سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15
 رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید بازار را کنترل کنند، خاطر‌نشان کرد: وظیفه قانونی کنترل بازار به عهده دولت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان تنظیم بازار نوروز 89 ضمن تبریک مجدد سال نو اظهار داشت: دنیا بداند که نوروز 89 بسیار پرشور‌تر، پرنشاط‌تر و با صفا‌تر برای ملت ایران بود و ملت ایران در نوروز 89 سرشار از امید، نشاط، طراوت و مهرورزی بود.
وی افزود: همه کسانی که رفتار ملت ایران را در نوروز از نزدیک دیدند، به این نکته اذعان دارند که نوروز، روز شادمانی، به هم پیوستگی، امید و نشاط ملت ایران بود و تقریباً همه مردم زندگی را نو کردند و یک تولد جدیدی اتفاق افتاد.
رئیس‌جمهور رموزی را در نوروز نهفته دانست و یکی از این رمزها را این گونه بیان کرد که همه دلتنگی‌ها، نوسانات، فراز و نشیب‌ها، غم‌ها و قصه‌ها، تندی‌ها و کندی‌ها و بدی‌ها یکباره از ذهن و دل یک ملت پاک می‌شود و جای آن را محبت، مهربانی، عشق و امید می‌گیرد.
احمدی‌نژاد سال گذشته را سرشار از پیروزی‌های بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: انتظار این بود که بهار 89 با یک فضای بهتر و صمیمی‌تر در کشور آغاز شود و خوشبختانه چنین شد.
وی با اشاره به 120 میلیون سفر در نوروز 89 این موضوع را یک رکورد بسیار بالا ذکر کرد و گفت: سفر نشانه شادابی، امید، عزم و طراوت یک ملت است؛ اگرچه بخشی از مردم به دلایل گوناگون نتوانستند به سفر بروند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمعی از مردم به لحاظ مادی امکان سفر نداشتند ابراز امیدواری کرد که خداوند در طول سال 89 سرنوشت را به گونه‌ای رقم بزند که در ابتدای سال 90 همه ملت ایران از طبیعت زیبا و فضای کشور برای سفر استفاده کنند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: جمعی دیگر نیز از جمله دست‌اندرکاران تنظیم بازار در خدمت مردم بودند که به مسافرت نرفتند و استراحت نکردند تا به مردم عزیز خدمت کنند و زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که مردم حداکثر بهره را از تعطیلات ببرند.

* بسیاری از کالاها با قیمتی معادل یا کمتر از قیمت پایان سال 83 توزیع شد

وی با بیان اینکه در تنظیم بازار اتفاق بزرگی افتاد، یادآور شد: بسیاری از کالاهایی که به تنظیم بازار آمد، قیمت آنها معادل و کمتر از قیمت 5 سال قبل یعنی پایان 83 بود و این یک کار بزرگ است که حاصل همدلی و همراهی بخش‌های گوناگون بود.
رئیس‌جمهور با اشاره به وجود چند بخش مهم در کشور، تولید را یکی از این بخش‌ها برشمرد و خاطر‌نشان کرد: یک ملت بدون تولید نمی‌تواند ادامه حیات دهد، چراکه‌ اقتصاد کشور بر پایه تولید است و اگر خدمتی نیز باشد بر پایه تولید صورت می‌گیرد، بنابراین هر برنامه‌ای که تنظیم می‌شود باید به گونه‌ای باشد که تولید‌کننده با نشاط و فضای تولید، سازنده و رو به جلو باشد.

* 150 میلیون نفر می‌توانند در ایران در کمال رفاه و آسایش زندگی کنند

احمدی‌نژاد ظرفیت‌های ایران را عظیم خواند و تأکید کرد: در همین ایران با همین سرزمین حداقل 150 میلیون نفر می‌توانند در کمال رفاه و آسایش زندگی کنند در حالی که الان نصف این جمعیت را داریم.

* از تولید باید حداکثر ممکن حمایت شود

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای صادرات کالاهای تولیدی در ایران وجود دارد، افزود: در هر برنامه‌ای که تنظیم می‌شود از تولید باید حداکثر ممکن حمایت شود تا هم نیاز داخلی تامین شده و هم وارد بازار جهانی شویم و درآمد خارجی غیرنفتی ما بتواند اقتصاد را بچرخاند.
رئیس‌جمهور شبکه توزیع را بخش مهم دیگر کشور دانست و گفت: اگر بهترین تولیدات و تولید‌کننده را داشته باشیم اما شبکه توزیع نتواند آن به مصرف‌کننده برساند، تولید ضایع می‌شود، بنابراین شبکه توزیع باید در سراسر کشور به طور هماهنگ و منظم کار کند و بتوانند نوسانات قیمت بازار را مدیریت و کنترل کند.
احمدی‌نژاد برقرار شدن ارتباط مناسب بین تولید و شبکه توزیع را یک اتفاق مهم توصیف کرد و تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان را از بهترین مردم دانست.
وی یکی دیگر از بخش‌های مهم کشور که باید هماهنگ شود را مردم برشمرد و گفت: مردم عزیز با اعتماد بالایی که به تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان نشان دادند، رفتار بسیار خوبی از خود بروز دادند.
رئیس‌جمهور از دولت به عنوان یکی دیگر از بخش‌های مهم کشور نام برد و در عین حال تأکید کرد که دولت نه به عنوان کسی که بالای سر همه است بلکه به عنوان خادم و هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها مطرح است.

* وظیفه قانونی کنترل بازار به عهده دولت است

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مردم باید بازار را کنترل کنند، خاطر‌نشان کرد: وظیفه قانونی کنترل بازار به عهده دولت است.
وی ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که تولید‌کنندگان، اصناف، اتحادیه‌ها، مجامع امور صنفی و تشکل‌های تولیدی همراهی زیادی انجام دادند و دولت هم در کنار آنها نظارت خوبی انجام داد.
رئیس‌جمهور با اشاره به افرادی که قائده را رعایت نمی‌کنند و یا می‌خواهند خارج از مسیری که به نفع همه است، حرکت کنند، تعداد این افراد را کمتر از یک درصد ذکر کرد و گفت: اکثر تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان و واسطه انها یعنی مباشرین دلسوز هستند.
احمدی‌نژاد هماهنگی دستگاه‌های مسئول را آغاز راهی دانست که باید در طول سال ادامه پیدا کند.
وی در این زمینه افزود: چقدر خوب است مردم از ثبات در بازار اطمینان داشته باشند و دغدغه نوسانات بازار را نداشته باشند و همه خیالشان راحت باشد و مردم بتوانند برای یک سال و چند سال خود برنامه‌ریزی کنند که این کار آرامش و ثبات می‌آورد و زمینه‌های شکوفایی اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

* ایران می‌تواند اکثر نیازهای خود را تأمین کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یک ملت نمی‌تواند با دیگران قطع ارتباط کند، اظهار داشت: یکی از ارتباطات رابطه اقتصادی یعنی صادرات و واردات است اما باور ما این است که ایران از ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند اکثر نیازهای خود را خودش تأمین کند و آن بخشی که به صرفه نیست یا در آن محدودیت داریم را وارد کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به شعار " ایرانیان کالای ایرانی مصرف کنند " این شعار را نه یک شعار صرف اقتصادی که یک شعار فرهنگی، سیاسی و عزت‌آفرین دانست و گفت: همه جهات باید دیده شود و تولید کننده و مصرف کننده و کلان اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار گیرد تا نیازهای اولیه را ایرانی مصرف کنیم.

* باید هزینه‌های تولید را کاهش دهیم

وی این موضوع را مستلزم همت چند بخش کشور دانست و گفت: یکی از این بخش‌ها تولید کنندگان هستند که باید همت کنند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهیم چرا که اگر بنا باشد جنس مشابه غیر ایرانی از خارج به ایران وارد شود و در داخل از کالای ایرانی قیمت کمتری داشته باشد کار را سخت می‌کند، بنابراین باید تلاش شود و دولت نیز کمک خواهد کرد تا هزینه‌های تولید کاهش یابد.
رئیس جمهور تاکید کرد: در بسیاری از جاهها‌ باید گروهی و جمعی کار کرد و از جوانان دانشگاهی تحصیل کرده نیز باید استفاده شود تا هزینه‌ها کاهش و ظرفیت‌ها افزایش یابد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در بخش توزیع اتفاقاتی ارزشمندی افتاده است، گفت: شورای اصناف، اتحادیه‌های صنفی و مجامع عموم صنفی فعال هستند و خوب عمل می‌کنند اما مسیر توزیع هموار نیست و بیش از حدی که باید برای تولید شود، الان هزینه می‌شود و این را می‌توان کاهش داد.

* مردم کالاهای ایرانی خریداری کنند

وی با تاکید بر فعال شدن مردم برای مصرف تولیدات داخل خاطرنشان کرد: الان مجموعه واردات زیاد نیست، اما از همین مقدار کم، 80 درصد سرمایه‌ای و واسطه‌ای است و کمتر از 20 درصد مصرفی است که این مقدار کم نیز برای بازار ما زیاد است، چه‌آنکه بعضی از صنوف از جمله کفاشان و لباس دوزان دچار مشکل هستند و به همین دلیل دولت باید مراقبت و کنترل کند.
رئیس جمهور ادامه داد: مردم توجه کنند که باید جنس ایرانی را بخریم؛ هرچند که قیمت آن کمی بالاتر از جنس مشابه خارجی باشد و یا با قیمت‌ یکسان کیفیت جنس ایرانی کمی پایین‌تر از جنس مشابه خارجی باشد، چرا‌که این کار موجب پیشرفت و آبادانی کشور می‌شود.

* هر کس فریبکاری کند دستش را قطع خواهیم کرد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ کس در ذهن خود خیال نکند، اگر اجحاف یا فریب کاری کرد، پیروز است، ادامه داد: البته تعداد این افراد در بین مردم بسیار بسیار کم است و مدعیان را نیز در وقت مناسب دستشان را قطع خواهیم کرد.

* هدفمند کردن یارانه‌ها یک جهش در اقتصاد است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری از برطرف شدن موانع قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، این قانون را یک جهش در اقتصاد و به نفع همه ملت ایران ذکر کرد و ادامه داد: کنترل بازار در چند سال اخیر به ویژه در ایام نوروز نشان داد که مردم ظرفیت تصمیم‌گیری‌های بزرگ و کارهای بزرگ اقتصادی را دارند و می‌توانند به خوبی مدیریت کنند و ایران نیز با چند تصمیم بزرگ به جرگه کشورهای درجه یک خواهد پیوست.
احمدی نژاد نعمت نفت را یک نعمت خدادادی توصیف کرد و اظهار داشت: این ثروت عظیم را خداوند بدون اینکه نیاکان ما کاری انجام دهند در دست ما قرار داد تا از آن برای مهرورزی و پشتیبانی از فرهنگ ملت و آرامش و رفاه ملت ایران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: نفت یک نعمت و برکت است اما باید از آن درست استفاده کنیم که در این صورت همه فعالیت‌های ملت را پشتیبانی می‌کند و در خدمت مردم قرار می‌گیرد.

* مجلس در هدفمند کردن یارانه‌ها دولت را پشتیبانی کند

رئیس جمهور با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از نمایندگان مجلس خواست همدلی کرده و دولت را پشتیبانی و از کسانی که می‌خواهند، زیر بار بروند حمایت کنند.
احمدی نژاد اضافه کرد: اگر این طرح اجرا شود، در گام اول 20 درصد در انرژی صرفه جویی خواهد شد که با همین سطح رفاه و زندگی مردم و سفرها و رفت و آمدها، این 20 درصد کاهش برای کشور کافی است و با توجه به اینکه کل بودجه عمرانی کمتر از 20 هزار میلیارد تومان است می‌توانیم دو برابر سد، راه، بیمارستان، فرودگاه، راه‌آهن و ... بسازیم.
وی تاکید کرد: متخصصین اقتصادی و صنعتی می‌گویند اگر در هدفمند کردن یارانه‌ها دو گام به جلو برویم، میزان صرفه جویی به بالای 35 درصد می‌رسد؛ بدون اینکه زندگی مردم پایین بیاید بلکه بالاتر نیز خواهد رفت.

* باید ایرانی را به نسل بعد تحویل دهیم که چهره‌اش در دنیا بدرخشد

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران همه ظرفیت‌ها را برای رسیدن به بالاترین نقطه‌ها در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: کشوری که می‌تواند ماهواره بفرستد و هسته ای شود و در سلول های بنیادین به جاهایی برسد که خیلی‌ها دسترسی ندارند و همچنین این همه دانشگاهی تحصیل کرده و انسان‌های متعهد گمنام و دلسوز داشته باشد، می‌تواند به بالاترین نقطه‌ها برسد به شرط اینکه یکدلی و همراهی را تقویت کنیم و انشاء الله ایرانی را به نسل بعد تحویل دهیم که چهره‌اش در دنیا بدرخشد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در سه شنبه 89/1/17 و ساعت 3:11 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا