سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناتوانى آفت است ، و شکیبایى شجاعت و ناخواستن دنیا ثروت و پرهیزگارى سپرى نگهدار و رضا نیکو همنشین و یار . [نهج البلاغه]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 24
 رئیس اداره سیاسی سپاه گفت: علت اصلی پروژه سپاه هراسی را باید در ناکامی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی جستجو کرد زیرا ضرباتی که فتنه‌گران در جریانات اخیر از سپاه دریافت کردند بسیار کاری و موثر واقع شد و حامیان آنها این نکته را به خوبی درک کردند.


 به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار یدالله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه امروز چهارشنبه در همایش سراسری روحانیون و مدیران نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تاکید کرد: توطئه‌هایی که دشمن در راستای پروژه‌هایی چون ایران هراسی و سپاه هراسی در صدد اجرای آنهاست بیانگر این نکته است که جمهوری اسلامی توانسته است به یک قدرت تاثیرگذار در منطقه تبدیل شود و این زنگ خطری است جدی برای منافع آنها در خاورمیانه.
جوانی با بیان این که تعریف مفهوم قدرت در ادبیات سیاسی جهان عبارت است از توانایی پیشبرد خواسته‌ها و وادارکردن دیگران به پذیرش آن، به دستاوردهای اخیر دانشمندان کشورمان در عرصه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در موضوع هسته‌ای قدرتهای جهانی تلاش بسیاری کردند که حرف خود را تحمیل کنند و برای تحمیل خواسته‌هایشان از ابراز تحریم نیز استفاده کردند اما دانشمندان کشورمان در همین فضا و در اوج هجمه‌ها توانسته با غنی‌سازی 20 درصد این پیام را به این دنیا بدهند که جمهوری اسلامی ایران کماکان مقتدر و پر قدرت است چون توانایی پیشبرد خواسته خود را دارد.
وی دو دستگی موجود در بین سیاستمداران ایالات متحده را نشات گرفته از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و گفت: امروز با این هزینه‌های سر سام آور و دستاوردهای ناچیز یک بحث جدی در محافل سیاسی و علمی آمریکا است که آیا می‌توانیم با حضور خود در منطقه خاورمیانه ادامه دهیم یا خیر؟ و از طرفی عده ای دیگر هم بر این عقیده‌اند که اگر آمریکا صحنه منطقه را خالی کند منطقه با یک خلاء قدرت مواجه می‌شود و این باعث قدرت گرفتن ایران خواهد شد و در واقع می‌توان گفت که امروز جمهوری اسلامی به اعتراف دوست و دشمن به یک عنصر تعیین‌کننده در منطقه مهم خاورمیانه تبدیل شده است.
معاون سیاسی سپاه در ادامه با تشریح مولفه‌های برتری ایران در عرصه داخلی نیز گفت: قاعده‌ای پذیرفته شده می‌گوید که اگر کشوری بخواهد در صحنه روابط بین‌الملل قدرتمند تلقی شود لاجرم باید در عرصه داخلی و در بخش‌های مختلف سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی توانمند و مقتدر باشد.
وی افزود: امروز و در شرایطی که تنها سی سال از انقلاب اسلامی گذشته است تحقق این دستاوردها واقعا شگفت‌انگیز و مایه مباهات است و البته این دستاوردها به خصوص برای نسل جوان کمتر تبیین شده است و علت اینکه بعضا در این نسل شاهد مشکلاتی هستیم به همین دلیل است.
سردار جوانی در ادامه به دشمنی جبهه استکبار و به خصوص آمریکا با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر به تاریخ انقلاب نگاهی اجمالی بیندازیم خواهیم دید انقلاب همواره با جبهه ای از دشمنان مواجه است که روز به روز هم نگرانی آنان بیشتر می شود و علت اصلی این دشمنی ها برنامه ریزی آنان برای تسلط بر دنیاست که آرزوی دیرینه آنان محسوب می شود و امروز جمهوری اسلامی تبدیل به مانعی بزرگ برای تحقق آمال و آرزوهای آنها شده است.
وی با تاکید بر اهمیت و نقش عنصر بصیرت در شناخت توطئه های دشمنان به حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و افزود: در همین فتنه اخیر خیلی ها قدرت تحلیل را از دست دادند و حتی برخی خواص نیز گرفتار شدند که یا سکوت کردند و یا حرفهای نامناسب زدند.
جوانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشاتشان با صراحت فرمودند: این حوادث از قبل طراحی شده بود فلذا باید دید که این طراحی چه بود و چه کسانی آن را انجام دادند و چه کسانی به عنوان عوامل اجرای این طراحی استفاده شد و این نکته کلیدی بسیاری از مسایل را روشن خواهد کرد.
وی با استناد به جمله مقام معظم رهبری در خطبه های 29 خرداد مبنی بر بسط دشمن برای راه اندازی انقلاب مخملی در ایران و مشابه سازی با پروژه گرجستان یاد آور شد: خانم رایس که در زمان دوره اول ریاست جمهوری جورج بوش مشاور امنیت ملی آمریکا بود گفت، ما باید ببینیم چرا همه ترفندهای ما ظرف این 25 سال شکست خورده است و همین خانم را پس وقتی وزیر امور خارجه شد برنامه ای را به سرفصل برنامه های مصوب علیه جمهوری اسلامی اضافه کرد به نام گسترش دموکراسی و بعد در دفاع از این برنامه گفت: ما باید از تجربه خود در گرجستان و اوکراین و... در ایران استفاده کنیم و متاسفانه آنها برای اجرای این پروژه خود به کسانی امید بسته اند که مقام معظم رهبری از آنان به عنوان انقلابیون فرسوده و پشیمان از مبارزه یاد کرده اند.
سردار جوانی ادامه داد: انقلابیون فرسوده طوری عمل کردند که دشمنان ما به این جمع بندی رسیدند که در داخل ایران یک جریانی در درون خانواده انقلاب وجود دارد که از آرمانهای انقلاب فاصله گرفته است.
وی تاکید کرد: این تنها یک ادعای صرف نیست امروز در آمریکا بیش از صد مرکز مطالعاتی علیه ایران کار می کند که بعضی از آنها ماموریت کار اجرایی و شناسایی و جذب عناصر مستعد را بر عهده دارند و اینکه می بینیم بعضی از کارکنان سفارتها سر از برخی ستادهای تبلیغاتی در می آورند اتفاقی نیست.
جوانی با بیان این نکته که ایجاد فتنه تنها از عهده منافقین و کسانی که اعتقاد قلبیشان با گفتهایشان منافات دارد بر می آید تصریح کرد: این نوع رفتار را دقیقا در شیوه کسانی که امروز مردم از آنان با عنوان سران فتنه نام می برند می توان مشاهده کرد.
وی افزود: فردی که خود لباس روحانی بر تن دارد و در سال 85 با آقای سوروس ملاقات می کند و البته این ملاقات تکذیب شد اما گویی شاهد از غیب رسید و خود آقای سوروس این اتفاق را روایت کرد و او در آن ملاقات می گوید: دموکراسی با حکومت روحانوین به دست نمی آید آیا این تکذیب های دروغین و ظاهر سازی ها نشانه نفاق نیست.
وی ادامه داد: آن فرد دیگری که عده ای آشوب گر بی دین را مردان خداجو می نامد در جایی می گوید به اعتقاد من کلید قفل بسته شده سیاست ایران تنها و تنها فشارهای اجتماعی است و این همان نشانه های برنامه ریزی قبلی برای این حوادث است.
معاون سیاسی سپاه در ادامه با برشماری مصادیقی از حرکات ساختارشکنانه و منافقانه در عرصه حوادث پس از انتخابات و نقش رهبری و مردم در ناکامی فتنه اخیر تصریح کرد: به حمدالله با درایت و ایستادگی مقام معظم رهبری و ملت رشید و بصیر ایران اسلامی و نصرت الهی پیچیده ترین توطئه سی سال اخیر نقش بر آب شد و دشمنان نه تنها طرفی نبستند بلکه خود عاملی برای بیداری و پایداری بیشتر ملت ایران شدند.
وی در پایان راهپیمایی 22 بهمن امسال را نقطه نابودی همه فتنه ها و اوج اشتباهات دشمن در محاسباتشان نسبت به ملت ایران خواند و گفت: آنان به جد فکر می کردند که در 22 بهمن ضربه سختی به نظام اسلامی وارد خواهد شد اما به فضل خدا و با حضور دهها میلیونی مردم این توطئه خنثی شد و در دیداری هم که دست‌اندرکاران برنامه های دهه فجر با مقام معظم رهبری داشتند ایشان جملاتی شبیه به این جمله حضرت امام(ره) را بیانم می کنند که انسان گاهی دست غیب خداوند را در هدایت و حفاظت این انقلاب به وضوح مشاهده می کند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/11/28 و ساعت 6:7 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا