سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده به دانش مانند رهرو در راه روشن است . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

یکی از مراجع تقلید قم گفت: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن یکپارچه در دفاع از نظام اسلامی به پا خاستند.


آیت‌الله العظمی حسین نوری‌‌همدانی ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم از شهرهای رودسر، اهواز، مشهد، بندرعباس و ... در سخنانی با تسلیت ایام ارتحال پیامبر گرامی اسلام و همچنین شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در سخنانی با اشاره به تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام برای تبلیغ دین مبین اسلام تاکید کرد: ایشان ابتدا نسبت به تاسیس امت اسلامی اقدام کردند و این اقدام یکی از مهم‌ترین کارهای حضرت محمد(ص) به شمار می‌رود.
وی کتاب قرآن مجید معجزه جاویدان پیامبر گرامی اسلام را یکی دیگر از اقدامات مهم پیامبر برشمرد و گفت: پیامبر همچنین نسبت به تشکیل حکومت اسلامی اقدام کردند و این کار یکی از بزرگ‌ترین اقدامات ایشان محسوب می‌شود.
این مرجع تقلید آوردن دین اسلام را نیز از دیگر کارهای مهم پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: دین مبین اسلام دینی‌ست که برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد.
وی با اشاره به نگرانی پیامبر گرامی اسلام در اواخر عمر با برکت ایشان مبنی بر جلوگیری از بروز انحراف در دین تصریح کرد: پیامبر بر هدایت مردم و حفظ حکومت اسلامی تاکید بسیاری داشتند و این دو وظیفه مهم را به اهل بیت(ع) واگذارکردند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر گرامی اسلام قرآن و اهل بیت(ع) را در میان مردم به یادگار گذاشته‌اند و فرموده‌اند تا زمانی که مردم با این دو مهم بوده و به آنها تمسک کنند، دچار گمراهی نمی‌شوند.
وی با اشاره به نقل حدیث ثقلین در کتاب‌های معتبر اهل سنت و شیعیان اظهار داشت: کسی نمی‌تواند صحت این حدیث را انکار کند، پیامبر گرامی اسلام این حدیث را پنج مرتبه تکرار کرده و تاکید داشته‌اند که امت اسلام نباید از آن دو عقب‌تر و یا جلوتر حرکت کنند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما باید در راهی که اهل بیت(ع) ترسیم کرده‌اند، حرکت کنیم، ادامه داد: بعد از پیامبر پیروان دین اسلام دچار انحراف شده و جریان‌ها و فرقه‌های مختلفی به راه افتاد و یکی از این فرقه‌ها که امروز در افغانستان، عراق، پاکستان و عربستان مشغول فعالیت هستند، فرقه باطل و خرافی وهابیت است.
وی با اشاره به ضرورت وجود حکومت برای مدیریت انسان‌ها بیان داشت: شکل حکومت در مبانی اسلام یک نوع است و در این نوع پیامبر(ص)، امام معصوم و در زمان غیبت امام معصوم(ع) نایب ایشان در راس حکومت قرار دارند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خصوصیات کسی که در نظام ولایی نایب امام معصوم(ع) می‌شود، گفت: عدالت، تقوا، تدبیر، تدبر، شجاعت و آگاهی از جمله این خصوصیات است.
وی با اشاره به استبداد و دیکتاتوری حکومت‌های طاغوت خاطرنشان کرد: امام راحل با دلی به وسعت دریاها و همتی به بلندای کوه‌ها با انقلاب اسلامی ایران به حکومت استبداد پایان دادند و امروز نیز این حکومت پس از ایشان به دست خلف صالحشان یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای واگذار شده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای فقیهی اسلام شناس، عادل، مدیر و مدبر هستند، افزود: ایشان در طول 20 سال گذشته کشتی جامعه اسلامی ایران را در دریای پرتلاطم به پیش بردند.
وی با اشاره به اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد انسان‌ها در زیر سیطره حکومت طاغوت زندگی کنند، ادامه داد:‌ امروز همه ما وظیفه داریم که از این نظام ولایی پاسداری کنیم، چرا که تاکنون برای حفظ این نظام خون‌های زیادی به زمین ریخته شده است و ما در برابر آن مسئول هستیم.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمنان مبنی بر ضربه زدن به نظام اسلامی تاکید کرد: آنها ابتدا جنگ تحمیلی را به راه انداختند و امروز نیز با جنگ نرم به افکار و اندیشه‌های مردم حمله‌ور شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مردم همیشه در برابر توطئه‌های دشمنان با قدرت ایستادگی کرده‌اند، یادآور شد: در نهم دی مردم با خروش خود به دفاع از اسلام و نظام اسلامی پرداختند و در 22 بهمن نیز شاهد بودیم که همه ایران در دفاع از نظام اسلامی ایران به پا خاست.
استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود بر رفع مشکل گرانی و بیکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم جامعه اسلامی باید زندگی مرفهی داشته باشد و دولت نیز باید در این زمینه تلاش کند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در یکشنبه 88/11/25 و ساعت 7:26 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا