سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناتوانترین مردم کسى است که نیروى به دست آوردن دوستان ندارد ، و ناتوانتر از او کسى بود که دوستى به دست آرد و او را ضایع گذارد . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

سیاست آمریکایی‌ها برای فشار به ایران در سه ضلع مثلث تهدید، تحریم و نارضایتی سیاسی و نارضایتی اقتصادی خلاصه می‌شود، اگر اشخاصی مثل آقای خاتمی مراقب نباشند و به بهانه پیش‌بینی، دم از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی بزنند مطابق میل دشمن عمل کرده‌اند. البته برخی از دوستان آقای خاتمی موضع‌گیری‌های ننگینی را در سال 88 در کارنامه سیاه خود دارند که با عکس‌العمل مردم در 9 دی و 22 بهمن مواجه شد.
ایلنا: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی از موج دوم فتنه در کشور خبر داد.

محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: رجزخوانی اتمی اوباما علیه ایران ناشی از ضعف و استیصال واشنگتن در حل مشکلات و بحران‌های پیش روی آن‌هاست، این مواضع خشن و توأم با عصبانیت شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه را جبران نمی‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌یی ایران اظهار کرد: آمریکا با توجه به مشکلات خود نمی‌تواند نقش یک ژاندارم خودخوانده هسته‌یی را ایفاء کند.

دبیرکل موتلفه ادامه داد: خلق یک بحران راه حل خوبی برای حل بحران‌های پدید آمده نیست، فشارها و تحریم علیه ایران یک نتیجه بیشتر ندارد آن هم شتاب بخشیدن به پیشرفت ایران در عرصه هسته‌ای است. صدور پنج قطعنامه شورای امنیت هیچ خاصیتی برای حل مشکلات 1+5 نداشته است.

وی با اشاره به تهدید هسته‌یی آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: بارها گفته‌ایم آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت و صلح جهانی است. اظهارات اوباما، واشنگتن و همپیمانان آنان را در جایگاه متهم در افکار عمومی جهان نشانده است.

نبی حبیبی افزود: هزاره سوم میلادی از نظر افکار عمومی جهان هزاره صلح، آرامش و تضمین امنیت جهانی است. تهدید به حمله اتمی بازگشت به دوران توحش و خشونت است. ضمن این‌که تهدید اوباما نشان داد که آمریکا زیربار مطالبات جامعه جهانی مبنی بر خلع سلاح نخواهد رفت.

آقای اوباما باید بداند که اگر ملت ایران از این قبیل تهدیدها می‌هراسید اصلاً نباید انقلاب می‌کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم جامعه جهانی در نشست پایانی فروردین تهران مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای همت ویژه‌ای مبذول دارند. اوباما با تهدید هسته‌یی ایران تمام مواضع و ادعاهای گذشته دولت آمریکا مبنی بر صلح‌طلبی را نفی کرد و خط سرخی بر اصول پذیرفته شده جامعه جهانی مبنی بر خلع سلاح کشید. ایران عملاً نشان داد به قوانین بین‌المللی به ویژه ان. پی. تی. وفادار است اما آمریکا و انگلیس کمترین ارزشی برای مفاد «ان پی تی» قائل نیستند.

حبیبی ادامه داد: از دولت درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر شکایت رسمی ایران از آمریکا به شورای امنیت به خاطر تهدید هسته‌ای را ارائه دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد توصیه‌های رییس‌جمهور به مردم تهران برای مهاجرت به شهرستان‌ها گفت: مهاجرت از تهران به شهرهای کوچک سیاست درستی است. دولت باید برای کسانی که از این سیاست پیروی می‌کنند تسهیلاتی قائل شود و زمینه اشتغال و خدمت را در شهرهای کوچک و روستاها بیشتر فراهم کند.

وی تصریح کرد: احتمال زلزله در تهران با توجه به تحقیقات لرزه شناسی زیاد است عقل حکم می کند، هزینه‌های زلزله در تهران را از همین حالا کاهش دهیم.

نبی حبیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به صحبتهای آقای خاتمی که سال 89 را سال بحران‌های اجتماعی خوانده‌اند، تصریح کرد: سیاست آمریکایی‌ها برای فشار به ایران در سه ضلع مثلث تهدید، تحریم و نارضایتی سیاسی و نارضایتی اقتصادی خلاصه می‌شود، اگر اشخاصی مثل آقای خاتمی مراقب نباشند و به بهانه پیش‌بینی، دم از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی بزنند مطابق میل دشمن عمل کرده‌اند. البته برخی از دوستان آقای خاتمی موضع‌گیری‌های ننگینی را در سال 88 در کارنامه سیاه خود دارند که با عکس‌العمل مردم در 9 دی و 22 بهمن مواجه شد.

وی ادامه داد: از نخستین روزهای سال تلاش‌هایی برای تولید موج دوم فتنه صورت گرفت. ما فکر می‌کنیم این موج با سد بصیرت مردم برخورد خواهد کرد و فقط روسیاهی آن بر چهره کسانی خواهد ماند که با معارضه با دولت و نظام می‌خواهند با دشمنان اسلام همگرایی کنند.

نبی‌حبیبی در پاسخ به سوالی در مورد قرائت تفریغ بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: تفریغ بودجه باید وفق اصل 55 قانون اساسی رسماً «تسلیم» مجلس شود. به نظر می‌رسد خلاصه‌نویسی ده‌ها نسخه از مجلدات تفریغ فقط در صلاحیت دیوان محاسبات است و یکی دو نماینده در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نمی‌توانند این کار را به لحاظ دقت‌های فنی و حرفه‌ای انجام دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: خوب است دیوان محاسبات علاوه بر اعلام و احراز تخلفات دستگاه‌ها در اجرای بودجه موضوع رسیدگی به تخلفات و میزان صیانت از بیت‌المال را هم به اطلاع مجلس و مردم برساند.

وی با اشاره به اهمیت تفریغ بودجه و جایگاه آن در اصل 55 قانون اساسی گفت: تفریغ بودجه چه خوب است قبل از بررسی و تصویب هر ساله بودجه کل کشور، در مجلس قرائت شود تا دولت و مجلس از آثار و نتایج آن در اعلام و ارقام بودجه سال بعد بهره‌مند شوند. برای تحقق این امر مهم لازم است مجلس محترم از هم‌اکنون همت و کار مضاعفی را در این‌باره مبذول دارد.

دبیرکل موتلفه در پایان اظهار داشت: دولت و مجلس در پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب باید از خود همصدایی نشان دهند. تجربیات 30 سال گذشته نشان می‌دهد که امکان رسیدگی دقیق به اعداد و ارقام بودجه در زمان کوتاه روزهای پایانی اسفند وجود ندارد، این زمان حداقل باید در سطح علمی و کارشناسی به اوایل پاییز هر سال برگردد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 89/1/25 و ساعت 11:49 صبح | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا