سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرهیزگارى سر خلقهاست . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7
"روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته ابله؟ "
روزنامه کیهان نوشت:

یکی از اعضای اپوزیسیون مقیم آمریکا می گوید جنبش سبز با دروغ هایی که گفته به پایان راه رسیده است.
داریوش سجادی که در روزگار اصلاحات با برخی نشریات اصلاح طلب همکاری داشته در گفت وگو با گویانیوز تصریح کرد: جنبش سبزی که دغدغه صیانت از قانون اساسی و بازگشت به انقلاب را داشت، روزقدس تمام شد و تاریخ انقضای آن به سر رسید.
وی اظهار داشت: این حرکت توسط اغیار «های جک» شد و اکنون تمامیت 30 سال گذشته را زیرسوال می برد هرچند که رهبران آن در بیان کجروی جنبش شرم حضور دارند اما بین آنها و بدنه کف خیابان یک ناسازگاری و ناهمدلی وجود دارد.
وی به تکرار حوادث سال های انقلاب در سال های اخیر و بلند کردن تابلوهای انحرافی اشاره کرد و گفت: سازمان مجاهدین خلق، چریک های فدایی خلق و حزب توده تا قبل از نماز عید فطر قیطریه اساساً انقلاب را قبول نداشتند و می گفتند این یک حرکت خرده بورژوازی کمپرادور است اما پس از آن از خانه های تیمی بیرون آمدند و پلاکاردهایی بالا بردند تا تظاهرات را مصادره کنند. این همان شیطنتی بود که سردفترتحکیم وحدت به عنوان یکی از نهادهای انقلاب هم افتاد و کمونیست ها و ملی-مذهبی ها از نردبان آن بالا رفتند و تحکیم را از بین بردند و خودشان هم در نهایت به هیچ جا نرسیدند. من مشکلی ندارم که یک سری از معترضان برای عیاشی فلان میدان را لبریز از شراب کنند و تا صبح در آن شنا کنند]!![ اما نخودنخود هر کس برود زیر علم خود. مارکسیست ها و توده ای ها و چریک های فدایی خلق و کیانوری توده، آن روزهای اول انقلاب شدند طرفدار سرسخت ولایت فقیه. زیر علم آیت الله خمینی سینه می زدند نمی گفتند زیر علم مارکس و لنین .
وی اضافه کرد: اعتقاد دارم جنبش سبز اول از همه چوب دروغ را می خورد. 24 خرداد احمدی نژاد یک سخنرانی کرد و همان جا اولین دروغ جنبش سبز اتفاق افتاد. عین جمله احمدی نژاد این بود «پیروز انتخابات 40 میلیون شهروندانی بودند که در انتخابات شرکت کردند». من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی دروغ را منتسب نمی کنم. وقتی ایشان می گوید 40 میلیون نفر پیروز هستند یعنی مجموع آرای موسوی و کروبی و رضایی. اما جنبش شیطنت کرد و گفت منظور از خس و خاشاک یعنی طرفداران موسوی. این دروغ جنجال زیادی به دنبال داشت.
سجادی با اشاره به اعتراضات خیابانی انبوه در روزهای اول پس از انتخابات، گفت: 30 خرداد ناگهان آن میلیون نفر آب شد. عددی بین 5 هزار تا سیصدهزار نفر- هر کدام از این عددها را که خودتان مایلید -در خیابان ها ماندند. چه شد آن اکثریت میلیونی که بعد از خطبه های نمازجمعه آقای خامنه ای آب شده و ناپدید شدند... برای نسل انقلاب، میرحسین نماد دوران طلایی جنگ و انقلاب بود و بخشی از آراء 13 میلیونی ایشان مربوط به بچه حزب اللهی های نظام بود که سال ها زیر علم چپ سینه زدند. بنابراین فردای نمازجمعه، آن حضور میلیونی آب شد. یکی اینکه بخشی از رأی دهندگان به دلیل دلبستگی به نظام و بعد از تحلیل نهایی، به خاطر صحبت های آقای خامنه ای به عنوان بالاترین مرجع قانونی، بین موسوی و ولایت فقیه، ولایت فقیه را پذیرفته و ادامه ندادند. اما اگر صحبت این است که ترس باعث شد بقیه آب شوند، چرا جنبش سبز «یا حسین، میرحسین» یعنی مبارزه تا مرز شهادت سر می دهند؟ اگر ترسیدید چرا شعار «ما همه مرد جنگیم، بجنگ تا بجنگیم» سر می دهید؟ خوب بجنگید، پس چرا انگل وار سوار بر تجمعات حکومت می شوید؟ گفتند احمدی نژاد 65 درصد کو؟ من می گویم 24 میلیون نفر شما کو؟ مگر نمی گفتید اگر تقلب بشه، ایران قیامت می شه؟ پس چرا نشد و اعتراضات صرفاً محدود به تهران و آن هم مرکز و شمال تهران شد؟...
این عنصر مخالف اضافه کرد: عطا ءالله مهاجرانی در بی بی سی می فرمایند « من گله دارم از علمای شیعه، اکنون جز آیت الله صانعی و آیت الله منتظری علمای دیگری نداریم که از جنبش سبز حمایت کند». بنده از فرصت استفاده می کنم واز ایشان می پرسم آیا علما این قدر گیج هستند؟ میرزای شیرازی با یک خط فتوا قرارداد رژی را کان لم یکن کرد اما چه اتفاقی افتاده که با فتوای آن دو آقا آب از آب تکان نمی خورد؟ چون که بدنه معترض اهل فتوا نیستند که خود را معطل فتوا کرده باشند تا تکلیف خود را با حکومت روشن کنند. اینها نه نماز خوانده اند، نه وجوهات شرعی داده اند. روحانیت شیعه مگر دیوانه است که نفوذ کلام خود در اقشار مذهبی را پای کسی هزینه کند که هنوز به قدرت نرسیده می گوید «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» و از الان زیرآب اسلام را می زند.
وی در ادامه بررسی دروغ های انبوه گفته شده و شکست زودهنگام اپوزیسیون اظهار داشت: از آرش حجازی شاهد قتل ندا آقاسلطان یا هر کس دیگر که پاسخ دهد، می پرسم. 48 ساعت بعد از حادثه با ویزای آماده در جیب!! سر از بی بی سی درآوردند و گفتند قاتل ندا را گرفتیم و کارتش را درآوردیم و بسیجی بود. شما می گویید جنبش سبز یک جنبش نایس ملاطفت طلب است، بعد هم توانستید یک بسیجی را خلع سلاح کنید و کارتش را درآوردید و ایشان هم وایساده و شما را نگاه کرده! از کی تا حالا این قدر دلاور شدید که یک قاتل مسلح را خلع سلاح می کنید و بعد هم ولش می کنید؟ آیا روی پیشانی بنده و امثال بنده نوشته شده ابله!!! ندا آقاسلطان با آن فیلمبرداری حرفه ای کشته می شود و تصادفاً!! شبکه های بی بی سی و العربیه و فاکس نیوز به نمایندگی از دول انگلستان و عربستان و اسرائیل به مدت یک هفته بمباران تصویری می کنند تا نهایتا اوباما به سخنرانی انتقادی درباره نقض حقوق بشر در ایران بپردازد.
سجادی با اشاره به تلاش ناکام سبزها برای مصادره جمعیت میلیونی مردم در روز قدس و ارائه آمارهای دروغین درباره جمعیت ریزش کرده سبزها اظهار داشت: آنها می توانند با آرزوهایشان لذت ببرند اما قطعا نمی توانند با آرزوها و توهمات و تخیلات، واقعیت را گریم کنند. آیا آنها واقعا خشونت گریز هستند وقتی اتوبوس آتش می زنند و بعد هم با این صحنه عکس یادگاری می گیرند... در همین لس آنجلس، 68 نفر را به خاطر حمله به یک نفر پلیس در آن واحد کشتند هیچ احدی هم نتوانست معترض باشد. یکی از عوامل خشونت، حمله به پایگاه بسیج بود... آقایان اصلاح طلب افتضاح به بار آوردند.


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/9/24 و ساعت 12:25 عصر | نظرات دیگران()
    اگر ایام انتخابات خرداد ماه 88 را بعنوان نقطه ی اوج سران جنبش سبز اموی بدانیم، یقینا وقایع این ایام و مخصوصا شکست سنگین این جریان در روز 13 آبان و روزهای پس از آن را باید دوران زوال آنان تلقی کرد.
    در یک نگاه گذرا و خلاصه به وضعیت این جریان ، می توان نکات ذیل را مورد توجه قرار داد:

    جنبش سبز اموی: اقبال برخی از مردم و حتی فریب خوردگان به جریان سبز ، طی هفته های اخیر تا آنجا کاهش یافته است که به یکباره تعداد هواداران این جریان ، به تعدادی قلیل از اوباش و عناصر بی بند و بار و بدسابقه ، تبدیل شده و با وجود تبلیغات فراوان داخلی و خارجی برای فتنه انگیزی روز 13 آبان، نمایش های این جریان ، هیچگاه از اجتماعات چندنفره فراتر نرفت و با عدم اقبال شدید از سوی مردم مواجه شد.
    میرحسین موسوی: سرکرده ی اصلی سبزها، که این روزها با مشاهده ی وضعیت جریان خود، بشدت دچار نگرانی و هراس شده، از شرکت در اجتماعات، خودداری می کند و از شعار هواداران اندک خود که در روز 13 ابان می گفتند: (نه احمدی ، نه موسوی، سلطنت پهلوی) پی به میزان محبوبیت خود در میان همین عده نیز برده است، و ظاهرا بتازگی دچار تضاد شده و با انبوهی از اتهامات و جرایمی که مرتکب شده، هر لحظه در انتظار دستگیری و مجازات است.
    کروبی: وی که از دوران بعد از انتخابات، همواره بعنوان سوخت موتور جریان فتنه ، مورد سوء استفاده ی دیگر سران فتنه قرار گرفته است، طی دو حضور اخیر خود (اولی در نمایشگاه مطبوعات و دومی در اغتشاش حاشیه 13 آبان) بشدت مورد اعتراض مردمی قرار گرفته و با وضعیت رقت باری ، از سوی مردم طرد شده و به بیرون انداخته شد. وی که اخیرا بخاطر عدم همراهی میرحسین با وی در اجتماعات، اختلافاتی را نیز با موسوی پیدا کرده، بخاطر هراس از دستگیری ، بدنبال ایجاد یک بحران و خودنمایی است که در این زمینه موفقیتی را بدست نیاورده است.
    مواضع ضدانقلابی مهدی کروبی طی روزهای اخیر تابدانجا کشیده شده که برخی از اعضای حزب وی(اعتمادملی) بعد از دیدار چند روز اخیر با وی، بشدت به او اعتراض کرده و از سخنانش اظهار نگرانی نموده اند.
    فرزندان آقای هاشمی:
    مهدی هاشمی که از او بعنوان یکی از متهمان اصلی فتنه یاد می شود، با سفر به لندن(با عنوان ماموریت دانشگاه آزاد) خود را از پیگرد قانونی، بدور نگه داشته و در حال خرید منزل در انگلیس برای سکونت خود است. فائزه ی هاشمی نیز در حاشیه ی حضور خود در مجالس بی رونق، اظهارنظرهای پراکنده و البته سربسته و نامفهومی را بیان کرده است.
    در این میان، برادر کوچک مهدی و فائزه ی هاشمی، در روز 13 آبان وارد صحنه شده و پس از شناسایی در میان اغتشاشگران، از صحنه فرار می کند. در این میان، صاحبنظران سیاسی و حتی برخی از دوستان آقای هاشمی و حتی دادستان تهران، خواستار معرفی و پی گیری اتهامات فرزندان آقای هاشمی شده اند.
    عناصر فتنه گر شاخص سیاسی: 
    در روزهای گذشته، دادگاه رسیدگی به اتهامات برخی دیگر از اعضای بازداشت شده ی فتنه اخیر، (هرچند غیرعلنی) ادامه یافت و در مورد تعداد زیادی از آنان نیز احکامی(هرچند بعضا ضعیف)صادر شدکه البته ، اعلام محکومیت این افراد، هیچ موج و اتفاقی را در جامعه بدنبال نداشت و هیچ اعلام حمایتی را از سوی هوادارانشان ،مشاهده نگردید. این افراد شاخص و صاحب نام و مدعی، هر کدام بعد از تحمل چندماه حبس ، اکنون منتظر اجرای احکام قضایی خود هستند.

     

     

     

     

    اقدامات مهم :
    در این میان، اقدامات مهم در مقابل این جریان، بر سه محور اصلی استوار بود:
    -1
    فرمایشات مقام معظم رهبری که از عملکرد سران فتنه با تعبیر(جرم بزرگ) یاد کردند و با استقبال شدید مردم و نخبگان سیاسی روبروشد.
    این تعبیر صریح از سوی ولی امر مسلمین، بعنوان یک حکم لازم الاجرا و شرعی و قانونی، کار سران فتنه را تمام کرد و عملا قوه قضائیه را در معرض وظیفه ای بزرگ برای اجرای نظر رسمی ولی فقیه و مجازات (مجرمان بزرگ) قرار داد.  
    -2 آگاهی بخش زیادی از هواداران فتنه گران سبز، که بدنبال عملکرد و شعارهای ساختارشکن این افراد در روزهای قدس و 13 آبان بیان شده و رسما از اسرائیل و آمریکا و دشمنان ولایت، پشتیبانی و شعار بازگشت مجدد حکومت منحوس پهلوی سرداده شد.
    این موضوع، باعث گردید که به جز عده ای از عناصر ضدانقلاب و مسئله دار، تقریبا هواداری برای فتنه گران باقی نمانده و بر همگان مشخص شد که مشکل این افراد با انتخابات و مسائلی از این قبیل نیست و ضربه به اصل نظام، مورد توجه آنهاست. 
    -3 اعلام موجودیت جنبش سبز علوی: این اعلام موجودیت که بصورت گسترده و با هدف بازپس گیری رنگ و نماد مقدس سبز، از فتنه گران ، مورد استقبال مردم و گروه ها قرار گرفت، نماد رنگی جریان فتنه گر را به ابزاری علیه خود آنان مبدل ساخته و خشم و انزوای شدید سران داخلی و خارجی فتنه گر را بدنبال داشته است.
    به هر حال امیدواریم که در این شرایط حساس و البته مستعد، قوه ی قضائیه با صدور احکامی مناسب و قاطع و عبرت آموز و برخورد جدی با سران اصلی فتنه مخصوصا موسوی،خاتمی ،کروبی و مهدی هاشمی ضمن عمل به وظایف مسلم خود ، جلوی بازیافت و تجدیدقوای این عناصر و پسماندهای آنان را گرفته و زمینه را برای برقراری وحدتی فراگیر آماده کند.

     

       عشق یعنی لافتی الا علی
        عشق یعنی رهبرم سید علی




  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در دوشنبه 88/9/23 و ساعت 11:6 صبح | نظرات دیگران()

    یک عضو جبهه دوم خرداد از برنامه چندین ساله اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا و نهایی کردن آن در دولت پیروزخود در ‏دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبرداد. ‏

    یک عضو جبهه دوم خرداد از برنامه چندین ساله اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا و نهایی کردن آن در دولت پیروزخود در ‏دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.‏
    این عضو برجسته جریان دوم خرداد که نخواست نامش فاش شود درخصوص سابقه این برنامه گفت:«بحثی ‏در آمریکا مطرح شده بود به نام «کبوتر- باز» که نیروهای شاخه جوانان مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حتی ‏ملی -مذهبی ها به دنبال این بودند که این طرح در ایران اجرا شود».
    وی درتوضیح «طرح کبوتر- باز» گفت که این طرح به دنبال ارتباط با ایرانیان موثر درسطوح مختلف آمریکا با بدنه اصلاح طلبان و ‏نیز ارتباط گیری از طریق آنان با دولت آمریکا بود.
    وی در ادامه با بیان اینکه مشارکتی ها و سازمان مجاهدین انقلاب به شدت طی این چند سال به دنبال عملی ساختن این ‏طرح بودند، گفت:«این ها بعد از پایان ریاست جمهوری خاتمی می دانستند تنها حرکتی مهمی که می تواند دراین سال ها ‏اتفاق بیفتد دهمین دوره انتخابات ریاسست جمهوری است. اصلاح طلبان به دنبال این بودند که در آمریکا حامیانی پیدا کنند و ‏در ضمن یک عادی سازی رابطه با آمریکا اتفاق بیافتد این ایرانی ها یی که در آمریکا حضور داشتند باید کبریت بی خطری ‏بودند که نظام به آنها شک نکند و هم بتواند رابطه با آمریکا را هموار کند .»
    این عضو جبهه دوم خرداد در ادامه از حضور یکی از فعالان سیاسی آمریکا در ایران به نام«ش» خبرداد و گفت:«این فرد در ‏طراحی هایی که از کد هایی می داد ،می گفت پله پرش اصلاح طلبان برای ارتباط با آمریکا احمدی نژاد و مواضع اوست. ‏مامی خواهیم گفتگوهایی با سران اصلاح طلب و همچنین کلاس های آنان تهیه می کنیم و به آمریکایی ببریم و در آنجا به ‏نمایش بگذاریم و از آمریکایی های حامی ایران نیز تصاویری تهیه و به ایران بیاوریم».
    وی درادامه تصریح کرد« این فرد بدنبال این بود که بیشتر فرق اصلاح طلبان با احمدی نژاد را به تصویر ‏بکشد تا این خصومت بین آمریکایی ها واصلاح طلبان کم رنگ تر شود» . 
    وی همچنین گفت که هدف سازمان مجاهدین انقلاب و مشارکت این بود که از توان،ظرفیت ،ایده ها و منابع این ایرانی های ‏آمریکایی در ستادها استفاده شده و به عنوان یک پل ارتباطی شرایط تغییر را برای دولتمردان آمریکایی ترسیم و تصویرکنند



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در دوشنبه 88/9/23 و ساعت 10:56 صبح | نظرات دیگران()

     

     

    کنفرانس علمی "بررسی شخصیت و افکار امام خمینی (ره)در  انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم فدراسیون روسیه در شهر مسکو بر گزار شد.در این نشست شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ابعاد ,زوایای افکار و اندیشه امام خمینی ره را مورد بررسی قراردادند . 
    سیدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه در مورد شخصیت بر جسته امام خمینی طی سخنانی گفت : امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی با ابعاد و ویژگی های متفاوت بود که بندرت در یک فرد جمع می شود . وی افزود : امام فیلسوفی واقعی، فرماندهی مقتدر، سیاستمداری باهوش و پدری متواضع بود.
    سجادی در مورد نحوه مبارزه امام خمینی ره علیه رژیم شاهنشاهی گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد بودیم که حرکت های آزادیبخش در جهان عمدتا بصورت چریکی انجام می گرفت در حالی که امام (ره) جنگ مسلحانه را انحراف می دانستند.
    سفیر ایران در روسیه افزود : تئوری پیروی امام خمینی (ره) سه سیاست را دنبال می کرد که شامل بیداری مردم، حضور مردم در صحنه و مقاومت بود و ما شاهد بودیم که چطور حرارت مردم ، یخ ارتش خشن شاه را ذوب کرده و آنها را به آغوش مردم کشاند.
    وی افزود: امام راحل(ره) برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس دستور تاسیس ارتش ویژه نداد بلکه به فرمایش ایشان، آخرین روز ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تعیین شد تا مردم انساندوست جهان علیه رژیم اشغالگر قدس تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند.
    دیگر سخنران این اجلاس حجت الاسلام جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا بود وی در ادامه گفت: رژیم شاه می خواست پس از واقعه 15 خرداد سال 1342 با زیر سوال بردن مقام مذهبی امام (ره) مقدمات خلع لباس وی را فراهم آورد که با نامه علمای مبارز ایران، که آیت ا... العظمی خمینی (ره) را مجتهد دانستند این توطئه در نطفه خنثی شد.
    وی گفت: امام خمینی (ره) تنها رهبر انقلابی دنیا است که پس از پیروزی انقلاب و در حالی که طرفدارانش حاضر بودند جان خود را نثارکنند ،بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی  مدل حکومتی مورد نظر خود را در ظرف مدت چهل روز به عرضه رای مردم گذاشت.
    وی سپس به برگزاری 30 انتخابات دمکراتیک در سه دهه اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: "سیستم انتخاباتی ایران دمکراتیک ترین سیستم در منطقه خاورمیانه است".
    اژه ای گفت: انتخابات ایران فرمایشی نیست و به همین دلیل مردم از آن حمایت و استقبال می کنند.وی افزود: ما از نتیجه انتخابات پیش رو و اینکه کدام نامزد انتخاباتی پیروز خواهد شد، خبر نداریم.
    وی در ادامه سخنانش همچنین به سیاست مستقل امام و تاکید وی بر عدم وابستگی به قطب های شرق و غرب اشاره کرده و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حالی بر ادامه این سیاست تاکید داشتند که همه دنیا علیه ایران بود و جنگ هشت ساله علیه این کشور به راه انداختند که در آن ارتش صدام با میگ های روسی، میراژهای فرانسوی، سلاحهای شیمیایی آلمانی و توپ های انگلیسی به ایران حمله کرد.
    اژه ای گفت: امروز حرکت های رهایی بخش در جهان با الهام از امام (ره) به مبارزه می پردازند که مقاومت 33 روزه جنبش حزب ا... لبنان و زمین گیر شدن نظامیان در برابر رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت غزه در مقاومت 22 روزه  از آن جمله است .
    دیگر سخنران این اجلاس "ولادیمیر آلپاتوف" معاون انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: ایران توانست در شرایط بسیار دشوار و تحت فشارهای بزرگترین قدرتهای جهان تحت رهبری آیت ا... خمینی مسیر پیشرفت را ادامه دهد که این واقعیت حائز اهمیت است.
    وی امام راحل(ره) را رهبری توانا و متواضع و سیاستمداری خردمند دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بدون شک از شخصیت های بزرگ جهان در قرن بیستم و بزرگترین شخصیت ایران در عصر معاصر می باشد.
    آلپاتوف گفت: هنگامی که بر اثر بحران شدید، زمام امور از دست حکومت شاه خارج شد، اهمیت فراوانی داشت که رهبری قدرتمند، هدایت امواج خروشان و میلیونی مردم ایران را برعهده گیرد و رهبری بی نظیر آیت ا... خمینی توانست پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت جدید را تضمین نماید.
    فرید اسدولین معاون شورای مفتی های در ادامه این نشست  گفت: امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی در برقراری گفت و گوی بین مذاهب اسلام و مسیحیت و تعامل میان این دو مذهب بزرگ جهانی ایفا کرد. وی افزود : بیش از ده سال از این گفت و گوها میان اسلام و مسیحیت که میان جمهوری اسلامی ایران و کلیسای ارتدوکس روس جریان دارد سپری می شود .
    گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس از سال 1997 و هر دو سال یکبار به نوبت در تهران و مسکو برگزار می شود و دور هفتم این گفت و گوها قرار است سال آینده در تهران برگزار شود.
    اسدولین امام خمینی (ره) را رهبر مذهبی عظیم الشان دانست که در میان مسلمانان جهان از جمله در میان جامعه اسلامی روسیه از محبوبیت بالایی برخوردار است .
    وی سپس به تشریح روابط روسیه با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دو دهه اخیر روابط دو کشور همسایه بعد روحانی یافته است.
    معاون شورای مفتی های روسیه با اشاره به سکونت بیش از 20 میلیون مسلمان در روسیه، جامعه اسلامی این کشور را عامل مهمی در توسعه روابط روسیه با ایران دانست.
    وی ازجمله به نامه حضرت امام (ره) به "میخاییل گورباچف" رییس جمهوری سابق شوروی اشاره کرده و گفت:"راویل عین الدین" (رییس شورای مفتی های روسیه) در سال 1989 در فرودگاه مسکو از جمله کسانی بود که از فرستادگان و حامل نامه امام (ره) استقبال کرد و به همین دلیل مسلمانان روسیه به نحوی در این موضوع مشارکت داشتند.
    اسدولین سپس به حمایت ایران از روسیه در عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضع اصولی ایران پنج سال پیش باعث شد تا روسیه در سازمان مذکور به عنوان عضو ناظر حضور یابد.
    این رهبر مسلمانان روسیه در ادامه سخنان خود به تعامل ایران و جامعه اسلامی روسیه در مجامع و کنفرانس های بین المللی اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها بیش از پیش توسعه یابد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/9/22 و ساعت 11:5 صبح | نظرات دیگران()


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/9/22 و ساعت 10:38 صبح | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا