سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30
به نقل از خبرگزاری شین هوآ، خبرگزاری شین هوآی چین در گزارش امروز خود از حضور میلیونی مردم ایران در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ا سلامی خبر داد و افزود، خیل عظیمی از مردم امروز پنج شنبه (11 فوریه) در حالیکه تصاویری از امام خمینی و رهبر انقلاب را دست داشتند، شعارهای ضد آمریکایی- صهیونیستی سر دادند.

این گزارش شین هوا می افزاید، رئیس جمهوری ایران "محمود احمدی نژاد" نیز در جمع میلیون ها تهرانی که در میدان بزرگ آزادی و خیابان های اطراف جمع شده بودند، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست های خصمانه غرب در برابر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را محکوم کرد.

در گزارشی دیگر، خبرگزاری نیوکرالا در هند نیز با بازتاب گسترده سخنرانی محمود احمدی نژاد از تولید اورانیوم 20 درصد غنی شده در ایران خبر داد.

گفتنی است، خبرگزاری برنامای مالزی نیز با ارائه سخنرانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد، سخنرانی امروز احمدی نژاد تاکید مجدد این کشور بر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران و پیشرفت علمی ایران بود.
 
بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های بالکان
بسیاری از رسانه های منطقه بالکان با اختصاص اخبار صفحه اصلی یا خبر ویژه صفحه بین الملل خود به انعکاس حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، و ارائه اخبار و گزارشاتی درباره تحولات امروز کشور پرداختند. ایربا - گروه گزارش و تحلیل: بسیاری از رسانه های منطقه بالکان با اختصاص اخبار صفحه اصلی یا خبر ویژه صفحه بین الملل خود با انعکاس حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به ارائه اخبار و گزارشاتی درباره تحولات امروز کشور پرداختند.
به گزارش پایگاه تحلیلی - خبری ایران بالکان (ایربا) آنچه در پی می آید گزارش ایربا از نحوه پوشش اخبار مربوط به راهپیمایی 22 بهمن امسال در رسانه های کشورهای ترکیه، بوسنی، صربستان و کرواسی است؛ طبعا به محض دریافت اخبار تکمیلی از بازتاب های این خبر در سایر رسانه های مهم منطقه بالکان، اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
سرود انقلابی در موبایل !
خبرگزاری فدراتیو بوسنی و هرزگوین (FENA) همچون بسیاری از رسانه های خارجی ضمن انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی مردم ایران در روز 22 بهمن، به انتشار بخش هایی از سخنان محمود احمدی نژاد و دیگر حوادث امروز تهران پرداخته است.
به گزارش ایربا، در گزارش این خبرگزاری بوسنیایی، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سالگرد 22 بهمن برای مردم و حکومت ایران آمده است: 22 بهمن روزی است که در آن با سرنگونی کامل تاج و تخت حکومت پهلوی، مردم ایران حکومت جمهوری اسلامی را به عنوان نظام مطلوب خود برگزیدند.
بر اساس این گزارش به رغم آنکه تمام مخالفان دولت احمدی نژاد نیز از حامیان خود برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده بودند اما رسانه های حامی دولت حاکم بر ایران حضور مردم در این راهپیمایی را به عنوان نمایش حامیان خود در برابر منتقدان معرفی کرده اند.
خبرگزاری فدارتیو بوسنی و هرزگوین همچنین نوشته است: « اگر در روز 22 بهمن در میدان آزادی یا مسیرهای منتهی به آن حضور داشته باشی، با خیل عظیم مردمی مواجه می شوی که ضمن استفاده از تلفن های همراه خود، سرودهای وطن پرستانه گوش می دهند و در حمایت از کشور خود شعار می دهند؛ البته گاه صدای رئیس جمهور ایران و انتقادات او از دولت های غربی نیز در این میان به گوش می رسد.»
به گزارش ایربا، این رسانه بوسنیایی در ادامه به انتشار بخش هایی از سخنان احمدی نژاد در میدان آزادی پرداخته و می افزاید:« احمدی نژاد ضمن محکوم کردن غرب به تلاش برای جلوگیری از پیشرفت های ایران به ویژه در زمینه فن آوری هسته ای، پیروزی انقلاب اسلامی در کشورش را نمادی از مخالفت با دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور توصیف کرد و گفت: متاسفانه باراک اوباما مدام فرصت های پیش رویش را از دست داده و امروز تنها در راستای خدمت به منافع اسرائیل عمل می کند.»
بر مبنای گزارش FENA احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش پس از اشاره به بن بست کنونی برای بشریت، از پیشرفت های هسته ای جدید ایران خبر داده و با اعلام تهیه نخستین محموله 20 درصد غنی سازی شده، خبر داد که ایران به زودی سه برابر این میزان را تولید خواهد کرد.
آنگونه که این خبرگزاری رسمی کشور بوسنی گزارش داده همزمان با سخنرانی احمدی نژاد در میدان آزادی تهران، نیروهای شبه نظامی ضمن حمله به مهدی کروبی، از سران اصلاح طلبان در ایران او را به شدت زخمی کرده و فرزندش را نیز بازداشت کرده اند.
این گزارش همچنین به انتشار برخی اخبار درباره دستگیری برادر سید محمد خاتمی و همسرش در حاشیه این راهپیمایی اشاره کرده و اینگونه ادامه داده است: در حالی که برخی رسانه ها از دستگیری نوه آیت الله خمینی و برادر رئیس جمهور سابق ایران خبر داده اند اما هیچ منبع رسمی و مستقل در تهران این خبر را تائید نکرده است.
شدیدترین برخورد با سران منتقدان
رادیو و تلویزیون دولتی صربستان (RTS) نیز همچون بسیاری از رسانه های خارجی دنیا ضمن انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی مردم ایران در روز 22 بهمن، تحلیل و نگاه خود را در این خصوص منتشر کرده است.
به گزارش ایربا، در این گزارش تحلیلی که با عنوان "برگزاری سالگرد انقلاب در دود گاز اشک آور" منتشر شده، می خوانیم: محمود احمدی نژاد در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب ایران، اعلام کرد که کشورش نخستین محموله تولید شده از اورانیوم 20 درصدی را آماده بهره برداری کرده است.
این گزارش می افزاید: در روز 22 بهمن در، هزاران تن از حامیان محمود احمدی نژاد گرد هم آمدند تا جشن 31 سالگی انقلاب اسلامی ایران را برگزار کنند؛ در همین حال معترضان به دولت کنونی ایران نیز از این فرصت استفاده کرده و با حضور در خیابان های پایتخت اعتراض خود را اعلام کردند.
رادیو و تلویزیون دولتی صربستان ذیل عنوان "در خیابان های تهران" گزارش خود را به نقل از منابع خبری معترضان به دولت ایران اینگونه ادامه داده است: «بر اساس گزارش های دریافتی، نیروهای امنیتی که از قبل در مسیر راهپیمایی مستقر شده بودند با استفاده از گاز اشک آور منتقدان دولت احمدی نژاد را متفرق کرده و از حضور آنان در میدان آزادی تهران جلوگیری نمودند؛ این افراد نسبت به نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران که در آن احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام شد، اعتراضاتی دارند.
در گزارش RTS همچنین می خوانیم: از تهران خبر رسیده که ضمن جلوگیری از پیوستن میرحسین موسوی و محمد خاتمی به راهپیمایی مردم، در نتیجه درگیری های رخ داده در حاشیه راهپیمایی، مهدی کروبی از رهبران معترضان زخمی شده و خودروی حامل او نیز به شدت آسیب دیده است؛ بر این اساس به نظر می رسد از دوران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، این شدیدترین برخورد با سران منتقدان در این کشور باشد.
این شبکه صربی در ادامه مطلب خود با انتشار بخش هایی از سخنان محمود احمدی نژاد در میدان آزادی تهران، نوشته است:احمدی نژاد در سخنرانی خود با انتقاد از سیاست های ایالات متحده آمریکا باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را فردی دانسته که فرصت هایش را از دست داده و تنها در راستای اجرای سیاست های اسرائیل اقدام می کند.
رادیو و تلویزیون دولتی صربستان با اشاره به برگزاری همه ساله جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز 22 بهمن ماه افزوده است: امسال نیز تلویزیون دولتی ایران با پخش تصاویری از راهپیمایی مردم ایران، نشان داد که ده ها هزار نفر از مردم این کشور به خیابان ها آمده اند.
گزارش این رسانه صربی اینگونه پایان می یابد: مراسم امروز در تهران در حالی برگزار شد که تنها یک روز از اعمال تحریم های جدید ایالات متحده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شرکت های مربوط به آن می گذرد.
به گزارش ایربا در مطلب مذکور همچنین علاوه بر گنجانده شدن تصویری از اعتراضات سبزها در کشورهای خارجی، فیلمی از سخنرانی احمدی نژاد در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است.
نگاه تلویزیون به عملکرد تلویزیون !
به گزارش ایربا، رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه نیز همچون بسیاری از رسانه های دیگر ضمن انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی مردم ایران در روز 22 بهمن مطالبی را در این خصوص منتشر کرد.
در گزارش این شبکه ترک زبان با اشاره به اینکه « در تهران مراسم راهپیمایی که از طرف دولت ترتیب داده شده در میدان آزادی به پایان رسید»، عدم پوشش حوادث مربوط به راهپیمایی مخالفان دولت و هواداران میرحسین موسوی مورد تاکید قرار گرفته و آمده است: « تلویزیون دولتی ایران در مدت زمان انجام راهپیمایی، تنها راهپیمایی طرفداران حکومت را پخش کرد.»
در گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه که در سایت اینترنتی این شبکه نیز منعکس شده، می خوانیم: « هر چند که رهبران مخالفان نیز مانند طرفداران دولت ایران مردم را برای راهپیمایی در سالگرد انقلاب اسلامی فرا خوانده بودند اما دولت ایران هشدار داده بود که تظاهرات جناح مخالف را به شدت سرکوب خواهد کرد.»
بر اساس گزارش TRT « در تهران پایتخت ایران تعداد زیادی پلیس برای مداخله به هرگونه تظاهرات احتمالی جناح مخالف در حال آماده باش بوده اند.»
این شبکه رسمی کشور ترکیه همچنین از وقوع برخی درگیری ها میان پلیس و مخالفین حکومت در تهران خبر داده است.
این در حالی است که بسیاری از شبکه های خبری دیگر در ترکیه نیز به انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی 22 بهمن پرداختند.
بر اساس گزارش منابع اینترنتی، پایگاه خبری اسرا خبر ترکیه با اشاره به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی خبر داد که خیابان*های منتهی به میدان آزادی تهران امروز لبریز از میلیونها نفر جمعیت ایرانی بوده است.
این رسانه ترک زبان گزارش داد که راهپیمایان ضمن حمل تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می داده ند.
دو محور اخبار تهران
روزنامه وچرنی لیست کرواسی نیز همچون بسیاری از رسانه های خارجی ضمن انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی مردم ایران در روز 22 بهمن تحولات امروز در شهرهای مختلف کشور به ویژه تهران را پوشش داد.
به گزارش ایربا، روزنامه وچرنی لیست کرواسی که از جمله رسانه های پرمخاطب این کشور محسوب می شود در گزارشی ویژه درباره راهپیمایی 22 بهمن ماه در تهران نوشت: در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اعلام یک خبر جدید از پیشرفت های هسته ای این کشور و وقوع درگیری های پراکنده میان منتقدان و حامیان دولت دو محور اصلی اخبار مربوط به ایران را تشکیل می دهد.
این گزارش با انتشار تصاویری از راهپیمایی مردم در میدان آزادی و پخش فیلمی کوتاه از مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد نوشته است: « در حاشیه راهپیمایی امروز تهران درگیری هایی نیز رخ داد که در جریان آن محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران و مهدی کروبی، رئیس اسبق مجلس این کشور مورد حمله مخالفان شان که به سلاح های سرد از قبیل باتوم، گاز اشک آور و چاقو مسلح بودند، قرار گرفتند.»
آنگونه که وچرنی لیست نوشته در جریان درگیری های رخ داده میان برخی راهپیمایان و نیروهای امنیتی، پلیس با شلیک گلوگه های رنگی به سمت مخالفان اقدامی جدید را برای شناسایی افراد مورد نظر خود انجام می داده است.
این گزارش همچنین محدودیت های اینترنتی اخیر در کشور را مورد اشاره قرار داده و ذیل میان تیتری با عنوان "گوگل بسته شد" می افزاید: از چند روز پیش در ایران تمهیداتی برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در روز راهپیمایی در نظر گرفته شده بود که در این چارچوب دسترسی به اینترنت با مشکلات جدی همراه شده بود.
این روزنامه پر مخاطب چاپ زاگرب در پایان برخی دیگر از وقایع سیاسی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را منعکس کرده و در پایان نوشته است: مخابرات ایران با قطع دسترسی کاربران ایرانی جی میل به این سرویس، اقدام دیگری در چارچوب مذکور انجام داده و علاوه بر آن به طور همزمان برخی سایت های اینترنتی نیز در این کشور مسدود شده اند.
به گزارش ایربا، از سوی دیگر روزنامه یوتارنی لیست کرواسی نیز با پوشش این خبر بخش اعظم خبر خود درباره راهپیمایی 22 بهمن را به سخنان احمدی نژاد درباره مسئله هسته ای اختصاص داد و یادآور شد که این مقام ایرانی به رغم تشدید تحریم های بین المللی از تداوم پیشرفت های هسته ای کشورش خبر داده است.
kahroba151 حاضر نیست نقض قوانین توافقی : درخواست برای رسیدگی ناظر  


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/11/25 و ساعت 7:40 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا