سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال مایه شهوتهاست . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7
امریکن‌فری‌پرس:
اجلاس خلع سلاح تهران، موفق‌تر از واشنگتن برگزار شد

 هفته‌نامه امریکن‌فری‌پرس با بررسی چگونگی برخورد جامعه جهانی با برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است که اجلاس خلع سلاح هسته‌ای تهران با حضور نمایندگان کشورهای بیشتری نسبت به اجلاس مشابه در واشنگتن برگزار شد.


 "وینس رایان " رئیس شورای خوانندگان هفته‌نامه "امریکن‌فری‌پرس " در مقاله‌ای با عنوان "آیا ایران نباید انتظار عدالت از جامعه هسته‌ای داشته باشد؟ " به بررسی چگونگی برخورد جامعه جهانی با مسئله هسته‌ای ایران پرداخته و می‌نویسد: ایران و رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد چندان در رسانه‌های غالب آمریکائی محبوب نیستند. بطوریکه در تمامی برنامه‌های تحلیلی و خبری این رسانه‌ها تاکید می‌شود که ایران هسته‌ای باید ناپدید شود. با این حال، ایران همچنان قدرتمند ایستاده و می‌کوشد تا از مردم و قلمرو خود محافظت کند.
این گزارش می‌افزاید: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا طی یک یادداشت سری به اوباما هشدار داد که کاخ سفید فاقد هرگونه سیاست موثر در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.
در همین حال، سناتور "جان مک‌کین " که در انتخابات سال 2008 با اوباما به رقابت پرداخت نیز خواستار وضع " تحریم‌های سخت و معنادار علیه ایران " شده است. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس‌نیوز " گفت: ما باید ماشه تحریم‌های موثر را بکشیم و بعد هم باید به دنبال‌ طرح‌هائی باشیم که در صورت موثر و کارا نبودن تحریم‌ها، اجرا شوند.
گزارش امریکن‌فری‌پرس در ادامه به کنفرانس خلع‌ سلاح هسته‌ای اشاره کرده و می‌نویسد: به نوشته روزنامه "تلگراف "، ایران کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای تهران را که با حضور مهمانان بیشتری نسبت به کنفرانس مشابه آمریکا که یک هفته پیش از کنفرانس تهران برگزار شد، به رخ آمریکا می‌کشد.
اگرچه بسیاری از مهمانان کنفرانس تهران به دلیل فوران آتشفشان در اروپا نتوانستند به تهران سفر کنند اما با این حال تهران میزبانی نمایندگان 60 کشور را به عهده گرفته بود که در مقایسه با حضور نمایندگان 47 کشور در اجلاس واشنگتن، یک مزیت محسوب می‌شود.
رایان تاکید می‌کند: در اجلاس تهران نمایندگانی از چین و روسیه نیز حضور داشتند که هر دوی این کشورها از جمله قدرت‌های بزرگی هستند که غرب سعی دارد تا آن‌ها را راضی به پذیرش تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران کند.
این گزارش سپس با اشاره به حضور نمایندگانی از آمریکا در اجلاس تهران می‌نویسد: مهمانی که از آمریکا به ایران سفر کرده بود با اشاره به تحریم‌های پیشین علیه برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید که احمدی‌نژاد با توجه به احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه کشورش کوشید تا از اجلاس تهران برای پاسخ دادن به ضربات "قلدرهای " غربی که سعی دارند تا مانع از دست‌یابی ایران به دانش هسته‌ای شوند، استفاده کند.
رایان در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: پنج کشور دارای سلاح هسته‌ای وجود دارند که عبارتند از چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا؛ همچنین پاکستان، هند و اسرائیل نیز بطور غیر رسمی دارای سلاح هسته‌ای هستند. این سه، هیچ‌گاه به معاهده "ان‌پی‌تی " نپیوسته‌اند و با این حال همه می‌دانند که آن‌ها مجهز به سلاح هسته‌ای هستند.
این کارشناس آمریکائی با بیان آنکه رژیم صهیونیستی از پذیرش یا تکذیب در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای، خودداری می‌کند می‌افزاید: هند و پاکستان علنا تسلیحات هسته‌ای خود را آزمایش کرده‌اند. اما اسرائیل اگرچه آزمایشات هسته‌ای خود را بطور علنی انجام نداده، اما جهان می‌داند که این رژیم حدود 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. این در حالی است که هند 100 و پاکستان هم 70 الی 90 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در شنبه 89/2/11 و ساعت 6:40 صبح | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا