سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن ( ع ) فرمود : ] پسرکم چهار چیز از من بیاد دار ، و چهار دیگر به خاطر سپار که چند که بدان کار کنى از کرده خود زیان نبرى : گرانمایه‏ترین بى‏نیازى خرد است ، و بزرگترین درویشى بیخردى است و ترسناکترین تنهایى خودپسندى است و گرامیترین حسب خوى نیکوست . پسرکم از دوستى نادان بپرهیز ، چه او خواهد که تو را سود رساند لیکن دچار زیانت گرداند ، و از دوستى بخیل بپرهیز ، چه او آنچه را سخت بدان نیازمندى از تو دریغ دارد ، و از دوستى تبهکار بپرهیز که به اندک بهایت بفروشد ، و از دوستى دروغگو بپرهیز که او سراب را ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور نمایاند . [نهج البلاغه]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19
اعتصاب‌ سراسری فرانسه را فرا گرفت

 به دنبال شکست سنگین حزب "نیکلا سارکوزی " در انتخابات اخیر فرانسه، اعتصاب گسترده بسیاری از اتحادیه‌های کارگری فرانسه در شهرهای سراسر این کشور سبب شد تا فعالیت‌های شهرهای مهم فرانسه کاملا مختل شود.


 به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگران بخش‌های دولتی فرانسه امروز سه‌شنبه در سراسر این کشور اعتصاب‌های گسترده‌ای را برپا کردند که در نتیجه این اقدام، بسیاری از بخش‌های خدماتی شهرهای فرانسه از جمله حمل‌ونقل ریلی و مدارس این کشور کاملا فلج شد.
بنا بر این گزارش، "نیکلا سارکوزی " رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال شکست سنگینی که حزب حاکم این کشور در انتخابات اخیر منطقه‌ای متحمل شد، در اقدامی برای ترمیم کابینه دولت، "خاویر دارکوس " وزیر کار فرانسه را برکنار و "اریک ورث " وزیر بودجه این کشور را به جای وی منصوب کرد، اما این اقدام نیز نتوانست مانع از اعتصاب‌های گسترده در سراسر این کشور شود.
تمام سندیکاها و اتحادیه‌های مهم کارگری فرانسه در اعتصاب گسترده امروز در این کشور شرکت کردند تا اعتراض خود را به کاهش فرصت‌های شغلی و طرح‌های عنوان‌شده برای اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه که هم‌اکنون در راس دستور کار سارکوزی قرار گرفته است، اعلام کنند.
این گزارش افزود: همزمان با اعتصاب کارکنان بخش حمل‌ونقل ریلی فرانسه، مردم شهر پاریس با مشکل عمده رفت‌و آمد در این شهر مواجه شده‌اند چرا که تنها نیمی از ظرفیت ریلی پاریس هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند.
علاوه‌براین، سندیکاهای معلمان فرانسه نیز مشارکت بسیار گسترده تمامی معلمان این کشور را در اعتصاب‌های امروز این کشور پیش‌بینی کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که بزرگترین سندیکای کارگری این کشور است، اعلام کرد که حدود 180تظاهرات جداگانه در شهرها و استان‌های سراسر فرانسه برنامه‌ریزی شده است.
"برنار تیبول " رهبر کنفدراسیون عمومی کار از سارکوزی خواسته‌ است تا مسیر جدیدی را برای سیاست‌گذاری اقتصادی دولت خود ترسیم کند و به سرعت با معضل بیکاری و افت استانداردهای زندگی در این کشور مقابله کند.
تیبول در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی اروپایی تاکید کرد: مسئله‌ای که هم‌اکنون مطرح است، در پیش گرفتن مسیری جدید در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی‌ و اقتصادی است.
این گزارش افزود: نیکلا سارکوزی در سال 2007 با مطرح کردن وعده‌هایی چون بهبود وضعیت اقتصاد فرانسه و بازگرداندن مردم این کشور به مشاغل خود توانست مقام ریاست‌جمهوری فرانسه را بدست آورد، اما رکود اقتصادی شدید سال گذشته، میزان بیکاری در این کشور را حدود 10 درصد افزایش داد و این میزان را به بیشترین حد خود طی یک دهه گذشته رساند و البته همین امر نیز تاثیر بسزایی در کاهش محبوبیت سارکوزی داشته است.
"نیکلا سارکوزی " در دور دوم انتخابات منطقه‌ای فرانسه که روز یکشنبه در این کشور برگزار شد، یکی از سخت‌ترین ناکامی‌های خود را از زمان روی کار آمدنش به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه تجربه کرد و برخی مشاوران وی اعلام کرده‌اند که این شکست سنگین می‌تواند به ترمیم کابینه فرانسه بیانجامد.
بنا بر این گزارش، در انتخابات اخیر منطقه‌ای فرانسه، سوسیالیست‌های مخالف و متحدان آنها در این کشور موفق شدند، 56 درصد آراء را به خود اختصاص دهند و این در شرایطی است که راست‌گراهای محافظه‌کار و طرفدار سارکوزی تنها توانستند 37 درصد از آراء را بدست آورند.
"فرانسوا فیون " نخست‌وزیر فرانسه اندکی پس از اعلام اولیه نتایج این سری انتخابات به شکست سنگین حزب سارکوزی اعتراف کرد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/4 و ساعت 12:5 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا