سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانش می جوید، خداوند روزیش را به عهده می گیرد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 فروردین 31
طرف دیگر، اصولگرایان نیز بر او هجوم آورده اند که چرا این چنین در برابر بدحجابی و مفاسد اجتماعی و ... منفعل عمل کرده ای و چرا قانون حجاب و عفاف را اجرا نمی کنی و مخلص کلام "وا اسلاما و وا انقلابا!"
عصرایران - سخنان محمود احمدی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی که یکشنبه شب بر روی آنتن رفت، هر چند ابعاد مختلفی از موضوع غزه گرفته تا قطعنامه شورای امنیت و نرخ تورم و مسایل فرهنگی و تاریخی داشت ،اما آنچه بیش از هر چیز دیگری مورد توجه عموم افراد جامعه و اکثر رسانه ها قرار گرفت، آن بخش از سخنان رییس جمهور بود که به بیان مسایلی درباره نحوه مبارزه با پدیده بد حجابی و حواشی آن مربوط می شد.
از جمله وقتی مجری برنامه از وی درباره روش های اجرایی برخورد با بدحجابی از جمله توقیف خودروها و نصب تابلو بر روی آنها به عنوان مبارزه با مزاحمین نوامیس و ...

سوال کرد، احمدی نژاد، صریح و بی پروا، چنین اقداماتی را غیرقابل قبول و حتی غیرقانونی دانست و در توضیحات بعدی خود، تنها مقام قضایی آن هم در چارچوب قوانین صالح به برخورد با افراد دانست.
احمدی نژاد گفت: اینها را توهین می دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست .
هیچ کس حق ندارد در این مورد سوال کند، این به معنای آن نیست که ما نابسامانی های اجتماعی را نمی بینیم و یا نباید اصلاح کنیم بلکه می گویم این روش، روش درستی نیست.اینها مال دولت نیست و آنها را قبول نداریم و تا آنجایی که بتوانیم برخورد و کنترل می کنیم .

برخی ها هستند که تا اسم زن می آید ناراحت می شوند ؛ آنها باید خود را درست کنند . وقتی نابسامانی های اخلاقی پیش می اید همه مقصر هستند و مردها نیز بیشتر مقصرند .

این اندیشه غلط است که در ذهن یک عده است و باید بیرون کنند و خود را اصلاح کنند . نه اینکه هر خانمی ، هرکاری کرد مورد تایید است اما نباید پنداشت که زن مبنا و مرکز مشکلات است .باورمان این است که هرکجا زن به طور انبوه وارد شد اجتماع انها بسیار سالم تر ، صحیح تر و اخلاقی تر است .

عده ای در هر دوره ای هر چند ماه می خواهند جنجالی در کشور به پا و برخورد کنند و به صراحت می گویم ما مطلقا و از بنیاد ، این را قبول نداریم .
این بدان معنا نیست که ما از عده ای که به طور سازمان یافته بخواهند مشکلات اخلاقی را در جامعه گسترش دهند چشم پوشی کنیم بلکه باید با کار اطلاعاتی و شناسایی و قانونی انها را بازخواست و مجازات کنیم .

برخی ها می گویند باید امر به معروف کنیم و این حرف درستی است اما قبل از امر به معروف باید پدیده ای در جامعه تبدیل به معروف شود و وقتی معروف شد و عموم جامعه گفتند این کار خوبی است با روش درست به او می گوییم این موضوع را رعایت کند . اما اگر کسی اصرار دارد سازمان یافته و با وصل به بیگانه ذهن جوانی را تخریب کند ،کارش جداست .هیچ کس نباید بدون حکم قاضی ،کسی را مجازات کند مگر جاهایی که بر طبق قانون باشد مثلا در جرایم راهنمایی و رانندگی و نپرداختن قبض برق .

اما اینکه برای مسائل اجتماعی ماموری خودش تشخیص دهد و خودش مجازات کند صحیح نیست و امیدواریم نیاز به تذکر جدی من نداشته باشد .

از همان لحظه که احمدی نژاد این سخنان را آن هم در یک برنامه زنده تلویزیونی بر زبان راند معلوم بود که فردا و فرداهایش باید منتظر جنجال ها و ترکش هایی باشد که از این بابت سراغش می آیند: از یک سو، مخالفان دولت، طبیعتا او را متهم به بی صداقتی می کنند و مدعی اند که احمدی نژاد این سخنان را در راستای سیاست پوپولیستی اش مطرح کرده تا بر میزان محبوبیتش بیفزاید و مسوولیت ناشی از برخی برخوردهای انتظامی با زنان و جوانان را از دوش خود ساقط نماید.

از طرف دیگر، اصولگرایان نیز بر او هجوم آورده اند که چرا این چنین در برابر بدحجابی و مفاسد اجتماعی و ... منفعل عمل کرده ای و چرا قانون حجاب و عفاف را اجرا نمی کنی و مخلص کلام وا اسلاما و وا انقلابا !

اما احمدی نژاد با به جان خریدن همه این انتقادات آنچه که باید می گفت، گفت.

واقعیت امر این است که فارغ از همه این نقدها و انتقادات و فارغ از نیت احمدی نژاد آنچه احمدی نژاد گفته، با آنچه در جامعه و در میان عموم مردمی می گذرد، همخوانی و ترادف دارد.

موضوع نحوه پوشش زنان، موضوعی نیست که با اجبار شکل گرفته باشد که بتوان آن را با اجبار دوم تغییر داد؛ این موضوع ریشه هایی کاملا فرهنگی دارد و در هیچ جای دنیا هم نمی توان با قوه قاهره به نبرد فرهنگ رفت.

البته احمدی نژاد هرگز نگفت که باید همه چیز را رها کرد و به تماشا بسنده نمود بلکه خواستار آن شد که برخوردها به حرکت های سازماندهی شده و هدفمند محدود و در تعامل با مردم نیز از روش های محترمانه و در خور شان ملت ایران استفاده شود.

البته احمدی نژاد، سخنان مشابهی را در تبلیغات انتخاباتی 5 سال پیش نیز مطرح کرد که بعدها گفتند برای رای آوردن چنین مواضعی را اتخاذ کرده است.

اما تاکید مجدد بر همان حرف ها، آن هم در شرایطی که انتخاباتی در پیش نیست، می تواند نشان دهنده آن باشد که رییس جمهور در این خصوص صادقانه آنچه را بدان باور دارد را بیان کرده است. چه آنکه گفتن این حرف ها در شرایط کنونی نه تنها سود چندانی را عاید وی نمی کند بلکه موجبات ناخرسندی برخی جریانات اصولگرا و فعال شدن برخی لابی ها علیه وی در مراکز متعددی حتی در قم نیز خواهد شد.

در چنین شرایطی لازم است فارغ از گرایش های سیاسی و جناحی، مردم از رییس جمهورشان حمایت کنند و نگذارند برخی سلیقه های تنگ نظرانه خود را بر رییس جمهور و 70 میلیون ایرانی غالب کنند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در دوشنبه 89/3/24 و ساعت 7:9 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا