سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13
حاشیه‌های آخرین نشست خبری لاریجانی در سال 88/
کاندیداتوری که " نه به داره نه به باره "، چرا در موردش صحبت کنم

 جواب لاریجانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر نامزد ریاست جمهوری شوید مشی کدام روسای جمهور پیشین را ادامه می‌دهید گفت "چیزی که نه به دار و نه بار است، چرا در موردش صحبت کنم ".



-------------------------------

 امروز سه‌شنبه آخرین نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران داخلی و خارجی در سال 88 برگزار شد، که حواشی آن به شرح زیر است:

* قبل از آغاز نشست خبری رئیس مجلس در محوطه بیرونی پارلمان تجمع و "گپ رسانه‌ای " گسترده خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران رسانه‌های داخلی و خارجی دیدنی است اما این تنها حاشیه ابتدایی نشست خبری رئیس مجلس نیست بلکه هوشیاری ماموران امنیتی در توقیف فیلم تصویربرداری یکی از خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان که خارج از عرف خبرنگاری مشغول فیلمبرداری از محوطه پارلمان است از دید خبرنگاران پنهان نمی‌ماند.

* اگر چه به نمایندگان رسانه‌ها اعلام شد تا ساعت 13:30 برای پوشش خبری کنفرانس مطبوعاتی رئیس مجلس به پارلمان بیایند اما رسما نشست خبری علی لاریجانی با حدود 250 رسانه داخلی و خارجی اندکی پس از ساعت 14:30 دقیقه آغاز به کار کرد.

* سال گذشته در همین ایام نشست خبری رئیس مجلس در محوطه تالار آفتاب و به شکل و شمایل دیگری برگزار شد اما امسال مسئولان برگزاری نشست خبری لاریجانی ترجیح می‌دهند تا این نشست را در بنای تاریخی مجلس مشروطه (ساختمان شهید مدرس)‌ برگزار کنند.

* ابتدا رئیس مجلس همچون روال گذشته به تشریحی از کلیات فرآیند بررسی بودجه سال 89 در مجلس می‌پردازد و سپس رئیس اداره اخبار مجلس که اجرای این نشست خبری را بر عهده دارد از خبرنگاران می‌خواهد با توجه به 50 درخواست سئوال از لاریجانی، هر خبرنگاری یک سئوال را مطرح کند؛ البته برخی خبرنگاران در طی نشست خبری به این نکته توجه چندانی نداشتند.

* سئوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حالی پیرامون مسئله کوی دانشگاه و گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس از رئیس دستگاه قانون گذاری کشور پرسید ‌شد که سکسکه‌های بلند یک خبرنگار با صدای بلند فضای مجلس مشروطه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد تا جایی که موجب خنده حضار و حتی رئیس مجلس است.

* نظر مجلس، پیرامون محاکمه - البته شاید منظور رسیدگی به اتهامات است که اینگونه به فارسی ترجمه می‌شود- فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عملکردشان در حوادث پس از انتخابات؛ موضوع سئوال خبرنگار شبکه الفرات از رئیس مجلس است که اگرچه موجب زمزمه‌های لفظی در میان حضار می‌شود اما لاریجانی نیز با همان پیچیدگی در گفتارش تاکید می‌کند "طرح این مباحث باید از سوی دستگاه قضایی پیگیری شود؛ اگر سئوال و شبهه در این زمینه وجود دارد باید از قوه قضائیه پرسید. "

* "موبایل‌هایمان را می‌گیرند و اجازه ارتباط با سردبیرانمان را نمی‌دهند " این بخشی از خطابه اعتراضی خبرنگار شبکه ژاپنی است به رئیس دستگاه قانونگذاری کشور که لاریجانی با مزاح خطاب به وی این گونه می‌گوید: مگر موبایل‌ها را می‌گیرند!؛ از این پس دیگر گوشی‌های همراهتان را تحویل ندهید.

* ناصر مردوخی کردستانی مانند همه نشست‌های خبری با ذکر ابیاتی شروع و پس از اتمام سئوال خود دو تقویم را به لاریجانی هدیه می‌کند که رئیس مجلس هم با خنده خطاب به وی اعلام می‌کند "شما فکر حاج خانم ما هم هستید. "

*‌ خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های اصلاح طلب علی رغم درخواست مجری نشست به طرح سه سئوال در قالب یک پرسش می‌پردازد و بیشتر از شکاف بین دولت و مجلس در روند بودجه نویسی امسال سخن به میان آورد.

* "من سخنگو ندارم و نظراتم را خود اعلام می‌کنم " این مطلب گل واژه سخنان لاریجانی در پاسخ به سئوالات مشابه دو خبرنگار از رسانه‌های متفاوت است که از او می‌پرسند یکی از نمایندگان به نقل از شما از عزل محتشمی پور بر ریاست کمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس خبر داده است نظر صریح شما در این زمینه چیست که لاریجانی هر دو بار سعی می‌کند با جملات فوق جواب آنها را بدهد.

* لاریجانی با مزاح در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد که از او می‌پرسد از سفرهای شما به شهرستان‌های کشور برداشت سفرهای زود هنگام تبلیغاتی می‌شود که از رئیس دستگاه قانون گذاری با خنده می‌گوید "شما قصد جان من را کرده‌اید "، من اگر حتی به لاریجان هم سفر کنم تعبیر خاصی از آن می‌شود.

* پاسخ جالب لاریجانی خطاب به خبرنگار روزنامه فرهنگ آشتی که از او می‌پرسد: اگر نامزد ریاست جمهوری شوید مشی کدام روسای جمهور پیشین کشور را از هاشمی و خاتمی گرفته تا احمدی نژاد را می‌پسندید " تنها این جمله است "چیزی که نه به دار و نه بار چرا در موردش صحبت کنم ".
این خبرنگار البته سعی کرد سئوال حاشیه دیگری را از رئیس مجلس با این مضمون بپرسد "از اینکه رنگ سبز پرچم پشت سر شما بر خلاف برخی جاها آبی نیست، تشکر می‌کنم که لاریجانی پاسخ می‌دهد: تکثر رنگ پرچم ایران معلوم است اما شما چرا اینقدر حساس هستید؟

* خبرنگار روزنامه ابتکار نیز در لابه لای پرسش‌های خود با توجه به نزدیکی عید نوروز خواستار رفع کدورت‌های بین برخی از مسئولان ارشد نظام می‌شود که لاریجانی در پاسخ به وی می‌گوید " شما جلسه‌ای بگذارید و همه را به شام دعوت کنید ".

* درخواست عکاسان از لاریجانی برای تکان دادن دست خود به حضار و اجابت این خواسته از سوی رئیس مجلس و نیز درخواست برخی خبرنگاران رسانه‌های اصلاح طلب برای آزادی برخی همکارانشان که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت شده‌اند و قول رئیس مجلس برای پیگیری این مسئله از دیگر حواشی نشست خبری امروز رئیس نهاد قانونگذاری کشور است.

* در خاتمه این نشست خبرنگاران و عکاسان از رئیس مجلس درخواست کردند تا با آنان در پایان سال 88 عکس یادگاری بگیرد که او نیز به صورت جداگانه با آقایان و خانم‌های حاضر چند عکس یادگاری می‌گیرد و سال جدید را پیشاپیش به آنها تبریک می‌گوید.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 88/12/25 و ساعت 9:22 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا