سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان، به دین دوستش است . پس هریک از شمابنگرد که با چه کسی دوستی می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
دشمنان ، قادر به جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: به فضل الهی و در پرتو هوشیاری، شجاعت، تدبیر، اتحاد و ایستادگی ملت عظیم‌الشأن ایران، دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی و جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود.



-------------------------------

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آغاز بهار و در اولین روز سال نو، عصر دیروز در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، با تشریح زمینه‌ها و عرصه های مختلف تحقق شعار سال جدید یعنی «همت مضاعف، کار مضاعف»، به تبیین عوامل و ضروریات دهه پیشرفت و عدالت پرداختند و با تجلیل از وحدت و یکپارچگی ملت در مقابل تلاشهای دشمنان در حوادث پس از انتخابات تأکید کردند به فضل الهی، از این پس نیز سرنوشت ملت و کشور، پیروزی و پیشرفت و سرنوشت دشمنان شکست و عقب ماندگی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در این اجتماع پرشور که به علت اوضاع جوی مشهد در رواق بزرگ امام خمینی برگزار شد، با تبریک مجدد حلول سال نو و عید نوروز، «ایمان به پروردگار و تعالیم انبیاء» را اساس و شاخص عمده جمهوری اسلامی خواندند و با استناد به آیات مختلف قرآن کریم خاطرنشان کردند: ایمان به خدا و عمل به تعالیم اسلامی، ضمن تعالی معنوی و آرامش روحی، سعادت دنیوی و مادی بشر را نیز تأمین می‌کند و جوامع انسانی را به رفاه و پیشرفت می‌رساند و به همین علت، مبانی نظام اسلامی بر این شاخص اصلی استوار شده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به نامگذاری سال 1389، به نام سال همت مضاعف، کار مضاعف، افزودند: شعارهای هر سال، نمایشی و تشریفاتی نیست و طبعاً همه مشکلات را هم حل نمی‌کند بلکه انگشت اشاره‌ای است که راه و روش را نشان می‌دهد که امسال نیز با توجه به اهداف بلندتر ملت و کشور، باید همتی برتر فراهم آورد و کارهای بیشتر و جدی‌تر انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به برخی اقدامات و تحقیقات مسئولان در سال گذشته برای اصلاح الگوی مصرف افزودند: تا تحقق این هدف، فاصله فراوانی داریم اما مهم این است که این شعار اساسی را دنبال کنیم چرا که تا الگوی مصرف اصلاح نشود، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علم و تحقیق را یکی از مهمترین عرصه‌های تجلی عملی شعار امسال دانستند و افزودند: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در همه زمینه‌ها، اهداف بلندی را مدنظر قرار دهند و با همت برتر و کار متراکم‌تر، بسوی این اهداف افتخارآفرین حرکت کنند تا ایران عزیز، پس از گذشت چند دهه، به مرجع علمی جهانیان تبدیل شود.
ایشان، همت مضاعف و کار مضاعف در استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را موجب رفاه و رونق زندگی ملت برشمردند و در همین زمینه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را، بسیار مهم خواندند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر همکاری قوای مجریه و مقننه در این مسئله مهم، خاطرنشان کردند از یک طرف بار اجرای این هدف بزرگ بر دوش دولت است بنابراین همه دستگاهها از جمله دستگاه قانونگذاری باید به دولت کمک کند، از طرف دیگر دولت نیز باید به آنچه مراحل قانونی را گذارنده و قانون شده است عمل کند تا در سایه همدلی و همکاری قوا، پروردگار نیز یاری خود را شامل حال مسئولان نماید.
کیفیت بخشیدن به تولیدات داخلی بگونه‌ای که محصولات تلاش کارگر ایرانی قابل رقابت با اجناس خارجی باشد و توجه ویژه به مسئله سلامت مردم در برنامه‌ریزیهای مختلف از جمله برنامه پنجساله پنجم، نکات دیگری بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ابعاد و زمینه‌های مختلف شعار امسال به آنها اشاره کردند.
ایشان در زمینه سلامت عمومی،‌همت مضاعف و کار مضاعف در زمینه ورزش همگانی را موجب نشاط، تحرک و آمادگی بیشتر جامعه برای تلاش و پیشرفت فردی و عمومی برشمردند.
رهبر انقلاب، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از دیگر عرصه‌های تحقق شعار سال جدید دانستند و افزودند: کسانی که سرمایه و امکانات دارند با همت بهتر و پرهیز از اسراف و بیهود خرجی، دارایی خود را در راه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بکار گیرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «تولید فکر، کتابخوانی و افزایش معلومات عمومی» را از دیگر عرصه‌‌هایی دانستند که نیازمند همت مضاعف و کار مضاعف است.
ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها و حوزه‌ها می‌تواند جریان سیاسی فکری بسیار با ارزشی در جامعه بوجود آورد.
رهبر انقلاب، مبارزه با فقر و فساد و بی‌عدالتی را مهمترین عرصه نیازمند «همت بالاتر و کار متراکم‌تر» خواندند و بر تلاش بی‌وقفه برای تحقق این هدف اساسی تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین تجلی رشد و آگاهی ملت را در حوادث 8 ماهه 22 خرداد تا 22 بهمن سال 88، آغاز فصل تازه‌ای در بصیرت ملت خواندند و افزودند: این فصل پرافتخار و پرعبرت، زمینه بسیار مهمی است که باید براساس آن و با همت مضاعف و کار مضاعف حرکت کرد.
ایشان با استناد به عملکرد هوشیارانه ملت در حوادث پس از انتخابات، سال 88 را سال ملت و سال حضور درخشان و پیروزمندانه ملت دانستند و افزودند: حضور 40 میلیونی، پرشور و تاریخی ملت و مشارکت بیش از 80 درصدی مردم در انتخابات، رویدادی بسیار مهم و از جلوه‌های مشروعیت نظام بود و تحلیلگران و سیاستمداران جهانی حتی اگر در ظاهر این واقعیت درخشان را کتمان کنند می‌فهمند که ملت ایران پای حرف خود ایستاده و پس از 30 سال همچنان پایبند به مبانی نظام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلامیت و جمهوریت نظام را تفکیک‌ناپذیر خواندند و درباره حوادث پس از انتخابات افزودند: بنده کسی را متهم نمی‌کنم اما هندسه‌ کار دشمن را می‌شناسم و تشخیص می‌دهم، همچنانکه ذهن مردم و تحلیلگران مستقل، صادق و تیزبین نیز با تأمل در شکل و روند این حوادث، آن را به عوامل خارجی منتسب کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای نقشه‌های مشابه و از پیش طراحی شده بیگانگان در برخی کشورهای دیگر افزودند: این واقعیات نشان می‌دهد که وقتی مستکبران از یک کشور ناراضی هستند منتظر فرصت انتخابات می‌مانند تا در صورت پیروز شدن افرادی که مورد نظر آنها نیستند با کشاندن عده‌ای به خیابانها، اوضاع را برهم بزنند و حتی در صورت لزوم با ایجاد اغتشاش و آشوب، نتیجه قانونی انتخابات را با خشونت تغییر دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به پیروزی ملت در آزمون بزرگ و مهم حوادث پس از انتخابات، افزودند: تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات بروز خشونت و اغتشاش، خلاف شرع و قانون بود و پیروزی هوشمندانه ملت در این حوادث، عبرت و درسهای فراوانی در برداشت.
ایشان، تقسیم ملت به «دو گروه اقلیت و اکثریت» و «برنده و بازنده» و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر را نقشه واضح بیگانگان برای ایجاد دو دستگی در ملت دانستند و افزودند: در این میان عده‌ای اغتشاشگر هم وارد میدان شدند تا با تحقق خواست دشمن، جنگ داخلی در ایران براه بیافتد اما ملت، هوشیار بود و آنان را ناکام گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در روز انتخابات، مردم به دو گروه 14 میلیونی و 24 میلیونی تقسیم شدند و هرکس به فرد مورد نظر خود رأی داد اما این دو گروه پس از مدتی نه چندان طولانی و هنگامیکه نقشه بیگانگان را دیدند با هم یکی شدند و همه ملت، بیدار و یکپارچه در مقابل دشمنان، شورشگران و اغتشاشگران ایستادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت دشمنان اسلام و ایران از اغتشاشگران را یادآور شدند و خاطرنشان کردند اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیستها می‌توانستند برای تحقق نقشه شوم‌شان نیرو وارد خیابانهای تهران کنند، یقیناً این کار را می‌کردند اما می‌دانستند که این کار به ضررشان تمام می‌شود لذا در صحنه سیاسی و تبلیغاتی وارد شدند تا شاید بتوانند با حمایت از آشوبگران، افکار عمومی داخلی و خارجی را منحرف کنند اما نتوانستند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور متحد و پربصیرت ملت در حماسه 9 دی و 22 بهمن را قوی‌ترین و آخرین ضربه ملت به بیگانگان دانستند و افزودند: در این دو حادثه عظیم، همه کسانیکه به نامزدهای مختلف رأی داده بود با شعار واحد، وارد صحنه شدند و اتحاد و پیروزی ملت را در پیمودن راه انقلاب و صراط مستقیم متجلی ساختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در بخش دیگری از سخنانشان در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی به بازخوانی ضروریات و لوازم دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی دهه پیشرفت و عدالت پرداختند و افزودند: با توجه به واقعیات کشور و فراهم آمدن زیرساختهای لازم، این دهه، زمان مناسبی برای برداشتن گامهای بلند در تحقق این دو مقوله اساسی و تاریخی است.
ایشان، توجه به «پیشرفت و عدالت» را در همه برنامه‌ریزیها و اقدامات مسئولان ضروری دانستند و در تشریح زمینه‌های مناسب موجود افزودند: ایجاد زیرساختهای «اقتصادی، ارتباطی و مواصلاتی»، پیشرفتهای خیره‌کننده علمی و فناوری که در برخی زمینه‌ها ایران را در ردیف 10 یا 8 کشور اول جهان قرار داده است، «اعتبار، اقتدار، و اثرگذاری» منطقه‌ای و بین‌المللی نظامی اسلامی، 30 سال تجربه خدمتگزاری و مدیریت کشور و سند بسیار با ارزش چشم‌انداز 20 ساله از جمله زیرساختهایی است که امکان حرکتی عظیم در روند پیشرفت و عدالت را فراهم کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، نسل جوان «تحصیل کرده، پرانرژی، پرانگیزه و دارای اعتماد به نفس» را از پشتوانه‌ها و زمینه‌های اصلی حرکت کشور به سمت دو هدف عظیم پیشرفت و عدالت دانستند و افزودند: جوان ایرانی، امروز احساس توانایی می‌کند و این از نشانه‌های اعتماد به‌ نفس ملی است.
رهبر انقلاب اسلامی در پخش پایانی سخنانشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم حضرت امام رضا (ع)، به تبیین موانع پیش‌روی ملت پرداختند و افزودند: ایران اسلامی نیز همچون دیگر کشورها دشمنانی دارد اما برخلاف دولت آمریکا که با تنفر و دشمنی ملتها روبروست، جمهوری اسلامی ایران با دشمنی دولتهای مستکبر و زورگور، سرمایه‌داران صهیونیست و دشمنان بشریت مقابله می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تدبیر و شجاعت را دو عنصر کاملاً ضروری در مقابله با دشمنان ملت برشمردند و افزودند: اگر شجاعت نباشد و مسئولان در مقابل تحرکات و چهره‌های عبوس مستکبران خود را ببازند بی‌تردید کشور شکست خواهد خورد، همچنانکه اگر تدبیر و هوشیاری نباشد ممکن است دشمن با فریب و حیله‌گری، اهداف خود را محقق سازد.
رهبر انقلاب اسلامی، آگاهی و شناخت برنامه‌های واقعی دشمن و تصمیم‌گیری صحیح و به موقع در مقابل طرحها و تحرکات بیگانه را، مفهوم تدبیر و هوشیاری خواندند و خاطرنشان کردند، صهیونیستها،‌ آمریکا و دیگر دشمنان ملت گاه در لباس گرگ و گاه در لباس روباه ظاهر می‌شوند، همچنانکه برخی مواقع با چهره‌‌ای خشن و خصمانه و برخی اوقات با چهره‌ای فریبگرانه حرکت می‌کنند.
ایشان با یادآوری سخنانشان در اولین روز سال گذشته افزودند: همانگونه که گفته شد مسئولان نظام با هوشیاری، دست به ظاهر دراز شده رئیس جمهور جدید آمریکا را تحت‌نظر گرفتند تا بفهمند آیا در زیر دستکش مخملی، پنجه چدنی پنهان نشده است که متأسفانه همان اتفاق رخ داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به ادعاهای «آشکار و پنهان» و ارسال نامه و پیام دولت آمریکا درباره علاقمندی به ایجاد روابط عادلانه با جمهوری اسلامی افزودند: همه این ادعاها، در عمل برعکس از آب درآمد و رئیس جمهور آمریکا در قضایای بعد از انتخابات، بدترین موضع را گرفت و حمله‌کنندگان به مردم، و اغتشاشگران را جنبش مدنی معرفی کرد و ناخواسته ماهیت اهداف خود را آشکار ساخت.
ایشان با انتقاد شدید از ادعاهای دروغین دولت آمریکا مبنی بر حمایت از حقوق مدنی و دمکراسی افزودند:‌دولت آمریکا حرکت عظیم ملت ایران را در انتخابات و فریاد یکپارچه این ملت را در عرصه‌های مختلف نادیده می‌گیرد و با ادامه اقدامات خود در کشتار «مردم افغانستان و عراق» و حمایت از قاتلان کودکان فلسطینی در غزه، از حقوق بشر دم می‌زند اما واقعیات نشان می‌دهد که این دولت اصولاً در موقعیتی نیست که از دمکراسی و حقوق بشر حرف بزند.
ایشان تأکید کردند: بار دیگر به همه دولتهایی که با خوی استکبار با ملت و جمهوری اسلامی مواجه می‌شوند اعلام می‌کنیم که ملت و مسئولان ایرانی، آنها را مطرود و محکوم می‌دانند و ماهیت آنها را در هر لباسی که باشند می‌شناسند و هرگز از منافع ملت و روند پیشرفت ایران قدمی کوتاه نخواهند آمد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: به فضل الهی و در پرتو هوشیاری، شجاعت، تدبیر، اتحاد و ایستادگی ملت عظیم‌الشأن ایران، دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی و جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود و پیروزی و پیشرفت، آینده روشن‌تر این ملت و کشور را رقم خواهد زد.
در ابتدای این دیدار، آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی ضمن خیرمقدم به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و تدبیر مسئولان و حضور قدرتمندانه مردم به راه خود ادامه خواهد داد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/4 و ساعت 12:6 عصر | نظرات دیگران()
    اعتصاب‌ سراسری فرانسه را فرا گرفت

     به دنبال شکست سنگین حزب "نیکلا سارکوزی " در انتخابات اخیر فرانسه، اعتصاب گسترده بسیاری از اتحادیه‌های کارگری فرانسه در شهرهای سراسر این کشور سبب شد تا فعالیت‌های شهرهای مهم فرانسه کاملا مختل شود.


     به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگران بخش‌های دولتی فرانسه امروز سه‌شنبه در سراسر این کشور اعتصاب‌های گسترده‌ای را برپا کردند که در نتیجه این اقدام، بسیاری از بخش‌های خدماتی شهرهای فرانسه از جمله حمل‌ونقل ریلی و مدارس این کشور کاملا فلج شد.
    بنا بر این گزارش، "نیکلا سارکوزی " رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال شکست سنگینی که حزب حاکم این کشور در انتخابات اخیر منطقه‌ای متحمل شد، در اقدامی برای ترمیم کابینه دولت، "خاویر دارکوس " وزیر کار فرانسه را برکنار و "اریک ورث " وزیر بودجه این کشور را به جای وی منصوب کرد، اما این اقدام نیز نتوانست مانع از اعتصاب‌های گسترده در سراسر این کشور شود.
    تمام سندیکاها و اتحادیه‌های مهم کارگری فرانسه در اعتصاب گسترده امروز در این کشور شرکت کردند تا اعتراض خود را به کاهش فرصت‌های شغلی و طرح‌های عنوان‌شده برای اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه که هم‌اکنون در راس دستور کار سارکوزی قرار گرفته است، اعلام کنند.
    این گزارش افزود: همزمان با اعتصاب کارکنان بخش حمل‌ونقل ریلی فرانسه، مردم شهر پاریس با مشکل عمده رفت‌و آمد در این شهر مواجه شده‌اند چرا که تنها نیمی از ظرفیت ریلی پاریس هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند.
    علاوه‌براین، سندیکاهای معلمان فرانسه نیز مشارکت بسیار گسترده تمامی معلمان این کشور را در اعتصاب‌های امروز این کشور پیش‌بینی کرده‌اند.
    بنا بر این گزارش، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که بزرگترین سندیکای کارگری این کشور است، اعلام کرد که حدود 180تظاهرات جداگانه در شهرها و استان‌های سراسر فرانسه برنامه‌ریزی شده است.
    "برنار تیبول " رهبر کنفدراسیون عمومی کار از سارکوزی خواسته‌ است تا مسیر جدیدی را برای سیاست‌گذاری اقتصادی دولت خود ترسیم کند و به سرعت با معضل بیکاری و افت استانداردهای زندگی در این کشور مقابله کند.
    تیبول در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی اروپایی تاکید کرد: مسئله‌ای که هم‌اکنون مطرح است، در پیش گرفتن مسیری جدید در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی‌ و اقتصادی است.
    این گزارش افزود: نیکلا سارکوزی در سال 2007 با مطرح کردن وعده‌هایی چون بهبود وضعیت اقتصاد فرانسه و بازگرداندن مردم این کشور به مشاغل خود توانست مقام ریاست‌جمهوری فرانسه را بدست آورد، اما رکود اقتصادی شدید سال گذشته، میزان بیکاری در این کشور را حدود 10 درصد افزایش داد و این میزان را به بیشترین حد خود طی یک دهه گذشته رساند و البته همین امر نیز تاثیر بسزایی در کاهش محبوبیت سارکوزی داشته است.
    "نیکلا سارکوزی " در دور دوم انتخابات منطقه‌ای فرانسه که روز یکشنبه در این کشور برگزار شد، یکی از سخت‌ترین ناکامی‌های خود را از زمان روی کار آمدنش به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه تجربه کرد و برخی مشاوران وی اعلام کرده‌اند که این شکست سنگین می‌تواند به ترمیم کابینه فرانسه بیانجامد.
    بنا بر این گزارش، در انتخابات اخیر منطقه‌ای فرانسه، سوسیالیست‌های مخالف و متحدان آنها در این کشور موفق شدند، 56 درصد آراء را به خود اختصاص دهند و این در شرایطی است که راست‌گراهای محافظه‌کار و طرفدار سارکوزی تنها توانستند 37 درصد از آراء را بدست آورند.
    "فرانسوا فیون " نخست‌وزیر فرانسه اندکی پس از اعلام اولیه نتایج این سری انتخابات به شکست سنگین حزب سارکوزی اعتراف کرد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/4 و ساعت 12:5 عصر | نظرات دیگران()
    نماینده کنست رژیم‌صهیونیستی انگلیس را با سگ مقایسه کرد

     یکی از نمایندان کنست رژیم‌صهیونیستی در واکنش به اخراج یکی از دیپلمات‌های این رژیم از خاک انگلیس، با مقایسه انگلیس با سگ گفت: انگلیس حق قضاوت درباره اسرائیل را ندارد.


     به نقل از روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت "، "آریه الداد " عضو کنست اسرائیل و از احزاب جناح راست، در واکنش به اخراج یکی از دیپلمات‌های اسرائیلی از خاک انگلیس گفت: انگلیس در برخورد با ما ریاکارانه و متقلبانه عمل می‌کند و بریتانیا در مقایسه با سگ، از این حیوان هم بدتر عمل می‌کند زیرا سگ وفادارتر از انگلیس است.
    الداد گفت: من درباره این مسئله نمی‌خوام به سگ توهین کنم زیرا سگ در مقایسه با انگلیس به درستی صداقت دارد.
    نماینده کنست رژیم‌صهیونیستی افزود: در واکنش به این اقدام انگلیس، اسرائیل نیز باید یکی از وابستگان نظامی یا شخصی در این سطح را از سفارات انگلیس اخراج کند.
    الداد همچنین گفت: من نمی‌دانم چه کسی به انگلیس اجازه داده است که درباره اسرائیل قضاوت کند و حکم صادر کند.
    انگلیس مدعی شده است که ماموران دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، 2 ماه قبل "محمود عبدالرؤوف المبحوح " از فرماندهان ارشد جنبش "حماس " را در شهر دبی ترور کردند و برای اجرای آن از گذرنامه‌های برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس استفاده کرده‌اند.
    شبکه خبری "اسکای " انگلیس گزارش داد که دولت انگلیس یک دیپلمات رژیم صهیونیستی را در ارتباط با مسئله استفاده از گذرنامه‌های تقلبی انگلیسی توسط ماموران دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را از خاک انگلیس اخراج می‌کند.
    وزارت امور خارجه انگلیس با خودداری از ارایه هرگونه توضیحی درباره این خبر اعلام کرد که "دیوید میلیبند " وزیر امور خارجه انگلیس امروز درباره این مسئله اظهار نظر خواهد کرد.
    روزنامه "تلگراف " چاپ لندن هم در خبری اعلام کرد که بزودی دولت انگلیس به صورت رسمی کابینه رژیم اسرائیل را به دست داشتن در ترور مبحوح متهم می‌کند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/4 و ساعت 12:5 عصر | نظرات دیگران()
     به دنبال ناکامی‌های آمریکا و آلمان از تلاش‌های ضدایرانی برای جلب حمایت برزیل از تحریم‌های شورای امنیت، این بار انگلیس سعی دارد تا حمایت مقامات برازیلیا را علیه برنامه هسته‌ای تهران بدست آورد.

     به نقل از خبرگزاری فرانسه، انگلیس که هنوز از ناکامی تلاش‌های ضدایرانی آمریکا و آلمان برای جلب حمایت برزیل علیه ایران عبرت نگرفته است، سعی دارد فشاری مضاعف بر دولت برزیل وارد آورد تا از تحریم‌ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کند.
    بنا بر این گزارش، "نیکلاس هاپتون " یکی از مقامات عالیرتبه وزارت خارجه انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران در "سائو پائولو "، خلاصه مطالب مندرج در "پیامی کاملا مستقیم " در این رابطه را که به برازیلیا می‌برد، مطرح کرد.
    هاپتون گفت: این لحظه‌ای حساس برای برزیل است که حمایت خود را از تحریم‌ها علیه ایران علنا اعلام کرده و نشان دهد که آماده است تا مسوولیت‌های خود را به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت به انجام رسانده و همچنین تصمیماتی دشوار را برای حمایت از این تحریم‌ها اتخاذ کند.
    این گزارش افزود: سفر این نماینده انگلیس به برزیل درست پس از تلاش‌های ناموفق "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا و "گوئیدو وستروله " وزیر امورخارجه آلمان برای جلب حمایت برزیل از تحریم‌ها علیه ایران صورت می‌گیرد.
    بر اساس این گزارش، کشور برزیل که از ابتدای سال جاری میلادی یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل شده است، تمامی این درخواست‌ها را رد و اعلام کرده است که قدرت‌های غربی باید با ایران وارد مذاکره شوند.
    این گزارش ادامه داد: "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا "، رئیس‌جمهور برزیل، مسیری طولانی مدت را پیموده است تا روابطی گرم با ایران برقرار کند و در همین راستا نیز سال گذشته میزبان "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران بود و علاوه‌براین، 15 ماه مه سال جاری میلادی در نظر دارد تا خود نیز به ایران سفر کند.
    داسیلوا در دیدار با کلینتون که چندی پیش برای جلب حمایت برزیل علیه ایران به برازیلیا سفر کرده بود، اعلام کرد: جامعه جهانی نباید ایران را به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور به گوشه‌ای براند. منزوی کردن ایران عاقلانه نیست، عاقلانه آن است که با ایران مذاکره شود.
    علاوه بر این، وزیر امور خارجه آلمان نیز که اوایل ماه جاری میلادی و اندکی پس از کلینتون به برزیل سفر کرده بود تا حمایت این کشور را برای تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران جلب کند، پس از دیدار با مقامات برزیلی کاملا ناامید شد.
    "سلسو آموریم " وزیر امورخارجه برزیل در دیدار با گوئیدو وستروله تصریح کرد که کشورش از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز حمایت می‌کند و به هیچ‌ عنوان موافق تحریم ایران نیست.
    با این وجود، آمریکا و متحدان اروپایی این کشور در تلاش هستند تا دور جدید تحریم‌های ایران را از طریق شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسانند، اما با وجود مخالفت چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت و دارای حق وتو، تصویب این تحریم‌ها نیز با موانعی روبرو شده است و کشورهای اروپایی مدعی شده‌اند که در صورت عدم موفقیت این تحریم‌ها در شورای امنیت، تحریم‌هایی را به صورت یکجانبه علیه ایران تحمیل می‌کنند.
    هاپتون، دیپلمات عالیرتبه انگلیس که هم‌اکنون به برزیل رفته است، مدعی شد: انگلیس تحریم‌ها را تنها راه ممکن برای وادار کردن ایران به توقف برنامه هسته‌ای این کشور می‌داند.
    وی در ادامه افزود: چنانچه برزیل از تحریم‌ها علیه ایران حمایت کند، دیگر کشورهای جهان نیز به این مسئله توجه خواهند کرد.
    وی همچنین ادعا کرد: چنانچه تحریم‌ها تصویب نشود خطرات بعدی، بسیار بزرگ خواهد بود. یا حمله پیشدستانه اسرائیل علیه ایران را خواهیم داشت و یا وضعیتی بوجود خواهد آمد که طی آن ایران به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد و کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه نیز که احساس خطر می‌کنند، مسیر مشابهی را در پیش می‌گیرند و به زودی ثبات در خاورمیانه از بین خواهد رفت.
    هاپتون در شرایطی مدعی شد که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ممکن است به توسعه تسلیحات هسته‌ای منجر شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های مکرر خود بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تاکید کرده است و بازرسان آژانس نیز که مکررا از روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بازدید می‌کنند، بر این مسئله اذعان داشته‌اند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/4 و ساعت 12:4 عصر | نظرات دیگران()
    رهبر معظم انقلاب سال 89 را سال « همت مضاعف و کار مضاعف‌ » نامیدند

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در پیامی به مناسبت آغاز سال 1389 هجری شمسی آن را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذاری کردند.


    حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب، در پیام نوروزی خویش ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به ملت شریف و انقلابی ایران، با تاکید بر کار و تلاش هر چه بیشتر در تمامی عرصه‌ها، سال جدید را سال « همت مضاعف و کار مضاعف » نامگذاری کردند.

    متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

    بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

    «یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار»؛ اى دگرگون‌کننده‌ى دلها و دیدها! اى سامان‌دهنده‌ى به روز و شب! «یا محوّل الحول و الأحوال»؛ اى گرداننده‌ى سالها و دلها و حالها! «حوّل حالنا الى احسن الحال»؛ حالِ ما را به بهترین حالها تبدیل فرما .

    تبریک عرض می‌کنم عید سعید نوروز و آغاز سال نو را - که آغاز بهار و سرزندگى طبیعت است - به همه‌ى هم‌میهنان عزیز که در سراسر کشور پهناور عزیز ما زندگى می‌کنند، و همچنین به همه‌ى ایرانیانى که در هر نقطه‌اى از جهان هستند و چشم امید و انتظار به کشور عزیزشان دوخته‌اند؛ بخصوص به جوانان و مردان و زنانِ ازجان‌گذشته‌اى که براى هدفهاى عالى انقلاب و کشور فداکارى‌هاى بزرگى را انجام دادند؛ از جانِ خودشان مایه گذاشتند و جوانان خود را تقدیم انقلاب و سربلندى کشور کردند؛ به خانواده‌هاى عزیز شهیدان، به جانبازان و خانواده‌هاى فداکار آنها و به همه‌ى ایثارگران و کسانى که براى سربلندى کشور تلاش می‌کنند و کار انجام می‌دهند. و درود و سلام میفرستم به روح مطهر امام بزرگوارمان که سلسله‌جنبان این حرکت عظیم مردمى و مایه‌ى پیشرفت و اعتلاى کشور بزرگ اسلامى ایران بوده‌اند.

    عید نوروز، آغاز رویش است. این رویش همچنان که در طبیعت محسوس است، می‌تواند در دلهاى ما و جانهاى ما و حرکت رو به پیشرفت ما نیز خود را مجسم و نمایان کند. نگاهى بیندازیم به سال 88 که اکنون به پایان آن رسیده‌ایم. اگر بنا باشد سال 88 در یک جمله تعریف شود، به نظر من عبارت است از: سال ملت ایران، سال عظمت و پیروزى این ملت بزرگ، سال حضور تاریخى و اثرگذار این ملت در عرصه‌هائى که به سرنوشت انقلاب بزرگمان و به سرنوشت کشورمان بستگى داشت و منتهى می‌شد.

    در آغاز سال 88 مردم با حضور بى‌سابقه‌ى خود انتخاباتى را ساماندهى کردند که در تاریخ انقلاب ما - و البته در تاریخ طولانى کشور ما - سابقه نداشت و یک نقطه‌ى برجسته و اوج به حساب مى‌آمد. در طول ماه‌هاى بعد از انتخابات هم مردم در امتحانى بزرگ، در حرکتى عظیم و سرنوشت‌ساز، حضور خود، اراده‌ى خود، ایستادگى خود، عزم ملى خود و بصیرت خود را نشان دادند.

    تفسیر کوتاهى که از حوادث بعد از انتخابات در طول چند ماه می‌شود ارائه کرد، عبارت از این است که دشمنان کشور و دشمنان نظام جمهورى اسلامى بعد از گذشت سى سال، همه‌ى تلاش خود و توان خود و نیروهاى خود را متمرکز کرده‌اند براى اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند. ملت در مقابل این توطئه‌ى بزرگ، این حرکت خصمانه، با آگاهى و بصیرت و عزم و ایستادگىِ بى‌نظیرى توانست دشمن را به شکست بکشاند. تجربه‌اى که در این هشت ماه بعد از انتخابات تا بیست و دوم بهمن بر این ملت و بر این کشور گذشت، تجربه‌اى پر از درس، پر از عبرت و حقیقتاً مایه‌ى سربلندى ملت ایران است.

    در سال 88 ملت خوش درخشید؛ مسئولین هم تلاشهاى ارزنده و بزرگى را انجام دادند. این تلاشها در حد خود، تلاشهاى باارزشى است؛ موجب تقدیر است. بر همه‌ى ناظران منصف فرض است که از این تلاشها، از این زحمات و کار و کوششى که براى عمران و آبادانى و پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف انجام گرفت، قدردانى کنند. در عرصه‌ى علمى، در عرصه‌ى صنعتى، در فعالیتهاى اجتماعى، در سیاست خارجى، در بخشهاى مختلف، مسئولین کشور کارهاى بزرگى را انجام داده‌اند. خداوند به همه‌ى آنها اجر عنایت کند و توفیق پیشرفت مرحمت بفرماید.

    آنچه که از ملاحظه‌ى وضعیت موجود کشور و ظرفیتهاى عظیمى که در دل این کشور و ملت بزرگ نهفته است، می‌شود به دست آورد، این است که آنچه ما انجام داده‌ایم، آنچه مسئولین و مردم انجام داده‌اند، در مقابل آنچه که ظرفیت عظیم این کشور براى پیشرفت و رسیدن به عدالت است، کار بزرگى نیست. باید تلاشها را بیش از آنچه که در گذشته انجام داده‌ایم، همه انجام بدهند و خود را موظف بدانند.

    در این دعائى که در آغاز هر سال، در هنگام تحویل، همه می‌خوانیم، این فِقره جالب توجه است که می‌فرماید: «حوّل حالنا الى احسن الحال». نمی‌فرماید ما را به روز نیکى، حال نیکى برسان؛ به پروردگار عرض می‌کند ما را به بهترین حالها، به بهترین روزها، به بهترین وضعیتها برسان. همت والاى انسان مسلمان همین است که در همه‌ى عرصه‌ها به بهترین‌ها دست پیدا کند.

    امسال براى اینکه ما بتوانیم آنچه را که در این دعاى شریف به ما تعلیم داده شده است و وظیفه‌ى ماست، انجام بدهیم، براى اینکه بتوانیم بر طبق اقتضائات کشور و ظرفیتهاى کشور حرکت کنیم، احتیاج داریم به اینکه همت خودمان را چند برابر کنیم؛ کار را متراکم‌تر و پرتلاش‌تر کنیم. من امسال را به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذارى می‌کنم. به امید اینکه در بخشهاى مختلف، بخشهاى اقتصادى، بخشهاى فرهنگى، بخشهاى سیاسى، بخشهاى عمرانى، بخشهاى اجتماعى، در همه‌ى عرصه‌ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با گامهاى بلندتر، با همت بلندتر، با کار بیشتر و متراکم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپیمایند و به هدفهاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزدیکتر شوند. ما به این همت مضاعف نیازمندیم. کشور به این کار مضاعف نیازمند است.

    باید به خداى متعال توکل کنیم؛ از خداى متعال استمداد کنیم و بدانیم که زمینه براى کار، زیاد است. دشمنان، دشمن علم و ایمان جامعه‌ى ما هستند. علم و ایمان را به صورت مضاعف در میان خودمان باید تقویت کنیم. ان‌شاءاللَّه راه‌ها هموار خواهد شد؛ موانع، کوچک خواهد شد و کمک الهى و نصرت الهى، ملت ما و کشور ما و مسئولین ما را همراه و زیر سایه‌ى خود خواهد داشت.

    والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 89/1/1 و ساعت 10:55 صبح | نظرات دیگران()
    <      1   2      
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا