سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی نسبت به نفس خود، بیشترگردد و در ریاضت و اصلاح آن، کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دستگیری دو ایرانی در ایتالیا از فراخوانده شدن سفیر رم در تهران به وزارت خارجه خبر داد و گفت: این موضوع را به طور جدی در دستور کار داریم.

به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست در خصوص دستگیری «معصومی‌نژاد» خبرنگار واحد مرکزی خبر و یک ایرانی دیگر در ایتالیا اظهار داشت:‌ اخبار منتشره پیرامون این دستگیری نشانگر بازی جدیدی است که صورت گرفته و این بازی با هدف حاشیه‌پردازی‌های خاص و اغراض مبهم انجام گرفته است.
وی افزود: ما برای توضیح خواستن و آگاهی یافتن از ابعاد این موضوع، سفیر ایتالیا در تهران را فراخوانده و به طور جدی این موضوع را در دستور کار داریم.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/14 و ساعت 10:55 صبح | نظرات دیگران()

    بنا بر اسناد موجود از آثار منتشر شده در این فرهنگستان طی دوره 11 ساله ریاست موسوی، می توان به فصلنامه خیال، ویژه نامه های نقش خیال، طرح خیال، نوای خیال، سایه خیال، تصویر خیال، تندیس خیال، معراج خیال، اقلیم خیال، جوانه خیال، آوای خیال، صور خیال، فصلنامه خیال شرقی، ماهنامه آیینه خیال و... اشاره داشت.

    هم چنین "عکس رویان، خیال عارفان"، "فراسوی ایمان، هنر مدرن و تخیل مذهبی"، "صور خیال در شعر سبک اصفهانی"، "مقالات اولین هم اندیشی تخیل هنری"، "خیال ایرانی"، "بهزاد در خاطر و خیال من"، "متافیزیک خیال در گلشن راز شبستری"، "خلیل و خیال، یادنامه استاد خلیل درودچی"، "دیالکتیک برون و درون و پدیدار شناسی خیال" نیز عنوان برخی از کتب منتشر شده توسط فرهنگستان هنر در دوره مذکور است و این در حالی است که همایش های هم اندیشی تخیل هنری (8/10/87)، اولین هم اندیشی تخیل هنری (8/7/83)، دومین هم اندیشی تخیل هنری (23/8/84)، سومین هم اندیشی تخیل هنری (15/8/85)، هم اندیشی تخیل و مهاجرت (8/10/87)، نمایشگاه تجلی عاشورا در آیینه خیال (10/12/84)، نمایشگاه خیال ایرانی (17/2/84)، نمایشگاه بهزاد در خاطر و خیال من (23/9/82)، نمایشگاه و کارگاه تخصصی "حماسه خرمشهر به روایت نقاشان خیالی ساز" (7/3/87) و... از سوی این فرهنگستان در دوره ریاست موسوی برپا شده است

     

    این بدبخت از اول هم تو توهم خیالات بوده
    خدا را هزاران مرتبه شکر که این متوهم رئیس جمهور نشد



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/14 و ساعت 10:51 صبح | نظرات دیگران()

    شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی از موج سرخوردگی و ریزش در جریان فتنه که این شبکه از آن به‌عنوان جریان مخالفان در ایران نام می‌برد، یاد کرد و افزود: این گروه مخالفان به‌ویژه پس از مراسم 22 بهمن کاملاً‌ دلسرد شده‌اند.

     سی‌ان‌ان تأکید کرد: با ضعیف شدن جنبش مخالفان در ایران بسیاری از هوادران این جنبش مایوس و سرخورده شده اند.

    این شبکه با اشاره به کم‌تحرکی آشکار سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که در جریان حوادث پس از انتخابات، نقش عمده‌ای در تحریک به آشوب‌ها ایفا کردند، گفت: پایگاه های اطلاع رسانی و وبلاگ های حامی مخالفان در ایران به صورت فزاینده ای نقش رهبران مدافع اصلاحات را مورد انتقاد قرار می دهند.

    سی‌ان‌ان که خود در جریان این حوادث، با انتشار تصاویر آشوب‌ها نقش مهمی در ناآرامی‌های ایران ایفا کرده و به‌نظر می‌رسد اکنون از توقف این روند و ریزش شدید در جریان فتنه ناراضی است، ادعا کرد: وبلاگ‌های مخالفان در ایران همچنین به احتمال و توانایی بعهده گرفتن نقش رهبری در جنبش مخالفان از سوی نوه بزرگ آیت‌الله خمینی رهبر فقید ایران اشاره می کنند.

    این شبکه تلویزیونی در ادامه ادعای خود افزود: سید حسن خمینی به عنوان هوادار مخالفان شناخته می شود.

    سی‌ان‌ان با اذعان به شکست بزرگ فتنه‌گران در مراسم سالگرد 22 بهمن اضافه کرد: در ایران گروه مخالف پس از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً‌ دلسرد شده است.

    اعتراف به موج ناامیدی و ریزش در حالی از سوی رسانه‎های غربی قابل چشم‌پوشی نیست که این رسانه‌ها طی ماه‌های گذشته تمام توان خود را برای القای ناآرامی‌های گسترده در ایران به‌کار بسته و کوچک‌ترین حوادث را نیز با ترفندهای تبلیغاتی برجسته‌سازی می‌کردند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/7 و ساعت 2:51 عصر | نظرات دیگران()

    سید محمد خاتمی در جلسه ای که اخیرا با گروهی از اصلاح طلبان داشته به بررسی جایگاه اصلاحات در کشور بعد از 22 بهمن امسال پرداخت.

     به نقل از یک منبع آگاه، خاتمی در این جلسه به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرده و در مجموع "نظام" را برنده اصلی این راهپیمایی دانسته است.

    وی پیش از این نیز با اشاره به حضور خود در میان مردم در این راهپیمایی، آن را با تعابیری چون: "زدند"، "توهین کردند"، "فحاشی کردند" و "کارهای ناشایست دیگری کردند" توصیف کرده بود.

    بنابر این گزارش، رئیس بنیاد باران در ادامه سخنانش در این جلسه سکوت اصلاح‌طلبان در برابر راه‌حل‌های ارائه شده از سوی "خارج نشینان" را اشتباه مهم دوستان خود توصیف کرده و گفته است: "ما نباید در برابر تعیین تکلیف خارجی‌ها سکوت می کردیم".

    رئیس دولت اصلاحات در این زمینه به عدم تحرک اخیر جریان سیاسی متبوعش هم اذعان کرده و خواستار خروج از "انفعال" شده است.

    خاتمی در بخش پایانی اظهارات خود، از سران جبهه اصلاحات خواسته تا با اتخاذ تصمیات جدید، راه تازه‌ای را انتخاب کنند که در آن هدف‌گذاری های متعادل‌تری انجام شود. او فایده این کار را در آن دانسته که در صورت موافقت نظام با این اهداف "متعادل"، جریان متبوعش می تواند احساس پیروزی کند، و در نتیجه هم روحیه خود را بازسازی خواهند کرد و هم "نظام" را در برابر خود بی‌موضع می‌سازد تا زمینه ادامه حیات سیاسی فراهم شود.

    خاتمی اجرای چنین طرحی را یک بازی برد- برد با نظام نامیده و تاکید کرده است که هرچه سریع‌تر باید این بازی را آغاز کنیم.

    به نظر می‌رسد این سخنان، مرحله جدیدی از رویکرد تقابلی اصلاح‌طلبان با نظام خواهد بود که در ادامه پروژه "اعتدال‌نمایی" است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/7 و ساعت 2:50 عصر | نظرات دیگران()
    آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:
    دشمنان مشت محکم مردم در 22 بهمن را فراموش نخواهند کرد

    دبیر شورای نگهبان گفت: عده‌ای نشسته بودند که در روز 22 بهمن جشن پیروزی بگیرند و همه چیز را به نفع آمریکا و انگلیس ختم کنند که مشت محکمی بر دهانشان خورد و هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنند.


     آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه اظهار داشت: از مردم به دلیل حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن با همه وجود تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم به مردم خیر دنیا و آخرت بدهد، مردم با راهپیمایی عظیمشان نشان دادند که پیمانشان با امام و رهبر را فراموش نکرده‌اند و قدرت اسلام و نظام را حفظ کرده‌اند.
    وی افزود: عده‌ای نشسته بودند که در این روز جشن پیروزی بگیرند و همه چیز را در روز 22 بهمن به نفع آمریکا و انگلیس ختم کند که مشت محکمی بر دهانشان خورد و هیچ وقت آن را فراموش نمی‌کنند، مردم در این روز یک صدا گفتند که ما نمی‌ترسیم و از تحریم باکی نداریم و ولایت فقیه را پذیرفته و به آن پایبندیم.
    جنتی ادامه داد: این قدرت‌نمایی مردم، قدرت‌نمایی رهبر انقلاب را در پی داشت که در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند نخواهیم گذاشت چند دولت بر جهان حاکمیت کند و این تداعی کننده جمله امام بود که فرموده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
    دبیر شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: حالا وقت آن است که مسئولین تا جایی که می‌توانند به مردم خدمت کنند و به درد آنها برسند، مسئولین باید بدانند اگر این مردم نبودند و از آنها حمایت نمی‌کردند استکبار جهانی و قدرت‌های زورگو آنها را جارو می‌کردند و خیلی‌ها را سر می‌بریدند.
    جنتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فتنه‌گران و سران فتنه گفت: آیا بالاخره فهمیدید که مردم با شما نیستند یا هنوز شک دارید؟ بیایید به دامان مردم برگردید و راه خود را از آمریکا و اسرائیل جدا کنید، آیا سران آمریکا و اسرائیل شما را تشویق نکرده‌اند؟ دیگر چه چیزی برای شما باقی مانده است؟ هویت شما مشخص شد ولی هنوز راه برای برگشت باز است و می‌توانید برگردید، اگر شما آمریکایی و اسرائیلی نیستید چرا آنها از شما حمایت می‌کنند؟ وقت آن است که به خود بیایید.
    وی در ادامه نیز خطاب به خواص جامعه اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خواص باید از فتنه‌گران برائت بجویند، سکوت کردن مفهوم ضد انقلابی دارد اگر خواص از حرکت فتنه‌گران راضی نیستند چرا اعتراض نمی‌کنند.
    جنتی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان اظهار داشت: مطالب خوبی در اجلاس خبرگان مطرح شد و دیدار با رهبری نیز برای اعضای خبرگان غنیمتی بود.
    وی افزود: دشمنان هم دست شده‌اند تا با مردم و نظام اسلامی برخورد کنند ولی باید بدانند که در اینجا قدرت اسلام حاکم است و نمی‌توانند کاری کنند.
    جنتی با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی ایران اظهار داشت: از دوستان امنیتی در خصوص دستگیری این شرور تشکر می‌کنم، دستگیری ریگی به این صورت زنده و سالم را کسی باور نمی‌کرد و همانطور که گفته شد خرمشهر را خدا را آزاد کرد، این شرور را هم خدا دستگیر کرد.
    وی ادامه داد: جای تاسف است که چطور این گروه تروریستی با این سوابق کثیف، اسم خود را جند‌الله گذاشته است البته این کار سابقه دارد عمر‌سعد هم به لشکرش می‌گفت‌ جند‌الله و چندی پیش هم عده‌ای در روز عاشورا پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و از سوی برخی افراد مردم خداجو نامیده شدند.
    دبیر شورای نگهبان ادامه داد: عبدالمالک ریگی در طی این چند سال 409 نفر را کشته و زخمی کرده است و 24 اسیر گرفته بود که مشخص نیست که چه بلاهای نیز بر سر آنها آورده است.
    جنتی در ادامه با اشاره به ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصین داخلی اظهار داشت: نیروهای دریای ما در زمان کم و با هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر این ناوشکن را ساختند که جای تقدیر و تشکر دارد.
    وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت تصریح کرد: مسئله وحدت نباید تنها بین شیعه و سنی مطرح باشد بلکه شیعه با شیعه و سنی با سنی هم باید وحدت داشته باشند، چرا باید کشورهای غربی و استکباری کشورهای اسلامی را غارت و در امورشان دخالت کنند؟ به عنوان مثال آمریکا در امور عراق دخالت می‌کند و می‌گوید بعثی‌ها باید در حکومت حضور داشته باشند، در صورتی که اصلا به آنها ربطی ندارد، کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند تا جلوی این دخالت‌ها گرفته شود.
    جنتی در پایان اظهار داشت: به افرادی که علیه شیعه سم‌پاشی و توطئه می‌کنند می‌گویم که بدانید هر که با آل علی درافتاد از بین رفت و سرنگون شد و در عین حال ما باید از تفرقه‌انگیزی جلوگیری کنیم.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در جمعه 88/12/7 و ساعت 2:48 عصر | نظرات دیگران()
    ریگی: سازمان سیا قول پایگاه داده بود
     
    در نخستین اعترافات پس از دستگیری؛
    ریگی: سازمان سیا قول پایگاه داده بود

    خبرگزاری فارس: عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی ، در اعترافاتی به حمایت سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا سیا از شخص وی و گروه تحت امرش اشاره کرد.


    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پرس‌تی‌وی، ریگی در این اعترافات گفت که در دیدار با عوامل سازمان جاسوسی سیا در دوبی به وی قول حمایت همه جانبه و در اختیار گذاردن پایگاهی با تسلیحات نظامی در نزدیک منطقه داده شده بود.

    ریگی گفت این پایگاه قرار بود در "مناس " در نزدیکی بیشکک واقع در ازبکستان برپا شود.

    ریگی در ادامه این اعتراف افزود عوامل آمریکایی در دوبی به صراحت به وی گفته‌اند اکنون موضوع، موضوع ایران است.

    ریگی گفت آمریکایی ها به وی گفته اند اکنون موضوع بر سر طالبان و شبکه القاعده نیست، چرا که ایران راه خود را می رود.

    ریگی اعتراف کرد عوامل آمریکایی به وی گفته اند سران سیا در نظر دارند از تمامی سازمان های مخالف با ایران البته نه از هر سازمانی حمایت کنند. وی گفت منظور آمریکا سازمان هایی بود که توانایی به چالش کشیدن ایران را داشته باشند، چرا که حمله نظامی آمریکا به ایران دشوار است.

    ریگی گفت سیا گروه جندالله را مستعد چنین حمایتی شناخته است.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/6 و ساعت 6:48 عصر | نظرات دیگران()
    مذاکرات رؤسای جمهور ایران و سوریه؛
    احمدی‌نژاد:کشورهای منطقه در برابر ترفندهای رژیم صهیونیستی متحد شوند

    احمدی‌نژاد تأکید کرد: دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید در برابر ترفندها و طراحی‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن وحدت و همبستگی خود را هر چه بیشتر تقویت کنند.


     محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مذاکرات مشترک، تعمیق و تحکیم هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.
    رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این نشست روابط دو کشور را برادرانه و گسترده دانست و اظهار داشت: دو کشور دارای منافع، اهداف و البته دشمنان مشترک هستند و چنین وضعیتی ایجاب می‌کند که دایره همکاری‌های ایران و سوریه در همه بخش‌ها هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.
    وی چشم‌انداز روابط و مناسبات دو کشور را بسیار روشن و سازنده دانست و گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند خدشه‌ای به روابط برادرانه دو کشور وارد کند.
    احمدی‌نژاد همچنین ضرورت هوشیاری در برابر صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید در برابر ترفندها و طراحی‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن وحدت و همبستگی خود را هر چه بیشتر تقویت کنند.
    بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این نشست با تأکید بر تعمیق بیش از پیش روابط و مناسبات دو کشور اظهار داشت: مناسبات دو کشور به نفع دو ملت و امنیت منطقه است.
    وی همچنین همبستگی، همکاری و وحدت بین کشورهای منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: روابط ایران و سوریه در این زمینه می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/6 و ساعت 6:47 عصر | نظرات دیگران()
    با توافق مقامات عالیرتبه ایران و سوریه؛
    روادید برای سفر به سوریه لغو شد

     توافقنامه لغو روادید میان ایران و سوریه به امضای مقامات دو طرف رسید.


    به دنبال سفر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان به سوریه، توافقنامه لغو روادید میان دو کشور به امضای مقامات طرفین رسید.
    لغو روادید میان ایران و سوریه علاوه بر افزایش رابطه دوجانبه و حجم تبادل تجاری میان دو کشور، موجب تسهیل در سفر به این منطقه‌ زیارتی نیز خواهد شد.
    بر اساس این گزارش، روادید در سطح گذرنامه‌های سیاسی، خدمت و عادی لغو شده است.
    این توافقنامه را متکی وزیر خارجه کشورمان و ولید معلم وزیر خارجه سوریه در حضور رؤسای جمهور دو کشور امضا کردند.
    پیش از این منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به دمشق و مذاکره‌ با همتای خود، به توافق‌هایی در این‌باره دست یافته و دو طرف اظهار امیدواری کرده بودند که در آینده‌ نزدیک، اسناد مربوط برای تبادل و امضای نهایی آماده شود.
    برمبنای این توافقنامه اتباع تهران - دمشق با گذرنامه های سیاسی ، ویژه ، خدمت و عادی و همچنین اتباع دارنده اسناد مسافرتی شامل کارکنان حمل و نقل دریایی و هوائی و افراد دارای برگه عبور برای مسافرت به کشور دوم نیازی به اخذ روادید ندارند.
    همچنین اتباع دو کشور می توانند بدون اخذ روادید، حداکثر 90 روز در کشور مقابل اقامت و در مدت شش ماه به طور مکرر تردد داشته باشند که اقامت بیش از نود روز اتباع با درخواست شخصی و یادداشت سفارت قابل تمدید است.
    در این حال صدور روادید با حق کار، تحصیلی، پژوهشی، آموزشی، مطبوعاتی و پیوستن به خانواده و اقامت طولانی مدت در دو کشور برابر قوانین داخلی کشور پذیرنده خواهد بود.
    اعطای روادید عادی به نظامیان هم به موجب توافق جداگانه از طریق مبادله یادداشت میان دو طرف مشخص می‌شود.
    هر یک از دو طرف می‌توانند بدون ارائه علت و یا بنا به حفظ نظم عمومی و ملاحظات امنیت ملی خود از ورود اتباعی که برابر قانون داخلی کشور ممنوع الورود هستند ، جلوگیری کنند و در صورت حضور در کشور مقابل اقامت وی را محدود و یا پایان دهند.
    همچنین اجرای این توافقنامه یا بخشی از آن بنا به دلایل امنیتی، نظم عمومی یا بهداشت عمومی، به طور یک جانبه قابل تعلیق است.
    مفاد این توافقنامه با توافق قبلی قابل اصلاح و تکمیل است و برای اجرا و تفسیر مفاد بندهای این موافقتنامه، دو طرف بایکدیگر رایزنی و مذاکره خواهند کرد واختلاف نظرها هم بدون مراجعه به طرف سوم یا محاکم بین‌المللی حل و فصل خواهد شد.
    این توافقنامه پس از گذراندن مراحل تشریفات قانونی داخلی، پس از سی روز از تاریخ دریافت آخرین یادداشت رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک به مدت نامحدودی لازم الاجرا است ، مگر اینکه یکی از دو طرف به طور کتبی تصمیم خود را مبنی بر پایان دادن به اعتبار آن اعلام کند



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/6 و ساعت 6:47 عصر | نظرات دیگران()
    افرادی که قانون و رای مردم را نمی پذیرند صلاحیت حضور در چارچوب نظام را از دست داده‌اند

     حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند.



    -------------------------------

    به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، در سخنان مهمی، نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر اطاعت از پروردگار و "نقشه و هندسه " الهی خواندند و با اشاره به فتنه پس از انتخابات تأکید کردند: مسئله اساسی، حفظ هویت نظام و مرزها و شاخص‌های آن است و کسانیکه هندسه و هویت نظام را که در قانون اساسی و حکمیت و داوری قانون متبلور شده است قبول دارند، جزو مجموعه نظام بشمار می‌آیند اما افرادی که با حرف و عمل و تحریک، این مبانی را زیر پا می‌گذارند به دست خودشان صلاحیت حضور در مجموعه عظیم نظام را از دست می‌دهند.
    رهبر انقلاب اسلامی، آیه شریفه "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول " را اساس و مبنای نظام اسلامی دانستند و افزودند: اطاعت از " خط و نقشه پروردگار برای سعادت جوامع انسانی "، مرتبه‌ای بالاتر از اطاعت در مسائل و عبادات فردی دارد و تحقق آن نیازمند تلاش جمعی یک ملت است و "جمهوری اسلامی ایران " نیز نتیجه و تبلور اطاعت از راه و هندسه الهی است.
    ایشان، در تبیین اهمیت حیاتی اطاعت از راه و برنامه پروردگار در سرنوشت یک ملت خاطرنشان کردند: در نظام‌های اجتماعی غلط و غیرالهی، اقدامات فردی نمی‌تواند کشور و جامعه را به سعادت برساند اما در نظام‌های متکی بر نقشه الهی، تخلفات فردی قابل اصلاح و مشکلات و نقائص قابل رفع است و این واقعیت، اهمیت بی‌نظیر تشکیل نظام مبتنی بر نقشه الهی را در سعادت ملت‌ها اثبات می‌کند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظ اصل نظام و مرزهای هویتی آن را، چالش واقعی و اصلی ملت ایران با زورگویان جهانی در سی و یک سال اخیر برشمردند و افزودند: وجود نظام اسلامی و آثار پربرکت آن در بیداری و تحرک دنیای اسلام، منافع مستکبران عالم را به خطر انداخته و همه ظالمان و مستبدان جهان را به همدستی و معارضه شدید با جمهوری اسلامی کشانده است لذا همه باید در حفظ و تحکیم نظام و ارکان آن، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
    ایشان با تأکید بر "توحید " به عنوان پایه اصلی نظام، عدالت و "کرامت انسان و خواسته‌ها و آرای مردم " را پایه‌های دیگر نظام اسلامی خواندند و افزودند: در پرتو این نگاه اسلامی، نقش و حضور مردم و مظهر مهم آن یعنی انتخابات، از مسائل اصلی جامعه و کشور به شمار می‌آید و به همین علت انتخابات در جمهوری اسلامی، امری واقعی است نه صوری و تقلیدی.
    رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر درباره ترجیح دادن رضایت عامه بر خواست خواص افزودند: اساس انتخابات، حضور مردم و دخالت دادن آرای عامه در مسائل کشور است که این مسئله آثار پربرکتی از جمله ناامیدی روزافزون دشمن از مقابله با نظام را به همراه می‌آورد.
    رهبر انقلاب اسلامی اساس فتنه پس از انتخابات را، نفی آرای مردم، خدشه وارد آوردن به حضور ملت و اتهام و تهمت به نظام برشمردند و تأکید کردند: افرادی با ارتکاب این گناه بزرگ، حاضر نشدند در مقابل قانون، "داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده است "، تسلیم شوند.
    ایشان در تشریح آثار مثبت انتخابات در نظام اسلامی، آرای مردم در انتخابات را نتیجه تشخیص خود آنها دانستند و افزودند: در نظام اسلامی برخلاف غالب کشورهای مدعی دمکراسی، باندهای قدرت و ثروت تعیین کننده آرای مردم نیستند و ملت به تشخیص خود تصمیم می‌گیرد البته ممکن است این تشخیص در موردی غلط باشد اما به هرحال تصمیم مردم است و باید در مقابل آن تسلیم بود.
    ایشان، رقابت سالم، افزایش نشاط جامعه، قدرت بیشتر نظام و تحول در مدیریت را از دیگر برکات حضور مردم در انتخابات نظام اسلامی برشمردند و افزودند: بهترین شکل استمرار یک نظام اجتماعی تحول در عین ثبات است و بر همین اساس در جمهوری اسلامی ضمن حفظ ثبات و هندسه اصلی، رقابت‌های انتخاباتی و تحولات ناشی از آن در چارچوب نظام صورت می‌گیرد و طبعاً اگر کسی در اقدامی غلط، با شکستن این چارچوب وارد رقابت‌های انتخاباتی شود از قواعد صحیح انتخاباتی خارج شده است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرزبندی شفاف و صریح با دشمنان نظام را از دیگر ضروریات حضور در رقابت‌های انتخاباتی خواندند و افزودند: کمرنگ کردن مرزها خطایی فاحش است و باعث سردرگمی مردم می‌شود بنابراین باید از مخالفان نظام اعلام برائت شود و مرزها کاملاً روشن باشد.
    ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند: اگر مرزها شفاف نشود عده‌ای می‌توانند با قصد خیانت و بدون اینکه شناخته شوند وارد چارچوب شوند ضمن اینکه عده‌ای دیگر نیز بدون آنکه متوجه باشند از مرزها خارج می‌شوند بنابراین عدم مرزبندی اشتباهی بزرگ است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ترجیح مصالح و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را از دیگر ضروریات برگزاری انتخابات سالم برشمردند و تأکید کردند: انتخاباتی که با این ویژگی‌ها انجام شود بدون شک موجب رضایت و نشاط مردم و پیشرفت کشور خواهد بود.
    ایشان موقعیت کنونی نظام را در موارد فراوانی، به مراتب بهتر از گذشته خواندند و خاطرنشان کردند: امروز نفس گرم امام راحل عظیم الشأن در میان ما نیست و حادثه‌ای مانند دفاع مقدس نیز که موجب غیرت و جوشش مردم و جوانان می‌شد، وجود ندارد اما 31 سال پس از پیروزی انقلاب، مردم و بویژه جوانان در کمال پاکی و آراستگی روحی، حماسه بی‌نظیر 22 بهمن امسال را بوجود می‌آورند و روز بزرگ و فراموش نشدنی نهم دی را می‌آفرینند.
    ایشان با تجلیل از احساس مسئولیت، بصیرت تحسین برانگیز، غیرت، همت و آمادگی ملت بخصوص جوانان در دانشگاه‌ها و در جامعه افزودند: مردم امسال گرمتر و متراکم‌تر از هر زمان به میدان شتافتند؛ چرا که احساس خطر کردند و فهمیدند کسانی به بهانه انتخابات و مسائل بعد از آن، بر چهره نظام پنجه می‌کشند و افرادی که گاهی نام امام و انقلاب و نظام اسلامی را هم می‌آورند با حرف و عمل و تحریک، درست نقطه مقابل اهداف نظام ایستاده‌اند.
    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم قدرشناسی مسئولان از مردم افزودند: باید مبنای این حضور تعیین کننده ملت یعنی دینداری و اطاعت از خدا را درک کنیم و با خدمت و جدیت بیشتر آن را قدر بشناسیم.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جبهه گسترده دشمنان ملت ایران افزودند: مراکزی که عمدتاً به دست صهیونیست‌ها و کمپانی‌های بین المللی کنترل می‌شود با همه امکانات به مقابله با نظام اسلامی ادامه می‌دهند و در داخل هم کسانی با تکرار حرف‌های آنان، مورد اعتماد دشمنان قرار می‌گیرند و زمینه ضربه به نظام اسلامی را برای آنان فراهم می‌کنند اما بیداری عظیم و شوق آفرین ملت، ایمان آنان و علاقه مندی و پایبندی مردم به مبانی نظام، پشتیبانی پروردگار را به همراه آورده است و ملت و کشور در زمینه‌های مختلف به پیش رفته‌اند.
    ایشان با تأکید مجدد بر مرزبندی با دشمنان نظام اسلامی، در مسائل اصلی و هویتی، اختلاف نظر در مسائل فرعی را حتی موجب پیشرفت دانستند و افزودند: هر حرفی و هر اقدامی ابتدا باید با وظیفه اصلی یعنی حفظ و تقویت نظام اسلامی سنجیده و سپس بیان یا انجام شود.
    رهبر انقلاب اسلامی در تشریح علت تکرار مکرر ضرورت بصیرت خواص به غفلت برخی خواص در دوران مشروطه اشاره کردند و افزودند: در آن هنگام ماهیت حقیقی توطئه‌های غربزده‌ها کشف نشد و آن انحراف اساسی بوجود آمد اما این اشتباه نباید تکرار شود.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حساسیت امام خمینی و برخورد بسیار قاطع ایشان در مقابله با جریان‌های مخالف قانون قصاص اسلامی افزودند: امام جامع الاطراف ما، ماهیت حقیقی آن مسئله را درک کرد و به همین علت آن گونه برخورد نمود.
    رهبر انقلاب اسلامی، حساسیت برروی کلیت نظام را اصل شمردند و با تاکید بر لزوم تفکیک مسائل درجه دو با مسائل اصلی افزودند: در مسائل فرعی اختلاف نظر مهم نیست و قابل حل است اما باید با مرزبندی روشن در مسائل اصلی، صف کسانی که پایبند هویت نظام هستند با کسانی که مخالف دینداری مردمند و با قانون معارضه می‌کنند مشخص شود.
    ایشان نظام اسلامی را کشتی نجات خواندند و با تأکید بر دعوت از همه افراد و عناصر برای حضور در چارچوب نظام افزودند: افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می‌کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، مسئله مجلس خبرگان را بسیار مهم و استثنایی خواندند و افزودند: خبرگان مجموعه علمای صاحب نام و مورد اعتماد مردم در همه قضایا به ویژه مسئله بسیار مهم انتخاب رهبری و مسائل مربوط به آن هستند.
    رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از اعضای خبرگان و رئیس محترم آن ابراز امیدواری کردند تلاش‌های آنان مورد رضای پروردگار قرار گیرد.
    در ابتدای این دیدار آیت‌لله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان گفت: این اجلاسیه خبرگان تحت تأثیر حضور گسترده مردمی در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن، از نشاط و آمادگی بیشتری برخوردار بود و جلسات طولانی مجلس خبرگان در فضایی آرام و توأم با انگیزه بالا برگزار شد.
    آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: علاوه بر اعضای مجلس خبرگان، دو میهمان، اوضاع داخلی و سیاست خارجی را تشریح کردند.
    آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از دو روز اجلاس خبرگان گفت: هفتمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان با سخنان ریاست مجلس آغاز شد و در ادامه چند تن از اعضای مجلس خبرگان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در پنج شنبه 88/12/6 و ساعت 6:46 عصر | نظرات دیگران()
    آیت‌الله‌ نوری همدانی:
    دستگیری ریگی اقتدار نظام را ثابت کرد

    یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دستگیری ریگی که جرثومه فساد بود، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را اثبات کرد.


     آیت‌الله ‌العظمی حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مربیان بهداشت ناحیه 2 کرج با بیان اینکه تمام علومی که امروز وجود دارد از دین مبین اسلام برگرفته شده است، اظهار داشت: ابداع‌کننده بسیاری از علوم روز، دانشمندان مسلمان بودند ولی غربی‌ها علوم اسلامی را از کشورهای اسلامی خارج و علوم سکولار را به کشورهای اسلامی وارد کردند.
    وی ادامه داد: تمام علومی که ما در دست داشتیم، جنبه خدایی داشتند‌ ولی غربی‌ها جنبه توحید را از علوم برداشته و علوم سکولار را به مسلمانان تحمیل کردند.
    این مرجع تقلید یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحول فرهنگی خوبی اتفاق افتاده است ولی ما باید هنوز برنامه‌های بسیاری را در راستای بهبود وضعیت کنونی اجرا کنیم.
    وی با بیان اینکه ابتدا باید در برنامه‌های درسی تحول صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که علوم را با جنبه توحید فرا بگیرید و به همین دلیل هم رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که علوم انسانی باید از قرآن استخراج شود.
    آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی ‌اضافه کرد: اگر مردم ایمان و تقوا داشته باشند خداوند به آنها خیر و برکت خواهد داد.
    وی در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های درسی ما باید سبقه الهی داشته باشد و نماز ‌خواندن صرف در مدارس برنامه دینی نخواهد شد.
    این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت استفاده از افراد متدین در پست‌های مهم گفت: اگر کسانی که پست‌های کلیدی را عهده‌دار هستند افرادی با ایمان باشند، می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
    وی با بیان اینکه دومین رکنی که باید مورد توجه قرار ‌گیرد معلمان هستند، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد معلم باشد باید از نظر اخلاق اسلامی کامل باشد و معلمی فقط به گفتن نیست چون شاگردان از رفتار و اعمال معلم نیز الگو‌برداری می‌کنند.
    این مرجع تقلید با اشاره به پیشرفت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌ یادآور شد: امام خمینی(ره) توانست چهره غرب را به مردم نمایان کرده و استکبار و استبداد را نابود کند و نظام اسلامی که در راس آن ولی فقیه است را حاکم کند.
    وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز به یک نظام قدرتمند تبدیل شده است، یادآور شد:دستگیری ریگی که جرثومه فساد است نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.
    آیت‌الله نوری همدانی گفت: دستگیری این جنایتکار کار بزرگی بود و قدرت نظام جمهوری اسلامی را به همگان نشان داد.



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط محمد حسین اصفهانیان در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
    <      1   2   3   4   5      >
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    285 عنوان کتاب از توقیف درآمد
    آب شرب تهران سالم است
    عبدالمالک ریگی سحرگاه امروز اعدام شد
    آنچه احمدی نژاد صادقانه گفت و روز بعد ناسزا شنید!
    خاطرات رحلت امام خمینی(ره) به روایت تصویر
    کروبی مجبور به ترک حرم امام(ره) شد
    روسیه کاری نکند ملت ایران آنها را در صف دشمنان تاریخی خود قرار د
    موسوی در مُشت MI6
    حاشیه ها از بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بینالمللی کتاب
    شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه تهران
    حرکت معنادارکاکاوند پس ازآزادی(+عکس)
    جمهوری مجازی
    وجود اسناد مستند دوره هخامنشی برای حقانیت نام خلیج فارس
    اجلاس خلع سلاح تهران، موفقتر از واشنگتن برگزار شد
    برای اولین بار در رزمایش «پیامبر اعظم 5»
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا