستم‌ها تا سال 2020 می‌توانند موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای روسیه را هدف قرار دهند.
    لاوروف در ادامه اظهار داشت: حقیقت آشکار این است که در این برهه از زمان ایران نه آمریکا و نه دولت‌های اروپایی را تهدید نمی‌کند. این کار منفعتی برای وی ندارد. علاوه بر آن، تهران موشک‌هایی که قادر باشند اروپا را مورد اصابت قرار دهند، در اختیار ندارد و در آینده نزدیک نیز چنین موشک‌هایی نخواهد داشت، تا چه رسد به اینکه خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
    وی همچنین یادآور شد، به اعتراف خود آمریکایی‌ها، تا سال 2020 سیستم‌های دفاع ضد موشکی آنها در اروپا پتانسیل نابود کردن موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای روسیه را خواهند داشت.
    بر اساس اظهارات وی، روسیه همچون گذشته به شدت نگران توسعه سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا و تاثیرات آن بر ثبات استراتژیک و امنیت بین‌المللی است.
    آمریکا بارها اعلام کرده است که دفاع ضد موشکی مستقر در اروپا علیه روسیه جهت‌گیری نشده و برای محافظت اروپا از تهدیدات ایران برنامه‌ریزی شده است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/20 و ساعت 7:54 عصر | نظرات دیگران()
    معاون مدیرکل کمیته امداد مازندران:
    مستمری خانواده‌های نیازمند در دولت نهم دو برابر شد

     معاون مدیر‌ کل کمیته امداد مازندران گفت: مستمری خانواده‌های نیازمند در دولت نهم دو برابر شد.


     محمد علی عالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ نیکوکاری در دبستان 17 شهریور بابل اظهار داشت: در آستانه سال جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش‌، سپاه کربلا مازندران جشن نیکوکاری را برای کمک به ایتام و نیازمندان به صورت گسترده در مازندران اجرا کرده است.
    وی افزود: کمیته امداد مازندران با استقرار 350 پایگاه ثابت و سیار در سطح مازندران و 5 هزار و 500 مدرسه، مراکز آموزشی و پایگاه مقاومت سپاه کربلا آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی مردم مازندران است.
    عالی‌نژاد با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در آستانه بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 140 درصد رشد داشته است، بیان داشت: میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال قبل حدود 87 میلیون تومان بوده است که در سال جاری به 210 میلیون تومان افزایش یافته است که امیدواریم امسال نیز در جشن عاطفه‌ها چنین رشد افزاینده‌ای را شاهد باشیم.
    وی تصریح کرد: کمیته امداد مازندران از نظر مشارکت‌های مردمی در بین 30 استان کشور رتبه هفتم و از نظر سرانه جمعیتی رتبه اول تا سوم کشور را دارا است.
    عالی‌نژاد خاطرنشان کرد: کمیته امداد مازندران حدود 70 هزار خانوار و 7 هزار یتیم محروم از پدر و یا مرحوم از پدر و مادر را زیر پوشش دارد که در سال جاری در جشن عید غدیر و جشن شکر‌گزاری حامی‌دار شدن همه ایتام را در استان جشن گرفتیم.
    وی با تقدیر ازحمایت‌های دولت نهم و دهم در بحث اشتغالزایی و رفع نیازمندی‌های افراد زیر پوشش کمیته امداد اظهار داشت: مستمری خانواده‌های نیازمند در دولت نهم دو برابر شده است.
    عالی‌نژاد تصریح کرد: با حمایت دولت و مجلس و با اندیشه بسیار عالمانه مقام معظم رهبری که همه دستگاه‌ها راهدایت کرده است دولت نهم در سال 87 برای اشتغالزایی و رفع نیازمندی‌های افراد زیر پوشش مبلغ 86 میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/20 و ساعت 7:54 عصر | نظرات دیگران()
    حضور شمقدری، سجادپور و اردکانی
    برنامه «رو به فردا» با موضوع نقد و بررسی سینما روی آنتن می‌رود

    برنامه رو به فردا با حضور جواد شمقدری، سجادپور و اردکانی امشب به بررسی و نقد سیاست‌های سینمایی دولت خواهد پرداخت.


     برنامه زنده تلویزیونی رو به فردا که امشب به نقد و بررسی سیاست‌های سینمایی دولت اختصاص خواهد داشت. در این برنامه جواد اردکانی فیلمساز، سجادپور دبیر شورای نظارت بر فیلم و فیلم وزارت ارشاد و جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موضوعات مختلف سینمایی تبادل نظر خواهند کرد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/20 و ساعت 7:53 عصر | نظرات دیگران()
    در جلسه شب گذشته مجلس تصویب شد؛
    حقوق زیر 437 هزار تومان در سال 89 از پرداخت مالیات معاف است

     نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 89 مقرر کردند، سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران برای سال 89 مبلغ 52 میلیون و 500 هزار ریال درآمد سالانه تعیین شود.


    بر اساس مصوبه شب گذشته نمایندگان مجلس، سقف معافیت‌های مالیاتی در آمد کارکنان در سال آینده 437 هزار تومان در ماه یا 5 میلیون و 250 هزار تومان در سال تعیین شد، چنانچه مجموع دریافتی سالانه مشمول مالیات کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف در این قانون بیش از 10 برابر این سقف باشد، نسبت به مازاد دریافتی به صورت ماهانه 75 درصد مالیات کسر و به عنوان مالیات تکلیفی به حساب خزانه واریز می‌شود.
    نمایندگان در مصوبه دیگری مقرر کردند، عبارت «وزارتخانه‌ها و موسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد 1، 2 و 4 و قسمت اخیر ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، قضات، اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی» جایگزین عبارت «قانون نظام هماهنگ پرداخت دولت مصوب سال 70 می‌شود، یعنی نرخ مالیات بردرآمد حقوق در مورد کارکنان مشمول وزارتخانه‌ها و موسسات، شرکت‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی موضوع مواد 1، 2 و 4 و قسمت اخیر ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، قضاوت، اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون به نرخ مقطوع 10 درصد و در مورد سایر حقوق بگیران نیز پس از کسر معافیت‌های مقرر در این قانون تا مبلغ 42 میلیون ریال به نرخ 10 درصد و نسبت به مازاد آن به نرخ‌های مقرر در ماده 131 این قانون خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/18 و ساعت 10:0 صبح | نظرات دیگران()
    برای پخش در سال 89؛
    سریال طنز ورزشی «کارت زرد» در شبکه تهران ساخته می‌شود

    مجموعه طنز «کارت زرد» درباره مسائل ورزشی در شبکه تهران ساخته می‌شود.


     مجموعه تلویزیونی «کارت زرد» در 25 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه پنج ساخته می‌شود.
    بنابراین گزارش، این سریال مسائل، مشکلات و حواشی فوتبال را به تصویر خواهد کشید.
    در حال حاضر گروهی از نویسندگان مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه این سریال هستند.
    شبکه تهران قصد دارد مجموعه تلویزیونی «کارت زرد» را تابستان سال 89 روانه آنتن کند.
    پیش از این «مهران مدیری» در قسمت‌هایی از سریال مرد دوهزار چهره به حواشی فوتبال پرداخته بود که با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان مواجه شد. «سیامک خواجه‌ند» نیز کارگردان دیگری است که با ساخت فیلم تلویزیونی «وقت اضافه» به حواشی مربوط به فوتبال ایران پرداخته است. این فیلم تلویزیونی هنوز به روی آنتن نرفته است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/18 و ساعت 9:59 صبح | نظرات دیگران()
    صفار هرندی: ـ1
    دولت اصلاحات به دنبال کاهش اختیارات رهبری بود

     وزیر ارشاد دولت نهم گفت: لوایح دو قلو که در آن کاهش اختیارات رهبری و نظارتی شورای نگهبان آمده بود در زمان دولت اصلاحات و در مجلس ششم تصویب شد که شورای نگهبان آن را رد کرد.


     محمدحسین صفارهرندی دوشنبه شب در چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر سه گفتمان در داخل کشور مطرح است، اظهار داشت: گفتمان نخست گفتمان غالب که همان جمهوری اسلامی است بوده و این گفتمان نظریه‌ای است که حکومت از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون با آن اداره شده است.
    وی با بیان اینکه گفتمان دوم گفتمان حکومت غیر دینی و یا جمهوری بدون اسلام است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کسانی بودند که طرفدار این نظریه بوده و می‌گفتند شما روی حکومت قید نگذارید و همان جمهوری کافی است و اسلام را روی آن نگذارید.
    وزیر ارشاد دولت نهم ادامه داد: البته طرفداران حکومت غیر دینی در داخل کشور نمی‌توانستند اظهار وجود کنند، چون مردم برای رضای خداوند انقلاب کرده بودند و اگر کسی بخواهد در انقلاب علم حکومت غیر دینی را بلند کند، علمش را بر زمین خواهند انداخت.
    وی با بیان اینکه گفتمان سوم جمهوری اسلامی است که مقید باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که وابستگی به کمونیست‌ها، چریک‌های فدایی خلق و... داشتند این نظریه را دنبال می‌کردند و راه حلی که بازرگان به امام پیشنهاد کرد این بود که شما در کنار جمهوری اسلامی یک قید دموکراتیک هم بگذارید و آنجا بود که امام فرمودند من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.
    صفار هرندی اضافه کرد: طرفداران جمهوری اسلامی که دارای قید اضافه باشد قصد داشتند که اسلام را با مایه‌هایی از علم مبارزه که در آن زمان مارکسیست بود همراه سازند و این یعنی اینکه اسلام به تنهایی نمی‌تواند علم انقلاب را برای ما کامل کند، البته این تفکر در دهه 60 که فضای جامعه متاثر از دفاع مقدس بود نتوانست قد بلند کند.
    وی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ فضای جدیدی در کشور گشوده شد، یادآور شد: این زمان مصادف است با آغاز رهبری مقام معظم رهبری و در محیط بین‌الملل هم فروپاشی مارکسیست را شاهد بودیم و در این فضا بود که نظام لیبرال به سرکردگی غرب و آمریکا در جهان حاکم شدند.
    وزیر ارشاد دولت دولت نهم گفت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) برخی‌ها می‌گفتند که آیا می‌شود نظام جمهوری اسلامی را با همان شخصیت‌های دهه 60 ادامه داد و آیا ردایی که برای تن امام خمینی (ره) دوخته شده بود بر تن دیگری هم استوار خواهد بود، از همان‌ موقع شبهه در ارتباط با ادامه جمهوری اسلامی مطرح شد.
    وی با بیان اینکه عده‌ای که به بیت آقای منتظری امید بسته بودند دیگر مایوس شدند، تصریح کرد: کسانی که روی مقام معظم رهبری تشکیک می‌کردند بعدا هم گفتند که ما در زمان امام خمینی (ره) هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم و بعدها مقالاتی نوشتند که اصلا ولایتی وجود ندارد و حتی برای رسول خدا هم ولایت نبوده است و آن هم وکالت بوده است.
    صفار هرندی ادامه داد: مردم عادی که این صحبت‌ها را می‌شنیدند می‌گفتند آنهایی که زجر کشیده انقلاب هستند و حتی نسبت‌هایی با امام دارند و از یاران نزدیک امام محسوب می‌شوند، مگر می‌شود بخواهند بر خلاف امام رفتار کنند.
    وی با بیان اینکه در فتنه اخیر هم کسانی که نامزد انتخابات بودند و سردمدار و به یک جریان معارض تبدیل شدند، طرفدار جمهوری اسلامی مقید و مشروط بودند، یادآور شد: سال 83 مهدی هاشمی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی می‌گوید اگر پدر من رئیس جمهور شود قانون اساسی را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که اختیارات رهبری به اندازه اختیارات ملکه انگلیس در بریتانیا باشد؛ معنی جمهوری اسلامی مشروطه از این واضح‌تر می‌شود؟
    وزیر ارشاد دولت نهم اضافه کرد: خانم فائزه هاشمی هم در اغتشاشات اخیر که خیابان‌های تهران زیر پای گروه مفسده‌جو لگد مال می‌شد که فیلم آن نیز موجود است نام آقا را با اهانت می‌برد و می‌گوید که ایشان در زمان پدر من و آقای خاتمی که رهبر نبودند و چند سالی است که رهبر شدند، این همان بحثی است که دولت اصلاحات به عنوان لوایح دو قلو به مجلس ششم فرستاد و در آنجا تصویب شد ولی شورای نگهبان آن را بر خلاف قانون اساسی دانست و رد کرد.
    وی گفت: در این لوایح آمده بود که اختیارات رهبری به رئیس جمهور واگذار شود، همچنین اختیارات نظارتی شورای نگهبان از آن گرفته شود.
    وی بیان داشت: حاکمیت دوگانه یکی از کارهای دولت اصلاحات بود که به انجام آن افتخار می‌کردند و آنها می‌گفتند ما باید تلاش کنیم که حاکمیت دموکراتیک را در ایران افزایش داده و بخشی از قدرت رهبری را کاهش دهیم.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/18 و ساعت 9:55 صبح | نظرات دیگران()
    مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم
    بیداری گسترده‌تر اسلامی موجب حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام می‌شود

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر بیداری اسلامی، گسترده‌تر و عمیق‌تر شود و دل‌های مسلمانان نزدیکتر گردد، راه تعامل و همکاری و پیشرفت همگانی، گشوده می‌شود و بسیاری از مشکلات جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین حل خواهد شد.



    -------------------------------

     به نقل از دفتر اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خجسته میلاد پیامبر "نور و عدالت و رحمت "، خاتم النبیین، حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق(ع) در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، "باز تولید حقایق اسلام و عمل به تعالیم پیامبر خاتم " را نیاز مبرم و اساسی امت اسلامی خواندند و اتحاد پیروان مذاهب مختلف اسلام را عامل حل مشکلات و پیشرفت و تعالی جهان اسلام برشمردند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، میهمانان و علمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی نیز در آن حضور داشتند با تبریک میلاد تاریخ ساز و پربرکت "خلاصه فضائل الهی، برگزیده خوبان هستی، حضرت محمد بن عبدالله(ص) " و ولادت "وصی به حق پیامبر و ناشر اسلام ناب محمدی امام جعفر صادق (ع) " افزودند: شرافت‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی بشریت، مدیون ولادت وجود مقدس و نورانی پیامبر در "ظلمات متراکم جهل و تباهی و غفلت " است.
    ایشان، امت اسلامی را بشدت نیازمند تأمل، تفکر و درس‌آموزی از هدایت نورانی پیامبر ختمی مرتبت دانستند و با اشاره به جمعیت عظیم، موقعیت برجسته جغرافیایی، منابع حیاتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام، این سؤال اساسی را مطرح کردند که چرا مجموعه عظیمی با این خصوصیات، سردرگم و سرگردان است و از مشکلات فراوانی همچون فقر - تبعیض - عقب ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می‌برد و در مقابل زورگویان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نیست؟
    رهبر انقلاب اسلامی در اثبات ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به عنوان نمونه به مسئله فلسطین اشاره و خاطرنشان کردند: غصب سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین و ظلم و ستم بی پایان و مستمر صهیونیست‌های جنایتکار به ملت مظلوم فلسطین، جراحت بزرگی است که پیکره امت اسلامی را بشدت رنج می‌دهد اما جهان اسلام در مجموع به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار مسئله فلسطین به او مربوط نیست.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت جعلی و صهیونیستی اسرائیل را یک غده سرطانی خطرناک دانستند و افزودند: تنها راه دفاع در مقابل این سرطان مهلک و حامیانش، بازگشت به اسلام و محور قرار دادن تعالیم نبی مکرم اسلام است.
    ایشان، در تبیین علل ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به تلاش بی وقفه امریکا، انگلیس و دیگر دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی اشاره و تأکید کردند: این زورگویان سلطه‌گر، بخوبی می‌دانند که اختلاف و دوگانگی، امت اسلامی را از مسئله بسیار مهم فلسطین، منحرف و منصرف می‌کند، به همین علت به هر وسیله ممکن، آتش "تفرقه قومی، مذهبی و جغرافیایی " را در دل‌های شیعه و سنی و پیروان دیگر مذاهب اسلامی شعله ور می‌کنند.
    رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز امت بزرگ مسلمان خواندند و با دعوت از دولت‌ها، روشنفکران - علما و "فعالان سیاسی - اجتماعی " کشورهای اسلامی برای عمل به وظایف وحدت بخش خود، افزودند: اگر بیداری اسلامی، گسترده‌تر و عمیق‌تر شود و دل‌های مسلمانان نزدیکتر گردد، راه تعامل و همکاری و پیشرفت همگانی، گشوده می‌شود و بسیاری از مشکلات جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین حل خواهد شد.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وجوب "دفاع از سرزمین‌های مورد تعرض قرار گرفته اسلامی " را از نکات مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی برشمردند و افزودند: با وجود این اتفاق نظر، جهان اسلام متأسفانه تحت تأثیر فریادها و توطئه‌های امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی، قرار دارد.
    رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد مسلمانان و دفاع از مسئله فلسطین را از اهداف و اولویت‌های جمهوری اسلامی برشمردند و با یادآوری سخنان و تأکیدات امام خمینی (رض) درباره اتحاد مسلمانان و مسئله فلسطین افزودند: نظام اسلامی، همه مسئولان کشور و ملت بزرگ ایران، به این مسائل اصولی، به عنوان واجب شرعی می‌نگرند و حرف و سخنانشان یکی بوده و هست.
    ایشان، بیداری روزافزون امت اسلام و فریاد ملت‌ها در دفاع از فلسطین را انعکاس بسیار مطلوب حرف حق جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: دولت‌های اسلامی نیز باید به تأسی از رسول گرامی اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از حقوق آنان را بویژه در مقابله با "غده سرطانی اسرائیل غاصب و حامیانش " دنبال کنند تا به یاری پروردگار متعال، پیشرفت و سعادت دنیوی و اخروی امت اسلامی، امکان پذیر شود.
    در ابتدای این دیدار احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور با تبریک میلاد "پیامبر عشق و محبت " و "رسول علم و حکمت "، گفت: جامعه بشری، امروز بیش از هر زمان دیگر به معارف و مکتب پیامبر خاتم (ص) نیاز دارد تا "جهل و سلطه گری "، "نامهربانی و تحقیر " و "اختلاف و تبعیض " از بین برود و برپایی عدالت و یکتاپرستی، استعدادهای مردم جهان را شکوفا کند.
    وی با اشاره به پیام‌های سعادت بخش میلاد خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) افزود: با پیروزی انقلاب عظیم اسلامی، ملت مؤمن و سرافراز ایران به پرچم‌دار حق و عدالت و پاکی تبدیل شده است و با وحدت و همدلی این مسیر متعالی را ادامه خواهد داد.
    در پایان این دیدار جمعی از علمای شرکت کننده در کنفرانس اسلامی، در فضایی صمیمانه از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی، گفتگو کردند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/14 و ساعت 10:56 صبح | نظرات دیگران()
     نماینده مردم شیراز در مجلس از آغاز بررسی بودجه روز دوشنبه در صحن علنی خبر داد.

    جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در این جلسه پیشنهادات هزینه‌ای کمیسیون‌ها بررسی شد و در نهایت جلسات کمیسیون تلفیق پایان یافت.
    وی افزود: در این جلسه مقرر شد اعضای هیئت رئیسه و چند تن از منتخبین اعضا، اعداد و ارقام و موارد مربوط به ماده واحده را چک و اشکالات آن را رفع کنند و نهایتا تا ظهر شنبه چاپ کنند تا آماده ارائه به اعضای کمیسیون شود.
    عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنبه ساعت 4 بعد از ظهر جلسه کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود تا اعداد و ارقام چاپ شده در مورد درآمد‌ها و هزینه‌های متوازن شده به اعضا ارایه تا در نهایت به جمع‌بندی نهایی برسیم تا بتوانیم صبح یکشنبه بودجه را توزیع شده در جانامه نمایندگان داشته باشیم.
    وی یادآور شد: مجلس دوشنبه وارد بررسی بودجه می‌شود، زیرا جلسه یکشنبه مجلس بحث رسیدگی به ایرادات و اشکالات شورای نگهبان در مورد طرح و لوایح خواهد بود که به مجلس برگشته است بنابراین مجلس نمی‌تواند یکشنبه بحث بودجه را دنبال کند.
    قادری در پایان به برخی از مصوبات امروز در جلسه کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه 1500 میلیارد تومان برای کمک به وزارت نیرو، 250 میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس و 50 میلیارد تومان به پیام نور اختصاص یافت.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/14 و ساعت 10:55 صبح | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5      >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا